Gå til innhold

Hvilkent merke anbefaler dere?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jeg bygget stativer selv i høst så det har jeg allerede. fikk tilogmed laget en custom sprayfarge i St. Hanshaugen farghandel slik at fargen er helt unik for mine stativ.

Oh! Har du bildet av dem?

Jeg tok haugevis med bilder under byggeprosessen for å lage en guide/brukerveiledning her på forumet men jeg har ikke tatt meg tid til å skrive den enda. kan legge ut bilde av ferdig produkt når jeg kommer meg hjem.

Lenke til kommentar
Jeg gikk også fra z5500 til et skikkelig Hi-Fi anlegg, forskjellen er veldig stor!

Jeg angrer grådig på den tiden jeg hørte på z5500 og trodde det var "god lyd :(

Nei fytti grisen dette her er noe du skal satse på, du vil ikke angre :)

Ta gjerne en tur innom min Hi-Fi:MITT STEREO ANLEGG:

8539526[/snapback]

Den C 325BEE (er det ikke C 320BEE?) ampen er helt genial. Jeg kjørte en Marantz SR5200 surroundreciever, som gav forholdsvis god lyd, men fyttekatta som BEE'n spiller rotta av Marantzen. FLH7 høytalersett.

Det verste er prisen, som faen er veldig lav.

Nad pluss B&W er et fint alternativ. Det kan du få rimelig billig, pluss at det oser kvalitet av begge produktene.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen ting jeg lurer på.. Hva slags lyd er du ute etter? Hvor stort rom skal lyden fylle?

Selv synes jeg Nad \ B&W ikke fungerer så godt. Da Naden ofte har nok power men ikke er detaljert nok til de aller fleste B&W produktene.

Synes at hvis en går for B&W så er Rotel bra.. Ellers kan en se etter brukt. Mange gode forsterker der ute.. spørs bare hvilken lydtype en er ute etter.

Hvis du liker rolig, myk lyd så kan f.eks. atoll være noe å se etter. Hvis du vil ha mer direkte men hakke kvassere lyd så kan Primare være noe for deg..

Har prøvd ulike kombinasjoner. Hva slags musikk liker du? Hva slags lyd er du ute etter? Svarer du på dette så kommer vi ett stykke lenger!

Endret av hojohansen
Lenke til kommentar

Ja,Tandberg har stått for noen gode forsterkere gjennom årene de :) Men de har jo tilsynelatende gitt opp hifi helt, så de er ikke mye å satse på lenger.

Har trådstarter kommet noe lenger i prossesen med å velge ut noe eller med guiden sin?

Lenke til kommentar
Prinsippet er såre enkelt: Bæsj inn = bæsj ut.

8543206[/snapback]

Uansett hva du putter i en Cerwin Vega kommer det bare dritt ut uansett...

Hjelper ikke å dytte destilert vann gjennom en kloakk og tro det kommer rent ut på andre siden :!:

Lenke til kommentar

Flest entusiaster er enig om at CV står for ren kraft,mye bass og høy lyd til ørene dine ikke orker mer. Så lenge de har en forsterker som lever opp til dem og et rom som er stort nok gjør de nettopp dette med god overbevisning.

Men problemet kommer når disse ender på rommet til fornøyde 13-åringer som mener de har kjøpt det beste av det beste. De velger den første plastikkforsterkeren de finner og putter dette på sine 8-10 kvm gutterom. Som flest folk skjønner blir ikke resultatet av dette helt som ønsket,og lyden blir,vel,skuffende for å si det på en pen måte.

En annen ting som får mange til å bli irritert over CV er tilhengerne. Flers av dem er veldig arrogante og står fast bestemt på at noe bedre enn CV eksisterer ikke. Da blir det veldig vanskelig for andre å komme med noe positvt om CV,for man får det slengt i fjeset nok som det er.

Så,for å si det enkelt. Om du ikke har forutsetningene jeg skrev over vil jeg betegne resultatet som Zatuu sa dritt uansett.

Lenke til kommentar
Jeg tar det da som en selvfølge at du kan dokumentere dette grundig.

Dersom ikke anser jeg utsagnet over som svada og fanboyprat.

8753798[/snapback]

FanBoyprat, fanboy av hva?

Hvis du faktisk ikke innser at CV er like dårlig på lydkvalitet som de er rå i styrke har du ikke fattet poenget. Det er liksom slik at man får det man betaler for og når man betaler for rå styrke får man ikke gnistrende oppløsning i de minste detaljer når man ikke legger i de kronene det koster.

Cerwvin Vega har selv valgt den veien og skjuler ikke dette, likevel er den noen CV entusiaster som ikke har fattet det.

Snakker om FanBoy :!:

Lenke til kommentar

For det første.

Jeg er ikke entusiast av hverken det ene eller det andre og skal først og fremst bruke denne forsterkeren til å spille musikk fra PCen og eventuelt CD spilleren.

Er gøy med rå lyd når man spiller dataspill.

For det andre.

Den står i stua mi som ikke er et bittelite rom på 13 kvadrat, når den da i tillegg skal drive et par proson høyttalere så spiller det liksom ingen stor rolle heller.

For det tredje.

Den erstatter en 27 år gammel Sony STR V6 som døde for et par måner siden og jeg er i grunne kjempefornøyd med både lydkvaliteten og trøkket den leverer.

For det fjerde.

At den ikke spiller rent stiller jeg meg litt undrende til.

Er det ikke slik at en forsterker skal forsterke opp et signal uten å forstyrre det.

I såfall hva er det CV forsterkere gjør som er negativt for signalet, forvrengning av noe slag?

Har de lagt inn noe filter for å fjerne eventuelle frekvenser?

Slik dere beskriver den høres det jo ut som den spiller som en sur kasettspiller eller en sveivegramofon for de av dere som har hørt det.

Hva pris anngår så er vel hovedårsaken til at den er billig at den ikke har noe sofistikert passiv kjøling men rett frem viftekjøling.

Ikke er den pen og se på heller da designet er laget for rackmontering og ikke som stuas store stolthet.

Når det kommer til HW til stua så ligger det mye penger i et lekkert design, noe denne forsterkeren ikke har.

Fanboyutsagn er utsagn av typen ATI suger svette hesteballer mens Nvidia er best, og utsagnet i post 31 skiller seg i grunne ikke mye ut fra standar fanboy komentarer.

Har i grunne aldri påstått at denne forsterkeren er best, men veien derfra til drittkvalitet er lang.

At man får bedre forsterkere på markedet er det vel ingen tvil om samtidig som det finnes mye dårligere også.

Lekewatt, juksestrømforsyninger, mangel på overbelastningsbeskyttelse osv.

Men jeg vil gjerne høre om den kretsen som forvrenger lyden til CV.

Lenke til kommentar
For det første.

Jeg er ikke entusiast av hverken det ene eller det andre og skal først og fremst bruke denne forsterkeren til å spille musikk fra PCen og eventuelt CD spilleren.

Er gøy med rå lyd når man spiller dataspill.

8759063[/snapback]

Likevel anbefaler du disse til noen som tenker seriøs lyd som ikke kjører kun 128 Mb/s lyd fra PC-en.

For det andre.

Den står i stua mi som ikke er et bittelite rom på 13 kvadrat, når den da i tillegg skal drive et par proson høyttalere så spiller det liksom ingen stor rolle heller.

8759063[/snapback]

Du fortsetter å beskrive din egen situasjon men det vi gjør her er å komme med anbefalinger til noen andre.

For det tredje.

Den erstatter en 27 år gammel Sony STR V6 som døde for et par måner siden og jeg er i grunne kjempefornøyd med både lydkvaliteten og trøkket den leverer.

8759063[/snapback]

Det er kjempefint for deg... viktig at folk er fornøyd. Kanskje en god CV kan gi ok lyd sammenlignet med en halvdød 27 år gammel Sony. Du har tydeligvis ikke sammenlignet med noe annet....

For det fjerde.

At den ikke spiller rent stiller jeg meg litt undrende til.

Er det ikke slik at en forsterker skal forsterke opp et signal uten å forstyrre det.

I såfall hva er det CV forsterkere gjør som er negativt for signalet, forvrengning av noe slag?

Har de lagt inn noe filter for å fjerne eventuelle frekvenser?

Slik dere beskriver den høres det jo ut som den spiller som en sur kasettspiller eller en sveivegramofon for de av dere som har hørt det.

8759063[/snapback]

Jo billigere en forsterker er jo mer påvirker de lyden, hadde det vært enkelt å lage en forsterker som ikke påvirket lyden hadde det jo vært billig med god lyd.

Å forsterke lyd uten å påvirke den er jo den som er problemet.

Hva pris anngår så er vel hovedårsaken til at den er billig at den ikke har noe sofistikert passiv kjøling men rett frem viftekjøling.

Ikke er den pen og se på heller da designet er laget for rackmontering og ikke som stuas store stolthet.

