Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

speedtouch modem 5x6

Anbefalte innlegg

Product Name: SpeedTouch 5x6

Serial Number: CP0551CH4K9

Software Release: 6.1.0.5

Jeg prøver å skru på DMZ men får denne feilmeldingen: Failed to assign the public IP address. (failed to set spoofing pool unnumbered)

hva betyr det? og hvordan fikser jeg det?

takk på forhand:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv denne ruteren og den roter noe kolosalt med iptables, DHCP tables og alt mulig annet. Generelt en drittruter desverre. Eneste som funker når den tuller det til slikt er da å enten ta ut og inn power, eller å resette til fabrikk instillinger (enten ved "penne-hull" bak eller i ruteren eksternt).

Lenke til kommentar

det funket ikke, men for noen dager siden la jeg til DMZ til min maskin og da virket det, men nå som jeg skal legge det til serveren i stede så nekter den..

men selvom jeg har tatt vekk DMZ fra min hovedmaskin får den fortsatt public ip adressen i stede for lokal ip.

kan det være problemet? og i såfall hvordan fikses det?

Lenke til kommentar

Jeg vil nesten anbefale deg å kjøpe en ekstra router.. Jeg har også hat problemer med at en PC får internett IP mens resten får lokale, og at alt blir fucka opp (unskyld utrykket).

Så min løsning var å bare sette min ene Linksys W-Lan router i DMZ - og så koble alle andre pcer inn i den, både via WLan og vanlig LAN.

Lenke til kommentar

Har 5x6 serien rutere DMZ tilgjengelig (via webgrensesnittet) ?...

Trodde det bare var 510i som hadde DMZ tilgjengelig for vanlige brukere. Dvs. alle ruterene kan settes opp som DMZ, men det krever at du kan en del, og bruker telnet inn til ruteren. Hvor er det du finner dette valget på ruteren din sånn helt konkret?

Hvis du får samme problem etter en restart tror jeg nok jeg hadde tatt en full reset på ruteren for å få bukt med det problemet.

-Stigma

Lenke til kommentar
jeg sier det samme som NEts. skaff en egen ruter, og konfigurer modemet til å være bridge.

8541514[/snapback]

Jepp, og når du først skal kjøpe ruter vil jeg anbefale de som du kan reflashe, altså instalere egen firmware på så du kan tilpasse den til DITT bruk! :)

Lenke til kommentar

Men det var jo jeg som konfigurerte modemet til å gi public ip til denne maskinen så jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke skulle kunne bytte det..

Men om jeg ikke fikser dette så skal jeg se på Ruter;)

Endret av glad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...