MaxP2P Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Er det mulig å bruke en function som allerede finnes i php i en av mine egne functions? function mysql_con_open() { global $server, $db_user, $db_pass; mysql_connect ($server, $db_user, $db_pass); } Når jeg prøver å koble meg på, så kommer feilmeldingen jeg skrev, men ingen respons fra mysql_error (). Så jeg klarer ikke å feilsøke. Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 (endret) Ingen problemer med det. Funksjoner hadde vært rimelig unødvendig om man ikke kunne gjort det. Forslår heller at du legger server, user og pass som parametre i selve funksjonen, istede for å bruke global. PHP <?php mysql_con_open ( 'localhost', 'foo', 'bar' ); function mysql_con_open ( $server, $db_user, $db_pass ) { mysql_connect ( $server, $db_user, $db_pass ); } //Eller $db['server'] = 'localhost'; $db['user'] = 'foo'; $db['pass'] = 'bar'; mysql_con_open ( $db ); function mysql_con_open ( $db ) { if ( is_array ( $db ) { mysql_connect ( $db['server'], $db['user'], $db['pass'] ); } } ?> Endret 4. mai 2007 av M4rTiN Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå