Jimmy Pop Skrevet 25. desember 2002 Del Skrevet 25. desember 2002 Hei. Jeg opplevde i går at pc-en min ble veldig treg.. Lagget bare jeg beveget musen min... Så fikk jeg opp melding om at jeg måte kjøre scandisc, og når jeg gjorde det klikket det, og pc-en rebootet. Deretter, når den startet opp, stod det: Windows 2000 cannot start because this file is corrupt or missing:c:winntsystem32configSYSTEMced Please install a copy of this file. Så jeg prøvde "repair", noe som mislykkes... Jeg måtte dermed formatere c: og installere en clean copy av win2000 Så kjørte jeg virusscan men fant ingenting. Så skjedde det nå igjen... Pc-en begynte å bli treg, så jeg restartet. Følgende melding kom opp: Windows 2000 cannot start because this file is corrupt or missing:c:winntsystem32ntoskrnl.exe Please install a copy of this file. Harddisken er en ganske ny (ca. 4-5 mnd WDC 80GB 8MB Cache). Ikke det at det har noe å si, men skulle dere lure: Intel P4 2.4GHz MSI Max2 BFIR Western Digital Caviar 80GB 8MB cache Seagate Barracuda V 120GB Creative GeForce2 Så: er det noen som har erfart lignende hendelser? Eller har noen svar på hva som kan være i veien? MVH. Jimmy Pop Lenke til kommentar
Rockj Skrevet 25. desember 2002 Del Skrevet 25. desember 2002 Endå trøttere en sist.. neste gang skal eg holde meg vaken før eg poster noe dull Lenke til kommentar
S-Blazer Skrevet 25. desember 2002 Del Skrevet 25. desember 2002 En enkel løsning: Bytt ut disken du bruker som systemdisk med den andre du har (Seagate disken) og se om du opplever de samme feilene da. Om du ikke skulle oppleve samme feil, ligger feilen i harddisken. Prøv å kjør scandisk fra DOS, dvs med Win9x oppstartsdiskett (har du ikke kan du laste ned en image fil fra www.bootdisk.com) Om den samme feilen skulle gjenta seg med Seagate disken som bootdisk, ville jeg begynnt å kikke på hovedkortet. Da er det fullt mulig at IDE kontrolleren kanskje kan være litt ute å vandre. Da kan det hjelpe med en bios flash eller rett og slett å bytte kortet på reklamasjon. Dette kan være litt vanskelig for den enkelte webshop å teste, men om du forklarer dem at du får samme feil med begge disker så skulle dem i allefall få en god pekepinn på feilen. Om de ikke skulle finne feil på hovedkortet ditt, kan du alltids prøve å bytte kablene, men jeg tviler på at feilen ligger i dem. Nåja... lykke til Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 25. desember 2002 Del Skrevet 25. desember 2002 Du har fått/har et virus tror jeg. Hvis du har adsl så kan du laste ned nav2003 prøveversjon og fjerne det eller du kan gjøre som forrige har svart. Det letteste er å formatere disken. Sorry, jeg måtte gjøre det Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 25. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2002 Det letteste er å formatere disken. Sorry, jeg måtte gjøre det Hehe... Jeg formaterte i går også... Lite kult å formatere hver kveld... Lenke til kommentar
Ap. Syvertsen Skrevet 25. desember 2002 Del Skrevet 25. desember 2002 oki. Det kan hende at det ligger igjen virus i minnet. Ja akkurat ja.. Nei, det kan ikke hende at viruset ligger i minnet. Minnet er tømt etter at maskinen har stått av i mer enn ca. 5 sek, så det er nok ingen mulighet. Som flere andre antyder kan det være boot sector virus, som skader oppstartsområdet. Dette er lite sannsynlig ettersom du nesten ikke ville fått starta da... Det er mer sannsynlig at harddisken din er fysisk skadet og den prøver å skrive på steder som ikke kan skrives på, pga. skade. Derfor bør du kjøre total diskscanning som sjekker etter slike feil, og merker de slik at ikke disken skriver der. Dette gjøres f.eks med scandisk. (tror jeg). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå