Gå til innhold

Rygget på en bil, masse problemer

Anbefalte innlegg

Det kan da vel ikke være straffbart å si til en annen person at du kommer til å politianmelde han dersom han ikke begynner å følge loven?

8556659[/snapback]

men, han sier at han kommer til å politianmelde meg selvom jeg følger loven.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
men, uansett.. trukke politiet gjør noe ut av det.. men, jeg har lyst til å få han til å riste litt i buksa. hadde vært gøy det.

og så hadde han vært mer ydmyk mot eventuelt nestemann han møter\støter på.

8557772[/snapback]

Hei igjen.

Greia er som følger. Det er fullt lovlig å anmelde folk. Det er også fullt lovlig å true med å anmelde folk. Men det begynner å tilte først når du truer med å anmelde noen, gjerne for noe helt reelt ulovlig, for å oppnå en "uberettiget vinning".

Knuken (sammensatt ord: knu.. pluss ku..) sier altså at dersom du ikke betaler den ublu prisen som han forlanger, så vil han anmelde deg. Dette er ulovlig. Enda mer teit er det at du rett og slett ikke har gjort noe ulovlig som han kan anmelde deg for, men jaggumeg forsøker han likevel.

Herregud, den fyren må ha tålt mye mobbing da han var liten. :no:

edit:Ufint språk, pyntet litt på.

Endret av Gaidaros
Lenke til kommentar
Herregud, den fyren må ha tålt mye mobbing da han var liten. :no:

8559217[/snapback]

Det har jeg tenkt mye på også:p

8560455[/snapback]

La han anmelde deg, så får politiet seg en god latter :p Ditt bidrag til folkehelsa :tease:

Du risikerer absolutt ingen ting.

Lenke til kommentar

nå har jeg kontaktet lyreco og sagt hva som har skjedd, så nå er de klar over situasjonen.

er det ikke normalt at man sier ifra når sånt skjer til der bilen er leaset fra, eller de som eier bilen?

de hadde ikke hørt noen ting de.

Lenke til kommentar
er det ikke normalt at man sier ifra når sånt skjer til der bilen er leaset fra, eller de som eier bilen?

de hadde ikke hørt noen ting de.

8562596[/snapback]

Dette var veldig merkelig. Det er eiern av bilen som står ansvarlig ovenfor forsikringsselskapet. Jeg vet ikke hvordan det stiller seg ovenfor et leasingselskap, men jeg tror det gjelder for dem også. Jeg tror at bilen repareres i leasingsselskapets navn, men belastes leaserens forsikringsselskap, men helt sikker er jeg ikke.

Men kanskje vi tar feil. Kanskje det gjelder egne regler for spesialforsikringsagentetterforsker :wow: eller noe slikt, som dusten :dribble: påstår at han er.

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke tid til å lese alle innleggene i denne saken.

Det jeg ville ha gjort: Siden det ikke er fylt ut skademelding i denne saken:

Sagt at vi gjør dette opp privat. Få verksted til å skrive ut et prisoverslag fo den lille bulken. Betale penger privat til han du krasjet med.

I tillegg må han selfølgelig skrive under en liten kontrakt på at han godtar dette.

Jeg hadde ikke vært bekymret for å bli anmeldt i det hele tatt. For meg høres det ut som han har lyst på enda mer penger, og truer med politiet for å få mer penger enn han har krav på.

Og hvis han vil ha penger for dette (noe han sannsynligvis vil putte i sin egen lomme, uten å betale for det), er det naturlig at du betaler det det ville kostet for reparasjonen.

Jeg krasjet bilen min (min skyld), og da fikk jeg valget mellom å ta det med forsikringen, eller om vi skulle gjøre dette privat. Jeg gjorde det privat.

Lenke til kommentar
Jeg krasjet bilen min (min skyld), og da fikk jeg valget mellom å ta det med forsikringen, eller om vi skulle gjøre dette privat. Jeg gjorde det privat.

8562897[/snapback]

Du kan gjøre det opp privat selv om du lar det gå gjennom forsikring. I tilfeller der hvor motparten er urederlig, som i dette tilfellet, kan du lene deg til forsikringsselskapet ditt og deres jurister, og få tvunget oppgjøret til å bli rettferdig. Når alt er oppklart kan du bare si til selskapet at du tar oppgjøret privat, og du mister ikke bonus. Og du kan fremdeles levere skademelding, helt på egenhånd, uten motpartens underskrift. Det er jo dette vi har diskutert opp og i mente nå, så hvorfor begynne forfra? :)

Edit: skrivefeil

Endret av Gaidaros
Lenke til kommentar

greia nå er at han ikke har sagt ifra til sin arbeidsgiver som tydelighvis har ansvaret for lyrecobilene, så han har jeg sagt ifra til.. så hvis den skaden ikke blir fiksa nå, så sliter han litt, og da slipper han å få en haug med penger av meg som han skal bruke til oppussing som han tydelighvis skal.

var en kar innom jobben i går (byggmakker) som lignet på dusten, og det virket som om han skulle mure eller ordne noen greier.

de pengene fåkke han av meg.

:D

Endret av spax
Lenke til kommentar

Var dette en firmabil han benyttet som det sto Lyreco på siden av?

Det er i så fall et selskap som selger kontormateriell fra katalog, han er kontormateriellselger.

Selskapet hans har nok da en flåteforsikring på bilene sine.

Jeg anbefaler utelukkende en ting, og det er å sende inn skademelding, og la forsikringselskapet ta seg av dette. I tillegg ville jeg vurdert å sende et brev til hans arbeidssgiver og redegjort for hans oppførsel på en saklig og redelig måte.

Lenke til kommentar

Har ikke snakket med han karen siden søndag.. men regner med at jeg får en regning i posten ellerno. for å anklage meg for at jeg ikke betaler går ikke. nå har jeg snakket med arbeidsgiver og verksted, rett og slett skaffet meg vitner på at jeg ikke skal annet enn å betale.

nå skal jeg opp til politiet etterpå, så skal jeg høre om hvordan jeg burde forholde meg til truinga hans!

;)

Lenke til kommentar

Du tar og holder tilbake pengene dine, det er du som skal politianmelde han, du kan vertfall gå ned til politi stasjonen og si din sak, fordi at de vil forstå saken fra din side

Selvfølgelig skal du betale etter du har fått raporten, uhell skjer hele tiden, hvis han ikke ville bilen skulle bli bulket, så skulle han latt den stå hjemme i garasjen

SPRING TIL POLITISTASJONEN STRAKS DU SER DENNE MELDINGEN, SI HVORDAN DET ER, og vis de smsene fra den sinte mannen, og si at du også føler deg truet av mannen, han har jo tross alt truet deg, og true med politianmeldelse er og forblir en trussel

Endret av -=CH=-
Lenke til kommentar

Synnes ikke underkant av 9000kr lukter svindel med tanke på at egenandelen er ca4000? kr.

Fyren kan ta det på sin forsikring og si det var hans uhell etter han har fått penger av deg men han må uansett betale egenandel og bonustap.

Det er en grei pris som ikke er svindel , pasaten fikk en liten bulk i døra da den sto parkert og verkstedet skulle ha 22000 for å fikse skaden man nesten ikke ser.

Lenke til kommentar

Sansynligvis bruker denne mannen forsikkringen sin og sier det er hans feil ellers ville han ikke hatt noen leiebil på egen regning.

Og egenandelen hans er sansynligvis 4000.+ evt bonustap.

Noe lukter muffins han har leiebil i mellomtiden , det er dyrt og gjøres kun når man tar det på forsikkringen og det er en del av avtalen.

Han jobber liksom i vesta

Truer med å anmelde og holder igjen opplysninger

+ du sier du skal betale hele skaden og han nekter å gi kvittering/bevis på beløpet.

Jeg hadde ikke betalt før jeg så en verkstedregning evt blitt med han til kassa når han skal betale ut bilen.

Endret av War
Lenke til kommentar
ja, jeg har lyst til å la han gjøre det, for da kommer pengene dit de skal uten noen fler problemer med han karen.

problemet er at rullebladet mitt blir skittent! eller blir det?

hmm..

8534270[/snapback]

Saken blir antagelig henlagt - og forhaapentligvis med kode "intet straffbart forhold". I saafall er du ren. Noen andre koder er ikke like renvaskende - men dette kan det klages paa slik at de endres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...