8483838383 Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Dessverre koster det gjerne flesk å få rettet opp selv små skader. Spesielt på merkeverksted, og hvis det er snakk om både oppretting/sparkling og lakkering. 8534994[/snapback] ja, men kan jo være noe å spare hvis han har rabatter eller noe sånt! men, det tviler jeg på. han virker for meg som en som ikke har peil på bil. 8537149[/snapback] Få han til å ta takst, betal han taksten. Ta helst dette gjennom forsikringsselskapet. Om han vil bruke halvparten på å få fetteren til å sparkle over bulken og drikke opp resten. Om han vil reparere skaden på verksted, eller om han bruker pengene til en sydentur, er opp til han. Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 5. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2007 Hvorfor fyller du ikke ut skademelding? Frykter du forhøya premie eller noe? 8539935[/snapback] jeg visste egentlig ikke om at jeg burde gjøre det før i går jeg! han jeg kjørte på er forsikringsrådgiver sier han(kan være hva han vil for min del) men, hvis han er det så vet han hva han skal gjøre for å få det som han vil! Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 5. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2007 Dessverre koster det gjerne flesk å få rettet opp selv små skader. Spesielt på merkeverksted, og hvis det er snakk om både oppretting/sparkling og lakkering. 8534994[/snapback] ja, men kan jo være noe å spare hvis han har rabatter eller noe sånt! men, det tviler jeg på. han virker for meg som en som ikke har peil på bil. 8537149[/snapback] Få han til å ta takst, betal han taksten. Ta helst dette gjennom forsikringsselskapet. Om han vil bruke halvparten på å få fetteren til å sparkle over bulken og drikke opp resten. Om han vil reparere skaden på verksted, eller om han bruker pengene til en sydentur, er opp til han. 8540306[/snapback] det er ikke lov det! jeg skal uansett betale direkte til verkstedet, han får ikke ei krone inn på sin egen konto av meg! Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 5. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2007 Her har du oppført deg mildt sagt klønete. Når du er innblandet i et uhell skriver man en skademelding som sendes til ditt forsikringsselskap og hans forsikringsselskap. 8534378[/snapback] Det burde da han visst som er forsikringsrådgiver? han burde jo ha ordnet det med en gang. sa at jeg hadde god tid jeg! Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Meld deg inn i NAF. Bruk deres advokat så slipper du å plages noe mer. Uhørt at en forsikringsansatt oppfører seg slik. Hvilket selskap jobber han for? Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 5. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2007 Meld deg inn i NAF. Bruk deres advokat så slipper du å plages noe mer. Uhørt at en forsikringsansatt oppfører seg slik. Hvilket selskap jobber han for? 8540917[/snapback] han sa at han jobbet for vesta.. Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 det er ikke lov det!jeg skal uansett betale direkte til verkstedet, han får ikke ei krone inn på sin egen konto av meg! 8540690[/snapback] Du kan jo sjekke selv opp med forsikringsselskapet. Man får ta ut pengene og bruke dem til hva man vil. Det hadde vært for dumt om en bilmekaniker måtte levere inn bilen sin til et verksted for å få den fikset foreksempel. Lenke til kommentar
brg Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 (endret) Meld deg inn i NAF. Bruk deres advokat så slipper du å plages noe mer. Uhørt at en forsikringsansatt oppfører seg slik. Hvilket selskap jobber han for? 8540917[/snapback] han sa at han jobbet for vesta.. 8541558[/snapback] Kan nesten garantere deg at han IKKE jobber med forsikring. Hvis han gjør det, så kommer han til å miste jobben hvis Vesta får vite om hans oppførsel. Slik det ser ut prøver han å melke deg for mer enn det skaden koster. Bruker argumetet om at han er forsikringsrådgiver for å skremme eller virke som om han har peil. Ikke la deg lure og sjekk evt. verkstedsregingen nøye. Edit: Det første en virkelig forsikringsmann vill ha gjort er å skrive skademelding, som en sikkerhet for at du ikke prøvde å lure ham og senere nekte å betale. Endret 5. mai 2007 av brg Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 (endret) du ber om og få telefon nummeret til verkstedet, ringer verkstedet, og sier til dem at DU skal bli ringt opp når bilen er ferdig repparert for og betale for repperasjon og utført arbeid, så når du har betalt verkstedet, fått kvitering, legger du en kopi av regninga på bilen's vindus visker, ringer bileier og sier at bilen er klar for henting. dette mener jeg er korrekt praksis i din sak. men nå har ikke jeg bil da, så vet ikke om det er andre "rutiner" i bildet, noe jeg betviler. virker som om han prøver og stappe 2-4 tusen i egen lomme for "fender-bendern" egentlig... Endret 5. mai 2007 av Fritz0r Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 5. