_ART_ Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Det der er et finfint objektiv. Det har så og si ikke forlatt kameraet mitt etter at jeg kjøpte det i januar. Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 (endret) [svart på allerede..] Tidenes mest crazy objektivnavn? Slik skriver Tamron det selv: SP AF 17-50mm F/2.8 XR Di-II LD Aspherical [iF] Endret 14. mai 2007 av ragamuffin Lenke til kommentar
NeoGeo Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Bare navne gjør jo sitt til at folk velger å kjøpe kompaktkamera Litt enklere å forklare 5X zoom! Hvilket kamera bruker du objektivet på _ART_? Lenke til kommentar
_ART_ Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Nikon d70s. Bruker det og en 80-200 2.8 Det dekker et stort spekter. Det neste blir vel en vidvinkel. Lenke til kommentar
stiank81_ Skrevet 14. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2007 Da ble det Tamron 17-50 på meg Har ikke fått prøvd den så veldig mye, men den virker veldig lovende. Tar veldig skarpe fine bilder, og synes den er fleksibel og fin. Bra vidvinkel kommer god med ettersom jeg tar mye bilder inne. Og at jeg kan gå ned til AV 2.8 over hele linja også svært nyttig. Veldig fornøyd så langt! Vurderer å kjøpe en Tamron 70-300 for å få mulighet for litt mer zoom også. Skjønner at bildekvaliteten vil være i en helt annen klasse, men tviler på at jeg kommer til å bruke veldig mye mer penger på kameraet på en stund nå, så da tenkte jeg det var et greit tilbud til 999,- Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Vurderer å kjøpe en Tamron 70-300 for å få mulighet for litt mer zoom også. Skjønner at bildekvaliteten vil være i en helt annen klasse, men tviler på at jeg kommer til å bruke veldig mye mer penger på kameraet på en stund nå, så da tenkte jeg det var et greit tilbud til 999,- 8613617[/snapback] Jeg kjøpte en slik i forrige uke, og er så langt fornøyd - den er som sagt i en annen klasse men er verdt pengene. Lenke til kommentar
Goffy Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Har selv denne tamron linsa og er veldig fornøyd. Den sidestilles med canon sin 17-55 f2.8, bare at den er 5500 billigere. Riktignok har den ikke har bildestiblisator....... http://www.fredmiranda.com/reviews/showpro...7&cat=43&page=1 Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 (endret) Eneste ulempen med Tamron 17-50 er vel det at det kun er beregnet på d-slr med cropfaktor større enn 1.5. Altså om du senere vil bytte ut til fullformat, kan du ikke lenger bruke dette objektivet, da det ikke vil lyse opp hele brikken. Saksa: "Di II: Lenses are designed for exclusive use on digital cameras with smaller-size imagers and inherit all of the benefits of our Di products. These lenses are not designed for conventional cameras and digital cameras with image sensors larger than 24mm x 16mm." EDIT: Her er forøvrig en test av objektivet. Endret 25. mai 2007 av w3p Lenke til kommentar
knutinh Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Eneste ulempen med Tamron 17-50 er vel det at det kun er beregnet på d-slr med cropfaktor større enn 1.5. Altså om du senere vil bytte ut til fullformat, kan du ikke lenger bruke dette objektivet, da det ikke vil lyse opp hele brikken. Saksa: "Di II: Lenses are designed for exclusive use on digital cameras with smaller-size imagers and inherit all of the benefits of our Di products. These lenses are not designed for conventional cameras and digital cameras with image sensors larger than 24mm x 16mm." EDIT: Her er forøvrig en test av objektivet. 8697743[/snapback] På den andre siden: hvilke objektiver fungerer som normalzoomer på crop-sensor men kan samtidig benyttes på fullformat? Det nærmeste jeg kommer på er Canon 17-40L f/4.0 som både er dyr, lite lyssterk og har et begrenset zoom-område. -k Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Nikon d70s. Bruker det og en 80-200 2.8 Det dekker et stort spekter. Det neste blir vel en vidvinkel. 8612976[/snapback] Puff, vidvinkel er overvurdert. Jeg har 20mm som maks vidvinkel jeg Lenke til kommentar
turbojomar Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Jeg kjoepte nettop 400d med tamron 17-50 og er veldig fornoeyd. Anbefales. Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Bra valg! Dette er etter min mening det ultimate cropkamera objektiv. Med tanke på pris og ytelse. Det er suverent! Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Eneste ulempen med Tamron 17-50 er vel det at det kun er beregnet på d-slr med cropfaktor større enn 1.5. Altså om du senere vil bytte ut til fullformat, kan du ikke lenger bruke dette objektivet, da det ikke vil lyse opp hele brikken. Saksa: "Di II: Lenses are designed for exclusive use on digital cameras with smaller-size imagers and inherit all of the benefits of our Di products. These lenses are not designed for conventional cameras and digital cameras with image sensors larger than 24mm x 16mm." EDIT: Her er forøvrig en test av objektivet. 8697743[/snapback] På den andre siden: hvilke objektiver fungerer som normalzoomer på crop-sensor men kan samtidig benyttes på fullformat? Det nærmeste jeg kommer på er Canon 17-40L f/4.0 som både er dyr, lite lyssterk og har et begrenset zoom-område. -k 8700014[/snapback] Sant nok, men hvorfor trenger man absolutt "normalzoomer"? Greit, man får litt dårligere vidvinkel, men kan være kjekt å ikke låse seg til et bestemt kamera (kameraklasse). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå