holvik Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 (endret) Fikk en eldre pc av en kompis. Hovedkortet på denne har en 8 pins kontakt, er denne fordi kortet har 2 prosessorer ? Jeg er i denne sammenheng ute etter en rimelig PSU som har denne type tilkobling. De PSU'ene jeg har funnet bruker avtagbare kabler og er i dyreste laget. Noen som har ett forslag ? Endret 4. mai 2007 av holvik Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Hei, det er en 8 pin EPS-kontakt som du ofte finner på server/dual-maskinvare. Bortsett fra å kjøpe en ny PSU har du to andre potensielle muligheter. #1 er å prøve med en 4pin P4-kontakt i halve kontakten og se om den starter med det BILDE. Dette har jeg selv gjort på et dual P3 serverboard. #2 er å kjøpe en overgang fra 4pin P4-kontakt til 8pin EPS som her BILDE. Min Tagan TG480-U01 har hvertfall en slik plugg, men den er både en gammel modell og trolig litt høyt priset. Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 8 pins kontakten er den samme som 4 pins som er vanlig på hovedkort... disse passer om hverandre... Lenke til kommentar
holvik Skrevet 4. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2007 (endret) Takker for svar. Som dere ser på bildet er der 3 kontakter, 24 pin, 8 pin og 4 pin. Har en strømforsyning ,men denne mangler 8 pin. Hvis jeg bruker 4 pin kontakten i 8 pin tilkoblingen på hovedkortet vil jeg mangle en 4 pin. Er det noe jeg ikke har fått med meg ? Edit Eller er det slik att man bruker 4 pin ELLER 8 pin ? Endret 4. mai 2007 av holvik Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 har du sett.. var 3 kontakter ja. var lei å se den 4 pin pluggen gitt.. 8 pins pluggen er ekstra 12V til cpu'ene. disse vil være i direkte kontakt med 4 pins pluggen. du kan måle kontakt mellom pinnene på 12V linjen fra den ene kontakten til den andre.. samme gjelder jord. jeg ville skaffet meg en kabel med 8 pin da det kan bli overbelastning mellom kontaktene under load. systemet vil kunne starte uten den ene eller den andre... microplex selger mist psu med et kabelsett for dual cpu server for 1200 kr. pluss en kabel til 50 kr så du får koblet deg på 4 pin kontakten også Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Jeg regner med det er et Supermicro X5DAE hovedkort. (noe du burde fortalt oss) Her er sakset fra manualen: ATX Power Connector The main power supply connector on the X5DA8/X5DAE/X5DAL-G/ X5DAL-TG2 meets the SSI (Superset ATX) 24-pin specification, however it also supports a 20-pin power supply connector. Make sure that the orientation of the connector is correct. Processor Power Connector In addition to the Primary ATX power connector (above), the 12v 8-pin Processor connector at J15 must also be connected to your power supply. --------- Du trenger altså en minst 400 watt PSU med 20+8 eller 24+8 kontakter. Den 4pins P4-kontakten skal du altså ikke bry deg med. Selv liker jeg godt Tagan som jeg som nevnt har en to år gammel 480W U01 av i min dual 3.2GHz Xeon, et system ganske likt det du har der. Hadde jeg vært deg med stillhet og kvalitet prioritert hadde jeg plukket opp en Tagan 430W 2force TG430-U22 til dette hovedkortet. Som du kan lese her kommer denne med alt du kan ønske deg av kabler. Lenke til kommentar
holvik Skrevet 6. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2007 Takk skal dere ha for gode svar. Den Targan strømforsyningen JondoeMAKT linket til er i rett prisklasse. Må vel kjøpe ett nytt kabinett også fordi dette hovedkortet er digert. (ja,det er ett Supermicro X5DAE) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå