HoaXed Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 (endret) Hællæ Har denne koden; PHP <?php if($nick && $pw) {$con = mysql_connect($hostname,$hostuser,$hostpass); if (!$con) { die('Could not connect: ' . mysql_error()); } mysql_select_db($db); $nick2 = strtolower($nick); $q = mysql_query("SELECT Passord, FROM CUP_medlemmer WHERE Nick='$nick'"); $look = mysql_fetch_array($q); if($look['Passord'] == md5($pw)) { // Jeg har valgt å huske de forskjellige cookies ved X, XY, XYX // X = Nickname, XY = Passord, XYX = Bruker access setcookie("FC_X","$nick", time()+3000); setcookie("FC_XY",md5($pw), time()+3000); setcookie("FC_XYX",md5(1),time()+3000); header("Location: ?side=main"); } else { echo "Feil i username eller password!"; } { else { echo "Enter nick / password!"; } ?> Problemet er at jeg får T_ELSE feil ved den nest siste _else kommandoen. Problemet er at jeg har sett meg blind på koden og finner ikke feilen. Forøvrig så legger den ikke igjen cookies, noen som kan se noen feil? Endret 4. mai 2007 av HoaXed Lenke til kommentar
Bakke Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor PHP <?php if($nick && $pw) {$con = mysql_connect($hostname,$hostuser,$hostpass); if (!$con) { die('Could not connect: ' . mysql_error()); } mysql_select_db($db); $nick2 = strtolower($nick); $q = mysql_query("SELECT Passord, FROM CUP_medlemmer WHERE Nick='$nick'"); $look = mysql_fetch_array($q); if($look['Passord'] == md5($pw)) { // Jeg har valgt å huske de forskjellige cookies ved X, XY, XYX // X = Nickname, XY = Passord, XYX = Bruker access setcookie("FC_X","$nick", time()+3000); setcookie("FC_XY",md5($pw), time()+3000); setcookie("FC_XYX",md5(1),time()+3000); header("Location: ?side=main"); } else { echo "Feil i username eller password!"; } } else { echo "Enter nick / password!"; } ?> Prøv det, du hadde i vertfall feil med et par av disse "}". Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 4. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2007 (endret) Takk det gjorde det bedre igjen Men skjønner ikke hvorfor jeg får denne feilen; Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /home2/hbase/public_html/fc07/sider/brukersys/scripts/login.php on line 24 på denne koden $q = mysql_query("SELECT Passord, FROM CUP_medlemmer WHERE Nick='$nick'"); $look = mysql_fetch_array($q); Jeg vet at navnene på Passord og Nick er riktig, og beklager hvis det blir mer database en php her Endret 4. mai 2007 av HoaXed Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 PHP <?php $q = mysql_query("SELECT Passord FROM CUP_medlemmer WHERE Nick='".$nick."'"); $look = mysql_fetch_array($q); ?> Lenke til kommentar
Bakke Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 (endret) [Fjernet] Edit: Jeg tok feil Endret 4. mai 2007 av mhbakke Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 4. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2007 PHP <?php $q = mysql_query("SELECT Passord FROM CUP_medlemmer WHERE Nick='".$nick."'"); $look = mysql_fetch_array($q); ?> 8536754[/snapback] Takk da ble jeg kvitt feilmeldinga. Men nå får jeg Enter nick and password som er feilmeldinga hvis ikke de er fylt inn. $nick = $_POST['bruker']; $pw = $_POST['passord']; $hostname = "xxx"; $hostuser = "xxx"; $hostpass = "xxx"; $db = "xxx"; if($nick && $pw) { Jeg bruker method="post" i form tagen. Scriptet ligger i en separat fil. Noen som vet? Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 4. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2007 $q = "mysql_query("SELECT Passord, FROM CUP_medlemmer WHERE Nick='$nick'")"; Mener det skal være slik, har i vertfall fungert for meg... 8536899[/snapback] Den får jeg feil på. Prøvde nemlig den og. Lenke til kommentar
Bakke Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Prøv: if(isset($nick && $pw)) { Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 4. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2007 Prøv: if(isset($nick && $pw)) { 8536950[/snapback] Da fikk jeg en feil; Parse error: syntax error, unexpected T_BOOLEAN_AND, expecting ',' or ')' in /home2/hbase/public_html/fc07/sider/brukersys/scripts/login.php on line 10 Som jeg aldri noen gang har sett. Hmm. Takk for hjelp. Lenke til kommentar
Runar0 Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 (endret) PHP <?php if(isset($nick) && isset($pw)) { // Eventuelt if(isset($nick, $pw)) { ?> Prøv dette Endret 4. mai 2007 av Shadows0 Lenke til kommentar
Bakke Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 (endret) Glem det, tenkte feil... Endret 4. mai 2007 av mhbakke Lenke til kommentar
Runar0 Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 (endret) Sorry if(isset($nick == true && $pw == true)) { Tror det blir noe sånt 8537100[/snapback] Den der blir heilt feil :/ isset() Endret 4. mai 2007 av Shadows0 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå