HiSpeed Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Jeg er ikke noen god i php og lurer på om det er noen som har noen tips til meg? Jeg har i dag en index.php hvor jeg inkluderer undersider. Som f.eks.: case "Tjenester": include 'inc/tjenester.html'; break; Er det noen tilsvarende måte jeg kan skjule linker til bilder (eller download) som jeg ønsker å vise ved at det klikkes på en link? Jeg har sett følgende på andre sider: http://domene.no/my.php?image=bilde.jpg Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 (endret) Gidder ikke skrive så mye nå, men du kan prøve if file_exists? Skriver et kjapt eksempel: <?php $mappe = "bilder"; $bilde = $_GET['img']; // ?img=et_bilde.filendelse if (empty($bilde)) { echo 'img er tom...'; } else if (file_exists("$mappe/$bilde")) { include("$mappe/$bilde"); } else if (!file_exists("$mappe/$bilde")) { echo 'Bildet finnes ikke'; } ?> Håper det hjelper deg litt på vei Edit: Som jeg sa så orker jeg ikke skrive så mye, så det er vel ikke helt sikkert det her... Endret 4. mai 2007 av Anders-Moen Lenke til kommentar
HiSpeed Skrevet 4. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2007 Kan jeg inkludere dette i min index.php som er slik? <?php if (empty($_GET['id'])) { include ('inc/main.php); } else switch ($_GET['id']) { case "Tjenester": include 'inc/tjenester.php'; break; default: include ('inc/404.php'); break; } ?> Lenke til kommentar
HiSpeed Skrevet 4. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2007 Er det noen som kan hjelpe meg å sette disse sammen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå