robgar Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 (endret) Jeg sitter her med Mathcad 13 fra skolen og lekker meg litt. Fant ut at det var mulig å skrive litt VB script og bruke Textbox'er osv. Problemet mitt kommer når jeg ikke har noe særlig erfaring med VB. Jeg har en variabel som blir satt av textboxen. Denne er som default Text (string). Jeg skal ha den til å bli integer så jeg kan bruke variabelen i utregninger. Her er koden jeg kjører : Sub TextBoxEvent_Exec(Inputs,Outputs) Dim o As Integer o = TextBox.Text Outputs(0).Value = out End Sub Outputs(0) er da en global variabel som gir verdien til Min variabel såvidt jeg har forstått dette. Men koden ovenfor gir følgende feilmelding : Microsoft VBScript-kompileringsfeil Line 5 Char: 7 Error: 0 Forventet slutt på settning Dim o As Integer Hva er det jeg gjør feil ? EDIT: kan legge til at linje 5 er "Dim o As Integer" da det er mer kode, men valgte å ikke ta dette med da dette ikke har med saken og gjøre. Endret 4. mai 2007 av robgar Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Hvis det er VB SCRIPT så kan du ikke definere hvilken type variablen skal inneholde. Alle variabler er av type Variant. Dim o istedenfor Dim o as Integer og o = cInt(TextBox.Text) Lenke til kommentar
robgar Skrevet 4. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2007 (endret) Takk for svar Ante meg at det var noe begrensninger i VB Script som lagde problemet ja. Får det fremdeles ikke til å virke, men nå får jeg iallefall ingen feilmeldinger, variabelen blir bare ikke satt. Men igjen takk for hjelp. EDIT: der fikk jeg det endelig til! Slurverfeil av meg, skrev Outputs(0).value=out istedenfor o. Endret 4. mai 2007 av robgar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå