Gå til innhold

Noen spørsmål etter en nybygd pc.

Anbefalte innlegg

Har noen spørsmål..

her er Pcen min:

cpu: P4 2.8

SkjermK: Hercules 9700 pro

Minne: Corsair XMS3500 512mb

Lydkort: Audigy 2

HK: Asus Pe

+++++++++

1. Jeg kjører Sisoft Sandra, Memory Benchmark og får http://www.stjernstedt.com/memory.JPG/"]HER er ikke det veldig lavt?!

2. Jeg går i bios og finner noe som heter 'Aperture Size 64mb' skal det ikke stå 128mb, tenkte på skjermkortet..... :roll:

3. Leser at mange setter rammen sin på 400mhz og oppover 'klokker'

jeg går inn i bios og finner Memory Frequency, og jeg trur det er den jeg kan stille på for 'klokke' minnet :wink: men valgene går ikke høyere enn 355mhz.... hmmm...ser jeg på riktig meny? samme gjelder spm 2, ser jeg på riktig meny?

4. 3dmark score: 14483 Godkjent?

ps... kommer sikkert med fler spm her, så bare vent 8)

Takker for svar!

:: Morten ::

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

AGP Aperture Size.. jeg mener du da velger mengden vanlig ram som skjermkortet får lov å nyttegjøre seg av (jeg er ikke sikker, correct me if I'm wrong).

Når det gjelder ramhastighet, er 400DDR = 200MHz som (på grunn av DDR - double data rate) ganges med 2. Max'en hos deg, 355MHz, vil tilsvare 710DDR. Regner med det er derfor mange skriver 400.

3DMark score.. jeg har ikke så mye erfaring med Radeon9700, men jeg tror ikke 14400 i score er så aller verst. En venn av meg får ca 12900 med samme kort.. men han har en Athlon XP2100+ eller noe rundt der :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...