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2007 Meld deg inn i NAF. Bruk deres advokat så slipper du å plages noe mer. Uhørt at en forsikringsansatt oppfører seg slik. Hvilket selskap jobber han for? 8540917[/snapback] han sa at han jobbet for vesta.. 8541558[/snapback] Kan nesten garantere deg at han IKKE jobber med forsikring. Hvis han gjør det, så kommer han til å miste jobben hvis Vesta får vite om hans oppførsel. Slik det ser ut prøver han å melke deg for mer enn det skaden koster. Bruker argumetet om at han er forsikringsrådgiver for å skremme eller virke som om han har peil. Ikke la deg lure og sjekk evt. verkstedsregingen nøye. Edit: Det første en virkelig forsikringsmann vill ha gjort er å skrive skademelding, som en sikkerhet for at du ikke prøvde å lure ham og senere nekte å betale. 8541767[/snapback] Han prøver å skremme meg med mye rart, så det er noe kødd her! Lenke til kommentar
JimL Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Det er normalt an man betaler summen som verkstedet setter strek under på en takst. Dernest er det opp til eieren om han vil utbedre skadene, fikse det selv, eller bare ta pengene i egen lomme og glemme saken. Lenke til kommentar
Griffin Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Dessuten... 8000,- ++ for en liten bulk høres svært mye ut... Jeg mista bensintanken på motorsykkelen min på garasjegulvet og bulket inn den ene siden. Fikk retta opp bulken og lakka opp med alle tre fargene samt matchende på sidedekslene til 3500,-. Det jeg prøver å si er...ta kontakt med verkstedet og spør hva de gjør og hvor mye de tar for det, samt sørg for å betale verkstedet. Leiebil kan du drite i. Så lenge det er en liten bulk kan han benytte egen bil fram til han har time. Skriv gjerne skademeldingsskjema som anbefalt og send inn. Fortsetter trakkaseringen, så tror jeg faktisk du skal anmelde. Sier verkstedet at de tar mindre enn han har krevd, så prøver han å svindle deg også. Har han ikke levert den på verksted, så er det likens. Men alltid kjør det via forsikringsselskapet med en gang. Dersom det ikke er din bil, gjør det likevel. Så kan du betale evt. til den som eier bilen... Lenke til kommentar
Caze Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Og så kan du jo informere han om at det er straffbart å true med politianmeldelse... Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 7. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2007 Og så kan du jo informere han om at det er straffbart å true med politianmeldelse... 8554789[/snapback] hvorfor er det straffbart? pga at han truer med det? bare lurer Lenke til kommentar
Caze Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Straffbart å presse noen med å anmelde dem til politiet, ja. Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 7. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2007 da skal jeg si ifra til politiet da.. skal innom snart. må ha pass Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Det er normalt an man betaler summen som verkstedet setter strek under på en takst. Dernest er det opp til eieren om han vil utbedre skadene, fikse det selv, eller bare ta pengene i egen lomme og glemme saken. 8542906[/snapback] Riktig ! Lenke til kommentar
Gaidaros Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Straffelovens § 266. For utpresning straffes den som i hensikt derved å skaffe seg eller andre en uberettiget vinning, ved rettsstridig atferd eller ved å true med slik atferd tvinger noen til å foreta en handling som volder tap eller fare for tap for ham eller den han handler for. Medvirkning straffes på samme måte. Det samme gjelder den som i nevnte hensikt rettsstridig tvinger noen til å foreta en slik handling ved å true med anklage eller anmeldelse for noe straffbart, eller med framsettelse av ærekrenkende beskyldning eller skadelig opplysning, eller som medvirker hertil. Utpresning straffes med fengsel inntil 5 år. Bøter kan anvendes sammen med fengselsstraffen. Ved overtredelse av bestemmelsene i annet ledd kan straffen settes til bøter. I det tilfelle som er nevnt i annet ledd, finner offentlig påtale ikke sted uten fornærmedes begjæring med mindre det kreves av almene hensyn. Forøvrig kommer § 264, annet og tredje ledd, til anvendelse. Hei Her er hjemmelen for at det er straffbart å true med politianmeldelse. Det er 2.ledd som er anvendelig for deg. Gi dem inn Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Det kan da vel ikke være straffbart å si til en annen person at du kommer til å politianmelde han dersom han ikke begynner å følge loven? Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Det kan da vel ikke være straffbart å si til en annen person at du kommer til å politianmelde han dersom han ikke begynner å følge loven? 8556659[/snapback] http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-025.html#222 §222 (3): "Med bøter eller med fengsel inntil 1 år straffes den, som ved å true med anklage eller anmeldelse for en straffbar handling eller med fremsettelse av en ærekrenkende beskyldning rettsstridig tvinger nogen til å gjøre, tåle eller undlate noget, eller som medvirker hertil." Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå