Gå til innhold

Rygget på en bil, masse problemer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
La han anmelde deg du, han vinner garantert IKKE.

8655676[/snapback]

Å gå til retten medfører alltid en risiko for å tape, uansett om en har en "vanntett" sak. Hadde tingene vært så svart/hvite som du tror, så hadde det ikke vært behov for advokater - knapt nok dommere. Derfor er det en god regel å forsøke å forsones, det er defor man som regel må innom forliksrådet først. Det sparer penger og begge parter vinner noe istedetfor at det utpekes en vinner og en taper.

:)

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Hei, nå har saken dukket opp igjen!

Før sommeren så var jeg i kontakt med de som eier bilen.. selve firmaet.

spurte om hva som skjedde siden alt tok så lang tid. jeg ville jo bli ferdig med saken.

da fikk jeg ikke svar.

Siden det har tatt så lang tid, så har jeg vel egentlig glemt hele greia.

Så har det gått heeelt til nå, og stemoren ringte meg litt fortvila i dag fordi hu hadde fått brev fra if.

Nå sier if at det ikke går an å ta skaden kontant, og det må gå gjennom stemoren mins forsikring sånn at hu mister bonus.

Men, jeg hadde forsikring via gjensidige på den bilen, og uansett hvilken forsikring jeg hadde, skal jeg ta skaden kontant!

jeg og han karen hadde blitt enige om å ikke ta det igjennom forsikringsselskapet på min bil.

hva er problemet til if? hvorfor er de så sære. hvis det er sånn som hu sier, så ender jeg faktisk opp med å betale bonustapet til stemoren min :p

Lenke til kommentar

Høres veldig spesielt ut. Man skal få valget om man ønsker å ta det på forsikringen eller om man ønsker å dekke hele summen. Skal aldri ha IF om det er sånn det fungerer. En annen ting, hvis han ønsker så kan han få ut hele summen som bilen er skadet (takstert) for, i kontanter. Hans valg om han bruker det på rep. eller om han ønsker det utbetalt. Ihvertfall det jeg har fått høre av mitt forsikrings selskap, i min egen sak: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=818475&hl=

Lykke til! Håper det ordner seg.

Lenke til kommentar
Høres veldig spesielt ut. Man skal få valget om man ønsker å ta det på forsikringen eller om man ønsker å dekke hele summen. Skal aldri ha IF om det er sånn det fungerer. En annen ting, hvis han ønsker så kan han få ut hele summen som bilen er skadet (takstert) for, i kontanter. Hans valg om han bruker det på rep. eller om han ønsker det utbetalt. Ihvertfall det jeg har fått høre av mitt forsikrings selskap, i min egen sak: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=818475&hl=

Lykke til! Håper det ordner seg.

9588377[/snapback]

det var ikke akkurat som hun sa, men if er et kjipt selskap uansett!

ja, man kan få ut hele summen i kontaner, men ikke når det er leasingbil.

spesielt ikke når selve firmabilen er leasingbil. (firmaet leaser bilene som ansatte kjører)

men, han prøvde seg på å få pengene, for da vi kontaktet hans arbeidsgiver hadde ikke arbeidsgiver hørt noe om skaden!

var helt klart at han prøvde å både få penger rett i lomma, OG dekke skaden ved å bare si at det skjedde på en parkeringsplass etc.

dette fant vi ut av veldig tidlig heldighvis, så han har fått slite litt på jobben også :p

Det ordner seg alltid ;)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Men nå har du lært :) har han gjort det må du og gjøre det for å få frem din side ;)

Men man skal alltid skrive skademelding uansett hvor liten skaden er som folk oppover her sier for så å få prisen fra forsikringsselskapet slik at man kan bestemme seg for hvordan dette skal håndteres videre.

Lenke til kommentar
Og så kan du jo informere han om at det er straffbart å true med politianmeldelse...

hvorfor er det straffbart? pga at han truer med det?

bare lurer :p

Eh! Det er da ikke riktig. Man kan med letthet true noen med en anmeldelse. Ofte er det brukt som et vikrmiddel for å få fortgang i en prosess. Man kan eksempelhvis true naboen med en politianmeldelse dersom han ikke slutter å kaste snøball på veggen din. Eller du kan true med det dersom du har et krav ovenfor en annen part du har krav på og ønsker oppgjort. Husk at en anmeldelse i seg selv ikke er et uttrykk for annet enn anmelderens subjektive synspunkt.

Det skal dog legges til at i denne saken blir del lite relevant og true med en anmeldelse da det ikke har forekommet noe straffbart. I tillegg kan det hevdes at han (den skadelidende) Bruker truselen som et virkemiddel for å svindle en annen. Det er straffbart. Men det er igjen alovrlig og anklage mannen for å ville gjøre noe sånt, hvis så ikke skulle vise seg og stemme.

Men uansett tur jeg du vil gjøre det beste i å ta kontakt med forsikringsselskapet. Da er du helt sikker på å ikke bli lurt. Jeg er også enig i at det er lite sannsynelig at denne mannen er ansatt i et forsikringselskap. I så fall en lite proff person.

Lenke til kommentar
Og så kan du jo informere han om at det er straffbart å true med politianmeldelse...

hvorfor er det straffbart? pga at han truer med det?

bare lurer :p

Eh! Det er da ikke riktig. Man kan med letthet true noen med en anmeldelse. Ofte er det brukt som et vikrmiddel for å få fortgang i en prosess. Man kan eksempelhvis true naboen med en politianmeldelse dersom han ikke slutter å kaste snøball på veggen din. Eller du kan true med det dersom du har et krav ovenfor en annen part du har krav på og ønsker oppgjort. Husk at en anmeldelse i seg selv ikke er et uttrykk for annet enn anmelderens subjektive synspunkt.

Jeg vil tippe at man ikke har lov til å bruke en anmeldelse som utpressing.

Feks har man lov til å si:

"Hvis du ikke slutter å slå meg kommer jeg til å anmelde deg"

Mens man har ikke lov til å si:

"Hvis du ikke gir meg 5000 kr kommer jeg til å anmelde deg for at du fyllekjørte forrige helg"

Jeg er langt fra sikker på dette, men om det finnes en slik lov vil jeg tro at det er dette som er intensjonen med den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...