Gå til innhold

Politihøgskolen - noen med erfaring/kunnskaper?

jahas

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har i det siste lurt litt på om politi kunne værenoe for meg, og har derfor noen spørsmål:

1. Hva er lønna?

2. Hvordan arbeid utdanner du deg til? Er f.eks. å sitte i skranken og ta imot folk som vil fornye passet?

3. Hvor lang er utdanningen?

Eller er jeg veldig interessert i å høre om deres egne erfaringer/opplevelser ;)

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

1. Grunnlønn for nyutdannede politibetjenter er 272 500 kr for 2006, du kan sikkert legge på ca 4% for 2007.

(kilde: http://www.politiinfo.no/index.gan?id=4606&subid=0 "PF-studentene mener begynnerlønn i lønnsramme 41/lønnstrinn 32 (med 1 års ansiennitet fra PHS tilsvarende 272.500 kroner) på ingen måte samsvarer med den høgskoleutdannelse en politibetjent i en slik stilling begynner i.")

Min drøm men kan ikke bli politi pga jeg ikke kan svømme under vann /dykke noe man må på prøven :blush:

Så en dokumentar fra antiterror gruppa som bare finnes i oslo

Løpe 3 mil med 25 kg skuddsikker vest + utstyr

Håppe fra 1-15 meter i vann med bind før øynene

Svømme inn i en kon hule med vann -klaus tester

Men politi i norge er i teorien noe møkk, man kan ikke ha våpen og blir du beskutt må du ringe sjefen og få tilatelse til å låse opp bilen bak og hente pistolen så må du lade den og fylle ut skjema for kuler så om du har overlevd alt dette og skyter en raner i foten blir du saksøkt av raneren etter på pga du skøyt han (kilde nokas)

Møkkaregler. :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...