Gå til innhold

Hvilkent merke anbefaler dere?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Høres virkelig lovende ut de nye B&W'ene! Er helt enig i at når prisen går over 10 000  finnes det konkurrenter som presterer bedre enn Pioneer. Kan nevne Dali,B&W,System Audio og SVS.

8760080[/snapback]

En liten klype High-End kanskje... :!:

Hadde tenkt å kjøpe Abrahamsen fra Elkjøp Integrert + CD-spiller + Energy høyttalere.

Deretter selge høyttalerne og kjøpe disse B&W om de spiller bra sammen.

Da lander jeg nok på ca 26 000 kr, noe jeg vil si er en kompetent stereo til prisen :thumbup:

Lenke til kommentar
Likevel anbefaler du disse til noen som tenker seriøs lyd som ikke kjører kun 128 Mb/s lyd fra PC-en.

Vel dersom du har lest hele tråden så ser du at siste posten jeg anbefalte noe i var post 10 mens pris først dukket opp i post 17, så ser ikke helt problemet med det.

Du fortsetter å beskrive din egen situasjon men det vi gjør her er å komme med anbefalinger til noen andre.

Je men jeg svarte for meg selv etter Fanboyutsagnet i post 31.

Fint design med noen knapper en volumjustering med mattpolert metall er vel ikke dyrere i design enn å må tenke på praktiske forhold i rackmontering, tilpasse avstand i racket i forhold til kjøling og andre komponenter.

Vel det er nok ikke dyrere å produsere nødvendigvis men de tar seg godt betalt for at det ser bra ut.

Folk er nemlig villige til å betale for design.

Samme innholdet i ei kjedelig firkantig kasse hadde neppe solgt seg selv så bra som et pent design.

Og tilpasning osv i racet er vel ingen problem så lenge det er vifter som blåser luft over det hele.

Med passiv kjøling må produsentene tenke mere på aerodynamikk og hvordan luftflyten blir i kassa får å få ledet bort varmen best mulig bare vha. konveksjon.

Og sist men ikke minst må det mye større kjøleribber til.

Mye enklere med åpning forran og bak med vifte som blåser varmen bort.

Så hvorfor beskyldte du meg først for å komme med fanboyutsagn, til og med uten å nevne ett enete forsterkermerke?

Du påstår at CV er kloakk uten å redegjøre hvorfor.

En påstand ut i løse lufta.

Hadde du derimot fortsatt med ......fordi osv. hadde saken stilt seg annerledes, for da hadde du nemlig fortalt hvorfor.

Klart det finnes dårligere, men igjen snakker vi om en person som tydeligvis hadde ett ok budsjett. For prisen han kan investere finner du nok ikke noe særlig dårligere lyd enn det CV kan gi.

Vel jeg kom som sagt med mitt forslag før prisen blei nevnt, shame on me.

Men nok trollmating nå.

Du snakker hele tiden om forvrengning, ingen som sier at CV vrenger lyden. Om det er noen som IKKE vrenger lyden så må det jo være CV.

Vrengelse i lyd får man når forsterkeren ikke klarer å gi mer. Det CV gjør at den farger lyden samtidig som at den ikke klarer å viderfomidle detaljer som den får servert fra en god forforsterker.

Forklar dette litt grundigere.

Den forsterker altså opp visse frekvensområder mere en andre samtidig som den utelater visse andre frekvenser?

Det må jo bety det ettersom den ikke videreformidler visse detaljer i lydbildet.

Lenke til kommentar
Bla bla bla..

8760298[/snapback]

Orker ikke svare igjen punkt for punkt men lurer du på noe angående dette så for all del ta deg en tur på HiFi-klubben der du bor.

De forhandler både CW, Lyngford, Classe, Nad, Thule, osv.

Siden de selger både CV og andre merker vil de være nøytrale og de kan sikker svare på alt du lurer på.

:thumbup:

Lenke til kommentar
Nettop derfor jeg stiller meg undrende til utsagn som kloakk.

Det var jo på Hifiklubben i Trondheim jeg kjøpte den med varme anbefalinger fra selger.

Men jeg stopper OTen der.

8760407[/snapback]

Nå er det vel slik at du ikke må ta slike utsagn sånn 100% seriøst, for det er jo så klart satt på spissen når man bruker ord som kloakk.

Hvis en bil ble beskrevet som rask som lynet, ville du tatt det bokstavelig? :)

Ville bare få frem at CV er dårlig lyd for pengene, riktignok mye trykk men ikke god lyd, det står jeg for helt og holdent :thumbup:

Lenke til kommentar
Siden de selger både CV og andre merker vil de være nøytrale ...

8760388[/snapback]

Nåja, de vil nok mest sannsynlig prøve å lese kunden for å finne ut hva han er ute etter og anbefale deretter. Man prøver f.eks ikke selge high-end til en fjortis med regulering, og man prøver ikke selge CV til en voksen mann i dress.

varme anbefalinger fra selger.

8760407[/snapback]

Med vekt på ordet "selger." ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

jeg har frem til nå brukt xBoxen som DV-spiller. da dvd-spilleren til denne tok kvelden bestemte jeg meg for å gjøre innkjøp av en DVD-spiller og la dette være første steg mot kjøp av anlegg.

valget falt på NAD T515. Jeg har koblet denne optisk opp mot anlegget jeg har per nå (Logitech Z-5500). sammenlignet med lydbildet jeg har fra iPoden min synes jeg lydbilde fra cd'er er helt rått når en sammenligner iPoden og denne DVD-spilleren.

jeg regner med at jeg med tiden vil kjøpe forsterker(e) fra NAd også. jeg hørte litt i butikken og fant ut av NAD passet best til det lydbilde jeg liker.

Jeg vil takke alle som har bidratt til denne tråden med sine svar og meninger.

Lenke til kommentar

Sånn på siden av alle diskusjnoner i denne tråden kan jeg anbefakle NAD-forsterker og Dali-høytalere på det sterkeste.

Det jeg selv har er ikke surround, men rent kvalitetsmessig mtp lyden er det helt nydelig. :)

Jeg har en NAD 370C effektforsterker og to Dali 8008. :thumbup:

Lenke til kommentar

Det er bra ilpostino, nå er du snart hekta :)

Kan som Beatnut også anbefale noe - NAD og B&W høyttalere synes jeg passer som hånd i hanske, ikke noe å utsette på det.

Oppsettet mitt som du finner i siggen ligger etter min mening langt over lydkvalitet/guffe i forhold til mine foreldres B&O systemer som koster det seksdobbelte!

Lenke til kommentar
Det er bra ilpostino, nå er du snart hekta :)

Kan som Beatnut også anbefale noe - NAD og B&W høyttalere synes jeg passer som hånd i hanske, ikke noe å utsette på det.

Oppsettet mitt som du finner i siggen ligger etter min mening langt over lydkvalitet/guffe i forhold til mine foreldres B&O systemer som koster det seksdobbelte!

8902465[/snapback]

B&O er alt om design. OG det er det.

Vil også si at jeg vurderte B&W høytalere selv. Og det var bare på håret at det ble Dali i stedet.

Lenke til kommentar
når jeg nå hører på cd'er hører jeg ting jeg aldri før har lagt merke til i sangene selv om dette har vært cd'er jeg har hatt i opptill 10 år. gleder meg til den dagen jeg får oppgradert til et anlegg med en skikkelig forsterker.

8902508[/snapback]

Det som er så vanvittig moro :D

Beatnut: Forelsket meg tidlig i kevlarelementet som satt i B&W, så var solgt før jeg i det hele tatt hørte hva høyttalerne var kapable av å spille! Ikke det at de har skuffet ett sekund da! Er også rimelig sikker på at Dali leverer fett også? :)

Lenke til kommentar

Det som er så sinnsykt bra, som du får til med både mitt og .Marcus sitt oppsett, er at det er fullt mulig å høre hele tonespekteret på en sang på selv lavt volum fordi høytalerne er så bra og fordi en ordentlig forsterker gir høytalerne nok "mat".

Hør på billige høytalere og forsterkere, så vil du oppleve at du ofte kun hører diskantlyder på lavt volum.

En god forsterker er ofte "undervurdert" i spesifikasjonene på hva den leverer i virkeligheten i forhold til på papiret. Rett og slett fordi de bygges med kjærlighet og yrkesstolthet. Ofte er kondensatorer og spoler overdimensjonerte for å få vekk støy og for å levere stabile lydsignaler som lar seg påvirke lite av den ustabile vekselstrøm-leveransen som det vanlige norske strømnettet er. "30 volt er kun en snittverdi og det har generelt elektrisk utstyr ikke godt av. Store vekslinger på spenningen gir både støy og slitasje.

Lenke til kommentar

en tidligere kompis skrøt av de store høytarne han hadde. for min del var det skikkelig dritthøytalere da du stort sett hørte brummingen fra bassen på lavt volum. sambisen til lillesøs hadde anlegg fra Rotel og da fikk du veldig bra lydbilde ved lav lyd... så det lønner seg helt klart å legge penger i det når du først skal kjøpe noe slikt.

Lenke til kommentar

Jeg har skumle planer om å kjøpe forforsterker og effektforsterker fra Hegel, det skal nemlig jobbes hardt i sommer :ph34r:

Er helt enig med deg ilpostino, det er vel også grunnen til at jeg ikke har investert i subwoofer ennå, for jeg er mer opptatt av mellomtone/diskant enn å få juling av trykket i en sub.

Fins jo grenser såklart! Søster hadde noe pinglete datahøyttalere med membran av litt pløsete papp og sånn generelt ekkel oppbygning, så jeg reiv i en T-amp og et par Micropods. Lyden gikk fra hodepine til sommerdag, som vil si at det er levelig å oppholde seg innenfor leiligheten til mor når hun spiller musikk.

Så ble hun veldig glad da, jeg er jo såklart verdens beste lillebror :p

Edit:

Hegel P2A :love:

Hegel H2A

Endret av .Marcus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...