ponnihest Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 (endret) Hei! Skal ta bilder av en kar som skal konfirmeres, og moren hans vil ha hele han med på bildet som skal brukes i takkekortet Til disse helportettene, er det forsvarlig å bruke 50mm? Jeg bare lurer... Må jo sikkert gå 17 meter fra personen Har en 28-135mm jeg skal bruke hvis ikke. Eller kanskje vidvinkel er like greit? Skarpt og fint Endret 4. mai 2007 av kattekwinnen Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 50mm er topp om du har litt plass å bevege deg på (utendørs). For helportrett må du omtrentlig 4-5m unna. Lenke til kommentar
olar0701 Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 (endret) Fotograferte i min første, offisielle konfirmasjon forrige lørdag og de fleste helportrettene ble tatt på rundt 50 mm (fullformat). Brukte et 24-105 4.0L IS. I ditt tilfelle vil nok zoomen fungere bra. Du må jo blende ned en smule og da er objektivet sikkert mer enn skarpt nok. Som Ragamuffin sier går det nok bra med et fastobjektiv og Lykke til Endret 4. mai 2007 av olar0701 Lenke til kommentar
ponnihest Skrevet 4. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2007 Glemte kanskje å si det, ja, det er et fastobjektiv på 50mm det er snakk om. Takk for tips og råd:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå