Gå til innhold

[løst]Windows bruker ble borte ved omstart

Anbefalte innlegg

Ved restart forsvant brukerkontoen i windowsxp. Har ikke lenger tilgang til dokumentmappen. Viser størrelse på 0, men skal være mange gig der. Harddisk status viser nesten full, noe som er umulig om dokument mappen til den forsunnede bruker er null.

Har noen peiling på hva som kan være galt? Drev på med noe netverks innstillinger før restart, om de kan hjelpe litt.

Trenger hjelp, det ligger en del viktige ting inne på mine dokumenter til brukeren som jeg ikke finner igjen.

Endret av melkn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ved restart forsvant brukerkontoen i windowsxp. Har ikke lenger tilgang til dokumentmappen. Viser størrelse på 0, men skal være mange gig der. Harddisk status viser nesten full, noe som er umulig om dokument mappen til den forsunnede bruker er null.

Har noen peiling på hva som kan være galt? Drev på med noe netverks innstillinger før restart, om de kan hjelpe litt.

Trenger hjelp, det ligger en del viktige ting inne på mine dokumenter til brukeren som jeg ikke finner igjen.

8537137[/snapback]

hadde du bare en bruker?

eller flere?

reboot og trykk F8(sikkerhetsmodus) gjennoppretting!?

Lenke til kommentar
hadde en gjeste konto som virket , men ikke nå lenger ser det ut som. Gjennoppretting var deativert så det fungerte ikke i sikkermodus.

8537227[/snapback]

hva skjer når velkomstskjermen kommer?

ta noen bilder og post så vi kan se?

Lenke til kommentar
Tråden er feilpostet, og flyttes til Windows-kategorien.

I tillegg bør du endre emnetittelen din - det er både store bokstaver og emnetittelen er lite beskrivene. Dessuten har jeg vanskelig for å tro at din sak haster mer enn mange andres.

8537268[/snapback]

hehe. ja :!:

Lenke til kommentar

alt er helt vanlig, men med untak at den ene brukeren er borte. Laget en ny adm.bruker(vet ikke hvor smart det var da) den funger bra.

staus: 1 bruker borte. Harddisk ca 20 gig for full. Ingen tilgang til dok.and.set\bruker mappen

Sorry. feilpostingen. Fikser overskriften

Lenke til kommentar

Det kan være at Windows ikke vil vise filene til deg siden du ikke er eier av de. Det skjer meg en gang i blandt når jeg reinstallerer, og er lett å fikse:

Gå på "Egenskaper" på mappa det er snakk om, så "Sikkerhet", "Avansert", "Eier", velg ny eier, feks den nye admin-kontoen, huk av for "Erstatt eier på sub..." nederst, trykk "OK" og vent...

Lenke til kommentar
funker gjennoppretting?

Gjennopprettingen har jeg ikke fått til å fungere. Kan en gjøre det dersom den er deaktivert? MÅ en ikke lage et gjennopprettingpunkt først? Det har jeg ikke.

Endret av melkn
Lenke til kommentar
Det kan være at Windows ikke vil vise filene til deg siden du ikke er eier av de. Det skjer meg en gang i blandt når jeg reinstallerer, og er lett å fikse:

Gå på "Egenskaper" på mappa det er snakk om, så "Sikkerhet", "Avansert", "Eier", velg ny eier, feks den nye admin-kontoen, huk av for "Erstatt eier på sub..." nederst, trykk "OK" og vent...

8537355[/snapback]

finner ingen valg "sikkerhet" på egenskaper for mappen.

Lenke til kommentar

Hei. Jeg vet ikke om dette hjelper, men prøv å start opp maskina med en Live CD eller sett disken inni en annen PC og se om du får tilgang til dokumentene dine der.

Hvis det fungerer med LiveCD eller å sette disken i en annen maskin så tar du backup av det du skal ha og sletter brukern helt og mappa og alt.

Også et lite tips i fremtiden. Ikke lagre saker og ting i brukermappa di. Selv bruker jeg aldri å lagre ting på brukermappene mine. Jeg har egne partisjoner som jeg bruker til å lagre ting på. Mye enklere også blir det ikke kluss om en brukerkonto skulle ta kvelden.

Hva gjorde du egentlig før dette problemet oppstod? Før du restarta mener jeg.

Lenke til kommentar

hva er live cd for windows? trudde det bare fantes til linx.

før jeg restarta hold jeg på med nettverk innstillinger. Skulle koble sammen to pc'er, men fikk ikke tilgang av en eller annen grunn.

Lenke til kommentar

Microsoft support løser problemet (forhåpentligvis):

"Obs! Du må være logget på datamaskinen som har kontoen med administratorrettigheter. Hvis du kjører Microsoft Windows XP Home Edition, må du starte datamaskinen i sikkermodus, og deretter logge på med en konto med administratorrettigheter for å få tilgang til kategorien Sikkerhet."

Start opp i sikkerhetsmodus, og følg anvisningen:

"Gå på "Egenskaper" på mappa det er snakk om, så "Sikkerhet", "Avansert", "Eier", velg ny eier, feks den nye admin-kontoen, huk av for "Erstatt eier på sub..." nederst, trykk "OK" og vent..."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...