Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Starter bare med 1 stk minnebrikke

Anbefalte innlegg

Hei!

Har netttopp kjøpt meg ett Asus K8V-XE (socket 754) hovedkort, og ett Radeon X1950Pro skjermkort. Resternede deler som cpu (athlon 64 3000+) og ram (2X512mb PC3200) hadde jeg fra før.

Problemet er at jeg bare får startet opp systemet med 1. minnebrikke, og denne må stå i DIMM1 Socket. Tar jeg ut samme brikke og setter den i DIMM2 eller DIMM3 skjer det ingeting, bortsett fra ett langt pip fra høytaleren, etterfulgt av to korte (som vistnokk indikerer minnefeil).

Det samme skjer dersom jeg prøver å bruke begge minnebrikkene samtidig (selv om den ene da er plassert i den fungerende DIMM1).

Kan dette skyldes at minnet ikke er kompatibelt med hovedkortet (selv om spesifikasjonene er riktige)? Eller kan det være andre ting?

Begynner å gå tom for ideer, så tar i mot tips med stor takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Hei!

Har netttopp kjøpt meg ett Asus K8V-XE (socket 754) hovedkort, og ett Radeon X1950Pro skjermkort. Resternede deler som cpu (athlon 64 3000+) og ram (2X512mb PC3200) hadde jeg fra før.

Problemet er at jeg bare får startet opp systemet med 1. minnebrikke, og denne må stå i DIMM1 Socket. Tar jeg ut samme brikke og setter den i DIMM2 eller DIMM3 skjer det ingeting, bortsett fra ett langt pip fra høytaleren, etterfulgt av to korte (som vistnokk indikerer minnefeil).

Det samme skjer dersom jeg prøver å bruke begge minnebrikkene samtidig (selv om den ene da er plassert i  den fungerende DIMM1).

Kan dette skyldes at minnet ikke er kompatibelt med hovedkortet (selv om spesifikasjonene er riktige)?  Eller kan det være andre ting?

8537217[/snapback]

den var vanskelig :hmm::ermm:

mange brikker har du til sammen? 2? 3? hvis du har 3? og brikke nr 1 funker i slot 1. prøv brikke 2 og 3 i slot en.

hvis ikke kan det jo være feil med hk eller med brikkene.

var litt vrien. men prøv

Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Hei!

Det samme skjer dersom jeg prøver å bruke begge minnebrikkene samtidig (selv om den ene da er plassert i  den fungerende DIMM1).

Kan dette skyldes at minnet ikke er kompatibelt med hovedkortet (selv om spesifikasjonene er riktige)?  Eller kan det være andre ting?

8537217[/snapback]

den var vanskelig :hmm::ermm:

mange brikker har du til sammen? 2? 3? hvis du har 3? og brikke nr 1 funker i slot 1. prøv brikke 2 og 3 i slot en.

hvis ikke kan det jo være feil med hk eller med brikkene.

var litt vrien. men prøv

8537234[/snapback]

Takk for svar! :)

Har to brikker, har testet, og begge fungerer i slot 1.. men ingen av de fungerer i slot 2 & 3... vurderer å kjøpe nytt minne, men litt bortkastet visst problemet viser seg å være noe annet.

Lenke til kommentar

Fant ut av det heldigvis!!

Var å kjøpte meg en ekstra 1gb Kingstone brikke, bare for å sjekke om det var kompabilitets-problem med de gammle. Det forandret ingenting, samme problem. Så jeg demonterte alt, og skrudde av HK. Da oppdaget jeg att to av bunn-skruene ti HK hadde en hals, som gjorde de ett par millimeter lengre, dette har nokk gjort HK-overflaten ørlite skeivt, og skapt dårlig kontakt. Da jeg fjernet disse startet maksinen som normalt, med brikker i alle 3 Slotter.

Endelig, da kan jeg sove godt i natt :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...