BB.king Skrevet 25. desember 2002 Del Skrevet 25. desember 2002 har fått meg shell konto hos ostrevei.no , men har problemer med å få pakket opp tar filen. skriver inn tar -zxvf psyBNC2.3.tar.gz , men får bare opp denne beskjeden gzip: stdin: not in gzip format tar: Child returned status 1 tar: Error exit delayed from previous errors hva er galt ? Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 25. desember 2002 Del Skrevet 25. desember 2002 hmm, prøv å laste ned et annet mirror. ser ut som den egentlig ikke er en .tar.gz fil... Lenke til kommentar
BB.king Skrevet 25. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2002 noen forslag på hvor jeg kan få tak i en versjon som virker ? jeg fikk denne url'en av ostrevei kundeservice og en annen sier at den funker hos han . urlen er http://freshmeat.net/redir/psybnc/8447/url...BNC2.3.1.tar.gz Lenke til kommentar
PulZ Skrevet 25. desember 2002 Del Skrevet 25. desember 2002 Den er mirrora hos shells.no prøv ftp.shells.no der finner du det meste :o :o :o Lenke til kommentar
Ørjan Olsen Skrevet 25. desember 2002 Del Skrevet 25. desember 2002 Det hender at noen lagrer en ren .tar fil som .tar.gz, så om du får slike problemer kan du jo prøve tar -xvf fil.tar.gz Du kan jo laste ned psybnc fra linken under (hovedsiden). http://www.psychoid.lam3rz.de/psyBNC2.3.1.tar.gz Lenke til kommentar
BB.king Skrevet 25. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2002 har fått en som virker nå og etter å ha valgt port den skal lytte til og etter å ha skrevet make så kommer det opp en masse skrift og dette: country name, location , organzational unit name , så kommer jeg til noe som heter full domain of your server . hva skal jeg skrive der ? Lenke til kommentar
Ørjan Olsen Skrevet 25. desember 2002 Del Skrevet 25. desember 2002 Du skal lage ett lite sertifikat til bruk av ssl på dcc chat osv. Bare følg informasjonen du får gitt du Lenke til kommentar
BB.king Skrevet 26. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2002 ja hvordan får jeg ordnet det slik at jeg får dcc-chattet og tatt imot filer på IRC ? Lenke til kommentar
Ørjan Olsen Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 /bhelp = list over komandoer /bhelp komando = info om komando Lenke til kommentar
BB.king Skrevet 26. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2002 jeg skriver dccsendme nick E:mine dokumentermp3John Lennon - Greatest Hists - 09 - Imagine.mp3 får opp no such file . noen som vet akkurat hva man skal skrive ? Lenke til kommentar
BB.king Skrevet 26. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2002 ingen som vet hva man skal skrive eller hva jeg kanskje må stille på i Mirc klienten for at jeg skal kunnne sende ting `? Lenke til kommentar
maxmhz Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 ddcenable 0 Det lar deg bruke DDC på vanlig måte, uten at det går gjennom bounceren. Lenke til kommentar
BB.king Skrevet 26. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2002 en ting til. jeg får beskjed av bnc'en om følgende [20:49] <-psyBNC> WARNING ! Move the file salt.h from the shell to a safe place. har fått denne beskjeden 2 ganger nå. mailet ostrevei første gang og han i support sa at jeg ikke skulle bry meg noe om det, men nå begynner jeg å lure siden jeg får beskjed igjen om å flytte filen. skal jeg flytte den eller ikke og hvordan flytter man den ? Lenke til kommentar
BB.king Skrevet 26. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2002 jeg har problemer med å sende filene gjennom dcc på vanlig måte så jeg må finne ut hvordan jeg sender dem gjennom bnc'en Lenke til kommentar
maxmhz Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 en ting til. jeg får beskjed av bnc'en om følgende [20:49] <-psyBNC> WARNING ! Move the file salt.h from the shell to a safe place. har fått denne beskjeden 2 ganger nå. mailet ostrevei første gang og han i support sa at jeg ikke skulle bry meg noe om det, men nå begynner jeg å lure siden jeg får beskjed igjen om å flytte filen. skal jeg flytte den eller ikke og hvordan flytter man den ? Visst du logger på shellet ditt, så ser du at det ligger en fil som heter, salt.h ikke sant? Den skal du flytte, så den ikke ligger i root-mappen, det må du gjøre av sikkerhetsmessige grunner. Det gjør man på følgende måte: 1. Logg på shellet ditt (selvsagt ) 2. Bla deg fram til mappen som psybnc ligger i (f.eks cd bbking/psybnc) 3. Lag deg ei ny mappe til å legge salt.h i (f.eks mkdir backup) 4. Flytt salt.h til mappen (f.eks mv salt.h backup/salt.h) 5. Logg av shellet (eks logout) Voilá! Lenke til kommentar
BB.king Skrevet 26. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2002 takk nå fikk jeg flyttet den og den ligger i en blå mappe som heter backup , stemmer alt da ?. så hvordan sender jeg ting via shellet , må jeg laste opp filer først ? Lenke til kommentar
BB.king Skrevet 27. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2002 salt.h ligger fortsatt i /psybnc mappen og i Psybnc/backup mappen er det trygt å slette salt. filen fra psybnc mappen og hvordan gjør man det ? Lenke til kommentar
BB.king Skrevet 27. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2002 jeg trodde at når jeg flyttet den så ville den forsvinner fra psybnc mappen , men som sagt så ligger den der enda. er det trygt å slette den ? jeg tror også jeg gjorde en feil når jeg flyttet den fordi jeg lagde en ny mappe i selve psybnc mappen. var sikkert meningen at jeg skulle lage den i home katalogen så nå har jeg fått gjort det. SKAL JEG SLETTE DE ANDRE 2 SALT filene og hvordan gjør jeg det. HJELP MEG DAAAAAAAAA Lenke til kommentar
maxmhz Skrevet 27. desember 2002 Del Skrevet 27. desember 2002 Ja, det er trygt å slette salt.h filen. Jeg tror man sletter filer med rm -rf salt.h kommandoen. Bare sørg for at du har backup av salt.h filen, jeg vet ikke hvorfor egentlig...men psyBNC sier man skal gjøre det....så man taper ikke noe på det uansett Lenke til kommentar
BB.king Skrevet 28. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2002 det siste problemet mitt er å uploade mp3 til shellet og så sende det . hvordan gjøres det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå