Gå til innhold

psybnc install problemer

BB.king

Anbefalte innlegg

har fått meg shell konto hos ostrevei.no , men har problemer med å få pakket opp tar filen. skriver inn tar -zxvf psyBNC2.3.tar.gz , men får bare opp denne beskjeden

gzip: stdin: not in gzip format

tar: Child returned status 1

tar: Error exit delayed from previous errors

hva er galt ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har fått en som virker nå og etter å ha valgt port den skal lytte til og etter å ha skrevet make så kommer det opp en masse skrift og dette: country name, location , organzational unit name , så kommer jeg til noe som heter full domain of your server . hva skal jeg skrive der ?

Lenke til kommentar

en ting til. jeg får beskjed av bnc'en om følgende [20:49] <-psyBNC> WARNING ! Move the file salt.h from the shell to a safe place. har fått denne beskjeden 2 ganger nå. mailet ostrevei første gang og han i support sa at jeg ikke skulle bry meg noe om det, men nå begynner jeg å lure siden jeg får beskjed igjen om å flytte filen. skal jeg flytte den eller ikke og hvordan flytter man den ?

Lenke til kommentar
en ting til. jeg får beskjed av bnc'en om følgende [20:49] <-psyBNC> WARNING ! Move the file salt.h from the shell to a safe place. har fått denne beskjeden 2 ganger nå. mailet ostrevei første gang og han i support sa at jeg ikke skulle bry meg noe om det, men nå begynner jeg å lure siden jeg får beskjed igjen om å flytte filen. skal jeg flytte den eller ikke og hvordan flytter man den ?

Visst du logger på shellet ditt, så ser du at det ligger en fil som heter, salt.h ikke sant? Den skal du flytte, så den ikke ligger i root-mappen, det må du gjøre av sikkerhetsmessige grunner.

Det gjør man på følgende måte:

1. Logg på shellet ditt (selvsagt ;) )

2. Bla deg fram til mappen som psybnc ligger i (f.eks cd bbking/psybnc)

3. Lag deg ei ny mappe til å legge salt.h i (f.eks mkdir backup)

4. Flytt salt.h til mappen (f.eks mv salt.h backup/salt.h)

5. Logg av shellet (eks logout)

Voilá!

Lenke til kommentar

jeg trodde at når jeg flyttet den så ville den forsvinner fra psybnc mappen , men som sagt så ligger den der enda. er det trygt å slette den ?

jeg tror også jeg gjorde en feil når jeg flyttet den fordi jeg lagde en ny mappe i selve psybnc mappen. var sikkert meningen at jeg skulle lage den i home katalogen så nå har jeg fått gjort det. SKAL JEG SLETTE DE ANDRE 2 SALT filene og hvordan gjør jeg det. HJELP MEG DAAAAAAAAA

Lenke til kommentar

Ja, det er trygt å slette salt.h filen.

Jeg tror man sletter filer med rm -rf salt.h kommandoen.

Bare sørg for at du har backup av salt.h filen, jeg vet ikke hvorfor egentlig...men psyBNC sier man skal gjøre det....så man taper ikke noe på det uansett :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...