Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Komme inn på et dlink dwl 7100ap uten passord

Anbefalte innlegg

Her er problemet, vi har et større nettverk, der har vi rundt en 25 dlink dwl 7100 aksesspunkt. Vi har et punkt, som vi ikke vet hvor er, og det store problemet er at vi ikke har administrator passordet til punktet, å resette alle for å se om vi finner det ene, vil være et enormt arbeid, da punktene er spredt utover en hel kommune, mange forskjellige bygg og lang avstand mellom hverplass. Vi må inn på dette punktet for å se om vi klarer å lokalisere det. Er det noen som har tips til hvordan vi kan klare å komme inne på dette punktet? det ser nesten ut som at vi må "hacke" det. tips ønskes snarest ! dette er en litt vannskelig situasjon som dere kanskje forstår.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jaok, ser du har sendt meg en PM, takk for hjelpen.

Men vil påpeke at dette ikke er "glemt passord" det er glemt passord :)

Er vel heller ikke glemt, men mistet... rart at vi ikke har klart å fått igjennom en standard på elevnett når det gjelder passord på AP'ene

Lenke til kommentar

Siden disse står satt opp som aksesspunkt så er de vel tilkoblet via en ethernet-tilkobling og har således fått tildelt en IP-adresse i nettverket. Finnes mange programmer som kan scanne nettverket og finne MAC-adressen og denne adressen står på etikettene på aksesspunktene.

Lenke til kommentar

Dere har vel en oversikt over hvor alle disse er plassert og du har vel timesbetalt? :p

Finnes ett program som heter NetStrumbler som kan scanne opp trådløse aksesspunkt og som viser både MAC-adressen og SSID'n. Dette vil lette arbeidet noe, men dere må fremdeles reise rundt i de ulike byggene.

Regner med at dere har testet default påloggingen som er admin med blankt passord.

Lenke til kommentar

Har vel fortsatt SSID på alle punktene... da det er den samme, timesbetalt? oversikt? altså det vi mangler er oversikt og det skriver jeg hadde du orket å lest ! timesbetalt spiller liten rolle, da jeg har betaling uansett om jeg bruker en uke på å lete etter punktene eller om jeg finner den herrifra... får uansett den samme betalingen iløpet av en uke, så det er vel egentlig care, når man kan få en morsom jobb istedet for å kjøre rundt å leite.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...