Når det kommer til HW til stua så ligger det mye penger i et lekkert design, noe denne forsterkeren ikke har.

8759063[/snapback]

Fint design med noen knapper en volumjustering med mattpolert metall er vel ikke dyrere i design enn å må tenke på praktiske forhold i rackmontering, tilpasse avstand i racket i forhold til kjøling og andre komponenter.

Fanboyutsagn er utsagn av typen ATI suger svette hesteballer mens Nvidia er best, og utsagnet i post 31 skiller seg i grunne ikke mye ut fra standar fanboy komentarer.

8759063[/snapback]

Så hvorfor beskyldte du meg først for å komme med fanboyutsagn, til og med uten å nevne ett enete forsterkermerke?

Har i grunne aldri påstått at denne forsterkeren er best, men veien derfra til drittkvalitet er lang.

At man får bedre forsterkere på markedet er det vel ingen tvil om samtidig som det finnes mye dårligere også.

Lekewatt, juksestrømforsyninger, mangel på overbelastningsbeskyttelse osv.

8759063[/snapback]

Klart det finnes dårligere, men igjen snakker vi om en person som tydeligvis hadde ett ok budsjett. For prisen han kan investere finner du nok ikke noe særlig dårligere lyd enn det CV kan gi.

Men jeg vil gjerne høre om den kretsen som forvrenger lyden til CV.

8759063[/snapback]

Du snakker hele tiden om forvrengning, ingen som sier at CV vrenger lyden. Om det er noen som IKKE vrenger lyden så må det jo være CV.

Vrengelse i lyd får man når forsterkeren ikke klarer å gi mer. Det CV gjør at den farger lyden samtidig som at den ikke klarer å viderfomidle detaljer som den får servert fra en god forforsterker.

Lenke til kommentar

Som Hubman sier trodde jeg det var snakk om høyttalere her,hvis vi snakker om effektforsterkere er det bare å kjøre CV for alt jeg bryr meg. Noe forskjell er det,men i forhold til andre produsenter er CV's forsterkere bedre enn deres høyttalere.

Lenke til kommentar

Vil igjen anbefale Pioneer S-H810V.

Ren og pen lyd smat et deilig design.

Her har du møbel og høyttalere i ett ;)

Har ikke hørt mange av de andre merkene som nevnes her, bare CV og Dali.

Av de tre merkene er Pioneer sine høyttalere absolutt best i mine ører.

CV gidder jeg ikke gå inn på engang, men Dali var abolutt bra. Litt mer fyldig bass enn Pioneerene, men det kan hende det var pga. litt bedre sub på det anlegget.

Dali har klar, fin lyd de også, men Pioneer har den ekstra gnisten som gjør lyden så herlig.

4-tommere virker kanskje ikke så brutalt, men det er nok til vår 40m2 stue, og da med kun en bass som støtte.

Høyttalerene jeg linker til spiller veldig høye toner veldig bra, noe jeg merket godt da jeg spilte av Iron Maidens nyeste plate. De høye gitarsoloene var ekstremt bra på anlegget, men ikke hørbare på PC-høyttalerene. Hørbare på AKG hodetelefoner til 1300kr, men ikke på langt nær så klart.

De er priset til 13000 per par, men jeg såcde på prisguiden til 5999 eller 6999 for ikke så lenge siden.

Evt. har du 5.1 sett med e høyttalerene: Pioneer S-V810A, anbefalt til 30 000kr.

Noe som pluss forsterker passer ditt budsjett veldig bra. I tillegg er det høyttalere for nesten 40 000kr i det settet, hvis du hadde kjøpt dem individuellt.

Her fant jeg det til 23 000, noe som er et kupp!

Lenke til kommentar

Pioneer er absolutt ett bra merke men skal man opp i 10 000 kr klassen bør man vurdere de nye B&W høyttalerne som kommer ut i disse dager.

Uansett er det viktig å prøve de først og ikke kjøpe noe som ikke er testet og sammenlignet med andre i samme klasse.

I går snakket jeg med Frank Brøking, leder for HiFiklubben i Trondheim og han hadde testet de nye høyttalerne i Oslo.

Sammenlignet med Dali Ikon spilte disse lettere og hadde en mindre anstrengt lyd, kort sagt var lyden bedre og man ble ikke så fort sliten av å høre på musikk med disse som med Ikon.

Med tanke på hvilke utrolige lovord Ikon har fått i pressen tror jeg vi har en Bombe i vente.

De får inn høyttalerne på tirsdag, på slutten av neste uke skal de være ferdig innspilt :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...