Gå til innhold

Har problemer med å velge skjerm

BigWhig

Anbefalte innlegg

Har lenge grublet på å kjøpe meg en ny skjerm, men har stadig prioritert maskinen min. Har nå en gammel Panasonic Panasync 4 15'' som klarer max 1280*1024 @ 60 Hz, kjører vanligvis 1024*768 @ 72 Hz.

Det er en del ting jeg har tenkt på. For det første har jeg ikke klart å bestemme meg helt om jeg skal kjøpe en 19'' eller en 17''. En 19'' tar stor plass, noe jeg ikke har for mye av på pulten min. Så bør en jo ha en maskin som kan brukes til å spille i høyere oppløsninger, ellers blir bildet veldig stort på en 19''.

Har derfor sett på denne skjermen:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...l=&view=related

Klarer 1600 x 1200 @ 76 Hz slik at jeg har noe å gå på. Velger heller en god 17'' enn en middelmådig 19''. Vil ikke bruke mer penger enn Eizo skjermen koster. Noen som har denne skjermen? Noen invendinger?

Vil gjerne også ha tips til andre gode skjermer i samme prisklasse.

Ellers kan jeg nevne at jeg spiller en del spill og surfer en del internett, og ikke har så altfor stor plass på skrivebordet. Har heller ikke den sprekeste maskinen i gata lenger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm..en nyere model en den jeg har...min er med 2 inganger (vanlig RGB og 5 BNC tilkoblinger)

Eizo er MEGET bra valg av skjerm, og jeg vil anbefalle at hvist du skal ha ny skjerm, så har PSdata (eller var det komplett??) bra og billige LCD skjermer fra Eizo.

Eizo er en av de mrer seriøse aktørene på markedet. og skjermene dems er best egna for spill/tegning

uansett, et godt valg av skjerm.

PS *** jeg skal selge min skjerm for 2500,- (kosta 8500,- ny) F55 eller F56...husker ikke, de rev av ID'en bak på sist den var på service sjekk (utenfor garanti nå) men jeg regner med at skjermen vil holde koken i 2-3 år til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...