Gå til innhold

To av tre vil ikke kjøpe iPhone

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bra!

For de som får seg sånn og går skole så sier jeg bare en ting, du er bortsjemt!

De som kjøper den selv av egne intjente penger så =)

Hadde jeg fått den/vunnet den hadde jeg solgt den med en gang! Gjelder også ipod etc.. Det er greit at jeg handler av og til på nille, men d får da være måte på...

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
For de som får seg sånn og går skole så sier jeg bare en ting, du er bortsjemt!

8534190[/snapback]

Jeg er forsåvidt enig, men er det bare meg som ser ironien av at den som uttaler det har en avatar som sier "Fylla er sponset av Lånekassen"? :hmm:

Lenke til kommentar

Dette var da en usedvanlig stupid artikkel... Det at en av tre ikke sier at han ikke skal kjøpe en mobil må da være den største oppslutningen en telefon har hatt før lansering noen sinne!? Og jeg vil tro Apple (som opererer med tall langt under dette for forventet salg) er storfornøyd med dette resultatet.

"En undersøkelse avslører at to av tre har bestemt seg for ikke å kjøpe iPhone.

Det til tross for en tidligere undersøkelse som viste at 25 prosent av amerikanske tenåringer er villige til å betale 500 dollar for iPhone.

Seks prosent mener sannsynligheten er stor for at de vil kjøpe iPhone. De som ikke har kjennskap til iPhone er luket ut av disse resultatene."

Dette er jo spektakulært bra tall. Og jeg skulle likt å vite hva artikkelforfatteren tenkte når han så motsetningen mellom at 66% ikke skal kjøpe og at 25% er villige til å kjøpe..

Hva med å tenke før man vinkler en artikkel som negativ?

a, som ikke er fanboy, men som synes det for være grenser for dumme artikler

Endret av skeib
Lenke til kommentar

Vel man kan godt si at 135 gram i lomma er mye, og at den er stor, men for en som meg da som uansett går rundt med en stor mp3 spiller (akkurat nå har jeg iPod) i tillegg til mobilen og jeg har en stor tung lummebok og masse annet dill i lommene, for meg er ikke denne et stort problem. Og jeg tviler på at de som har smarttelefoner synes det er et problem heller. Nå mener ikke jeg at Apple gjør alt bra, er møkklei av alle feilene på laptoppene deres har så langt hatt 5 stk og alle har det vært tull med. Dog orker jeg ikke windowsmaskin. Uansett har jeg stor tro på at iPhone vil gjøre det utrolig bra utifra de forhold man ser på. Om apple når det som var sitt oprinnelige mål på 1% innen utgangen av 2008 så er det en kjempesuksess. For dette er en smartphone og hvor stor andel av mobilmarkedet har egentlig smartphonen?

Analyktikere sier jo de tror den vil selge enda mer, og jeg må faktisk si at jeg tror de har rett, for i min omgangskrets skal minst 50% ha den telefonen og det er ikke bare noe de sier. Dog er jeg i en omgangskrets med mye mac men ikke 50% mac.

Og til artikkelforfatter dette var en utrolig spekulativ måte å skrive en artikkel på. at kun 66% sier at de ikke skal ha iphone er det samme som å si at 33% faktisk ikke utelukker at de vil ha den. Jeg vet det ikke er det samme som å si at 33% sier de skal ha men likevel. Tror ikke det egentlg er så mange produkter der ute i verden som 33% kan si de faktisk vurderer.

Lenke til kommentar
"De som ikke har kjennskap til iPhone er luket ut av disse resultatene."

Det gjør jo at resultatene blir litt bedre i iphone sin favør.

8534965[/snapback]

Antakeligvis har du rett i det. Men uansett er artikkelen usedvanlig meningsløs, det hjelper ikke akkurat med dårlig tallgrunnlag heller :)

a.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...