Gå til innhold

Trenger hjelp med uPnP!


Anbefalte innlegg

Jeg bruker kabel på min PS3, og jeg kommer fint inn på nett, men det er en ting som ikke funker. uPnP; universal PLug and Play. Når jeg tester forbindelsen står det bare at uPnP ikke er tilgjengelig, og dermed blir jeg tilkoblet med NAT type 3.

 

Er det noen som vet hvordan jeg kan få uPnP til å funke?

Endret av Firetrucken
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9812398713
Ok, jeg skal sjekke hva slags ruter jeg har, når jeg kommer hjem fra skolen. Har de fleste rutere støtte for dette?

8534189[/snapback]

 

Fleste nyere (etter 2002).

Lenke til kommentar

eg hadde en Linksys ruter fra Cisko og den støtta UPnP,fekk type 2 på NAT, så fikk eg noke forbanna møl fra tele2, vet ikke hva den heiter en gang.men stor var den, innebygget ip adapter var det i den...den støtta ikkja UPnp og NAT type 3 med en gang...:( nå er det bare rot..for ikkje logga på PS network grunna feil..

Lenke til kommentar

gå innpå ruteren...det vil si...du skriver 192.168.1.1 eller lignende ip for og komme innpå ruteren...så leiter du ette UpNP...står den på disable..så ja enable..;)

 

du kan miste internett tilgangen no...det skjedde ivertfall på min...da er det bare og disable att...og da veit eg ikkje heilt kva du kan gjere..

Lenke til kommentar
gå innpå ruteren...det vil si...du skriver 192.168.1.1 eller lignende ip for og komme innpå ruteren...så leiter du ette UpNP...står den på disable..så ja enable..;)

 

du kan miste internett tilgangen no...det skjedde ivertfall på min...da er det bare og disable att...og da veit eg ikkje heilt kva du kan gjere..

8535738[/snapback]

 

Hvor skal jeg skrive det inn?

Lenke til kommentar
i adresselinja i nettleseren din...der hvor du vanligvis skriver inn web adresser som vg.no

8536072[/snapback]

 

Der ja! Jeg prøvde det isted, men da skrev jeg inn feil ip..

 

Anyways.. Akkurat nå er jeg stuck fordi jeg trenger passordet til serveren. (Det er ikke jeg som styrer med den nemlig)

 

Men når jeg har passordet, er det bare å finne det der inne og enable da? Og hvis ruteren ikke skulle støtte upnp, hva vil det egentlig ha å si for onlinemulighetene på PS3?

Lenke til kommentar
jeg får også upnp ikke tiljengelig men jeg kommer meg på nett får spilt og lasta ned og sånt

8536302[/snapback]

 

Ja, det virker som om ting funker fint, men det står jo at med NAT-type 3 kan chat eller kommunikasjonsfunksjoner av spill bli begrenset, men jeg vet ikke helt hva det innebærer. Kan jeg foreksempel ikke snakke i headset i spill? :ermm:

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...