Gå til innhold

Nytt speilreflekskamera hos elkjøp

Anbefalte innlegg

Hei! Tenke jeg skulle spørre om litt anbefalinger til nytt kamera. Har et nokså slitent Canon IXUS 40 som er modent for utbytting, og jeg tenke å erstatte det med et digitalt speilreflekskamera :)

Kameraet er nødt til å bli kjøpt hos elkjøp. Jeg kan strekke meg til 6000-6500 kr maks, gjerne mindre. Aktuelle modeller da er vel; Nikon D40KIT, Olympus E400 kit, Olympus E400KIT, Pentax K100DKIT, Sony Alpha D100KIT eller Nikon D40xKIT.

Hvilket er anbefalt? Et viktig kriterie er at det ligger godt i hånden og ikke er for stort. Kamerahuset kan ikke være større enn Nikon D70 sitt!

Tusen takk for anbefalingene :)

Endret av Petterahl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne tråden er et bra sted å starte i hvert fall. Vedkommende som spør der er ute etter noe i omtrent samme prisklasse.

Ellers så er vel de fleste husene som er vist på elkjøp-siden omtrent på størrelse med D70 eller noe mindre. Nikon D200 og muligens Pentax K10D er noe større.

Lenke til kommentar
Hvilket er anbefalt? Et viktig kriterie er at det ligger godt i hånden og ikke er for stort. Kamerahuset kan ikke være større enn Nikon D70 sitt!

Der har du fasiten, du tar en tur innom og sjekker hvilket som ligger godt i din hånd. Vi kan ikke vite hvilket som passer best i dine hender, så det er det eneste du trenger å tenke på. Alle sammen leverer bra bilder og kit-objektivene fungerer greit til det meste. Når de er blitt en begrensning kan du spare til mer glass...

Når det er sagt, ville jeg holdt en knapp på Pentax K100D, og i hvert fall ikke bestemt meg før jeg hadde prøvd det.

Endret av k-ryeng
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...