Dishwasher Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Hei Tenkte jeg skulle bytte ut boxed vifta mi med ei ny vifte. Problemet er at CPU'en sitter som limt på kjølern. Skulle tro AMD putta lim i kjølepastaen som følger med CPU-kjølerne de bruker til CPU'ene sine Kan jeg bruke et eller annet til å løse opp kjølepastaen uten å ødelegge CPU'en min? Takker Lenke til kommentar
NilsiT Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 hvordan skal du løse opp kjølepastaen når cpu'en henger fast i kjøleren? Jeg bruker da blå isopropanol, men da er jo cpu og kjøler adskilt...har aldri hørt om noen som bruker lim imellom kjøler og cpu...! Lenke til kommentar
eXtreme-501 Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Skjedde sånn med meg når jeg brukte billig kjølepasta. Jeg bare vrei cpuen rundt, så gikk den av. Men vet ikke om amd prossesorer tåler det:p Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Det er ikke at pastaen er klissete som hodler dem fast. Det er delvis vakum som er blitt laget av den nestne perfekte overgangen mellom de to flatene. Det er med andre ord en sugekopp-effekt. Løsningen er dermed å ikke prøve å rive den rett oppover med makt, men heller å skli den sidelengs av for eksempel. Å begynne med kjemikalier for å løse opp goopen er både unødvendig og grisete. -Stigma Lenke til kommentar
Brian Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Vinkelsliper Da dette skjedde med meg, tok jeg bare enn syltynn kniv og lirket forsiktig i hjørnet på cpu, så den løsnet etterhvert. Lenke til kommentar
tords0905 Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 prøv å varme med hårføner en stund mens du hele tiden drar litt forsiktig i kjøleren... plutselig slipper det... funka fint for meg Lenke til kommentar
Dishwasher Skrevet 4. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2007 Takker for alle svar Brukte siden av en kniv, og dyttet sideslengs på CPU'en Den hang godt, men fikk den av til slutt Lenke til kommentar
___ Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Hei Tenkte jeg skulle bytte ut boxed vifta mi med ei ny vifte. Problemet er at CPU'en sitter som limt på kjølern. Skulle tro AMD putta lim i kjølepastaen som følger med CPU-kjølerne de bruker til CPU'ene sine Kan jeg bruke et eller annet til å løse opp kjølepastaen uten å ødelegge CPU'en min? Takker 8535975[/snapback] Ser at du har fått løs CPU'en, men et lite tips til senere får du uansett: Det er lettere å få prosessoren vekk fra kjøleblokka hvis begge er varme. Så la CPU'en får kjøre seg litt først neste gang. Werner Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå