OddZen Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Haha latterlig påstand, hvordan i all verden går det ant at folk som skal undervise oss om trafikkregler osv, skal kunne få lov til å komme med en slik påstand? Sku vært regler for dummhet! Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Blir det ikke summen av kreftene hver sin vei mot møtepunktet som teller? Dette vil da fordele seg på objektene avhengig av massen til de forskjellige?Eller er jeg helt på jordet? Jeg skjønner ikke hva du prøver å si. Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Jeg tror trådstarter har misforstått kjørelæreren. Eventuelt halvveis glemt hva som ble sagt, og skrevet sin versjon her. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Blir det ikke summen av kreftene hver sin vei mot møtepunktet som teller? Dette vil da fordele seg på objektene avhengig av massen til de forskjellige?Eller er jeg helt på jordet? Jeg skjønner ikke hva du prøver å si. 8546338[/snapback] Bil A har en viss energi (mgv (A)), bil B har en annen energi (mgv (B)), disse vil da møtes 180 grader mot hverandre og energien vil da bli mgv (A) + mgv (B) og energien vil fordele/ødelegge bilene avhengige av massen, og dersom massen er lik vil ødeleggelsene bli like stor uavhengig av hvor fort de kjører? Dette er kun min egen tenking, derfor spørsmålstegnet Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Du ser jo av uttrykket (som egentlig skal inneholde 1/2m(a)v(a)^2 + 1/2m(b)v(b)^2 istedet for mgh), at energien ikke er uavhengig av farten. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Du ser jo av uttrykket (som egentlig skal inneholde 1/2m(a)v(a)^2 + 1/2m(b)v(b)^2 istedet for mgh), at energien ikke er uavhengig av farten. 8557314[/snapback] Åja, var potensiell energi som var mgh da . Jaja. Min feil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå