Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Flytte til USA for å kjøpe bil?

Anbefalte innlegg

Hei folkens! :)

Har alltid undret meg hvorfor så mange i USA kjører så utrolig fine biler. Det kan jo ikke bare gå på at hele gjengen er steinrike, så da må det jo rett og slett ha noe med avgiften å gjøre.

I Norge koster jo bilene 2-3 ganger så mye, som i statene. Det er jo helt sprøtt! Betaler de nesten ikke avgifter der borte da? Skal en tur til New York i nov/des, og har tenkt til å sjekke ut eiendommer med tanke på evt fremtidlig bosted etter fullført utdannelse. USA er jo "the land of opportunities", så dit burde enhver karrieresulten person ta turen... Også med tanke på at jeg er så bilinteressert og ønsker å eie et par fine biler før jeg blir gammel og grå.

Vil det være en idé å flytte til USA, da? Altså, selvfølgelig er det jo mulig i Norge også, bare til den tredoblede prisen, og så mye penger er jeg ikke interessert i å bruke.

Hvorfor er bilene så utrolig billige der borte? Får jo en splitter ny 2007 mod BMW Z4 M til samme pris som en brukt 2004 mod BMW Z4 2,5 L i Norge... Noe sånt i hvert fall... Helt sykt. :hrm::roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Avgiftene, seff! USA er ok som ferieland, men selv om jeg har mange kjente der borte (som har studert og nå har fått Green Card og jobb der) er det ikke så fristende å flytte dit. Jeg tror ihvertfall at jeg måtte ha en bedre oppmuntring til å flytte dit enn å kjøre fin bil. Selv om skattene er lavere, har du liten eller ingen "gratis" helsetjeneste som i Norge, dårligere oppsigelsesvern, dårlige permisjonsordninger når man får barn, dårlige ferieordniger, and the list goes on. Men for en ferietur for 3-4 uker er jo USA perfekt! Selv foretrekker jeg Florida i mars/april, og California om sommeren.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Definer koselig? Dersom du gikk på UND i Grand Forks, ND, var det ihvertfall ikke mye koselig om vinteren!

Men billig bil og bensin, DET er det!

Lenke til kommentar

Avgiftene. Men den gjennomsnittelige amerikaner kjører ikke så dritråe biler. Greit nok, en C6 'vette koster 350 000 kroner der, men gjennomsnittslønna er også mye lavere. Det er ikke uvanlig å leve for tilsvarende 100 000 kroner der. Og for å ha det sagt, ligg unna de fleste normale amerikanske biler. De får noen rett, C6 'vette er en, de har for eksempel nyere Cadillacs, som CTS, som er meget god. De har gode tuningfirma som Roush, som klarer å gjøre noe virkelig kjørbart ut av en Mustang.

Men biler, spesielt bruktbiler, er veldig billige. Kan gjøre kupp der, og på en normal norsk lønning, kan en nok oppnå ganske heftige saker. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Jeg tror heller ikke at den gjennomsnittlige nordmann ville kjøpt en mye råere bil i dag dersom prisene ble redusert til USA-nivå i morgen. De fleste ville nok valgt en bil som dekket behovet, uten å overdrive stort mer enn i dag. De jeg kjenner i USA kjører alt fra gammel Jeep Cherokee til trimmet Hummer H-2 med kompressor.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

My point exactly! Man kjøper den bilen man har behov for, selv om prisene varierer sterkt. Det skal ikke stikkes under en stol at dersom man er bilinteressert godt over snitt, er USA et greit sted å være. Har kjørt både Mustang 5.0 GT og Corvette når jeg har vært der, men ingen av disse er biler jeg ville hatt i Norge (som hovedbil).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...