miXer Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Hei. Jeg har tatt ned Sabayon Linux 3.3 og prøvde å legge dette inn på min bærbare. Problemet med sabayon var at det ikke fikk dns fra serveren på jobben min. Noen som vet hvorfor og hvordan jeg kan fikse det? Lenke til kommentar
-Logos- Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 (endret) Kjenner ikke sabayon så godt, hviken vindusbehandler bruker du? Manuelt gjøres dette ved å skrive i terminal eller run (alt + f2) gedit /etc/resolv.conf her legger du inn dns adresser med: nameserver x.x.x.x nameserver y.y.y.y Endret 4. mai 2007 av mariunae Lenke til kommentar
miXer Skrevet 4. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2007 Jeg bruker beryl. Skal prøve en dag å sette dns'en manuelt. Lenke til kommentar
miXer Skrevet 10. september 2007 Forfatter Del Skrevet 10. september 2007 Jeg har nå lastet ned og installert Sabayon 3.4e, og er fortsatt det samme problemet med dns. Jeg har satt inn linjene nameserver FORETRUKKETDNSIP nameserver ALTERNATEDNSIP i /etc/resolve.conf . Men dette løste ingenting. Har editert option domain-name "VÅRTDOMAINNAME"; option domain-name-servers VÅRDHCPSERVERIP; i /etc/dhcp/dhcpd.conf.sample . Dette gjorde så jeg finn IP fra dhcp'en, men DNS fungerer fortsatt ikke. Noen som peil på hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
miXer Skrevet 10. september 2007 Forfatter Del Skrevet 10. september 2007 Ingen som har vært borti at linux ikke prater med Windows 2003 server dns? Lenke til kommentar
miXer Skrevet 11. september 2007 Forfatter Del Skrevet 11. september 2007 Har nå prøvd med en ubuntu LiveCD på samme maskinen som kjører sabayon, men som ikke klarer å lese dns, og med ubuntu så kommer dhcp og dns som en drøm! Noen som vet hva som er gjort/ikke gjort med sabayon siden den oppfører seg sånn? Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Det beste ville vært å spørre på Sabayon forumet. Lenke til kommentar
miXer Skrevet 12. september 2007 Forfatter Del Skrevet 12. september 2007 Leste på sabayon forumet og der er det bare tråder om samme problemet som jeg har, så kan virke som sabayon ikke er så fantastisk på nettverk! Lenke til kommentar
adder1972 Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Tror Sabayon er helt OK på nettverk. Sabayon er Gentoo-basert. Du kan prøve deg i Gentoo-forumet og se om de kan hjelpe deg. Gentoo er jo også kjent for god dokumentasjon. Siste utgave av The LIP (Linux Install Podcast; se min signatur) omhandler innstallasjon ++ av Sabayon. S Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Har nå prøvd med en ubuntu LiveCD på samme maskinen som kjører sabayon, men som ikke klarer å lese dns, og med ubuntu så kommer dhcp og dns som en drøm! Noen som vet hva som er gjort/ikke gjort med sabayon siden den oppfører seg sånn? 9471674[/snapback] Ubuntu bruker patchet kjerne og bruker ufri firmware til nettverkskort... Det er forskjellen. Sabayon kommer til gjengjeld med ufrie skjermkortdrivere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå