Gå til innhold

Feste vanblokk på NB på et P5B

nets

Anbefalte innlegg

Jeg har da det problemet at jeg rett og slett ikke skjønner hvordan man kan feste en vanblokk på NB på P5B kortet mitt. Som dere kan se på bildet så blir selve kjøleren holdt fast av noen metallsaker. Selv har jeg ikke sett noen skruehull på det heller.

Jeg tenkte da å heller feste det på SB siden det var fester til det der, men NEIDA - selvfølgelig så kræsjer den i den svarte kondensatoren.. :no:

EDIT:

La til thumbnail , ble en smule stort.

post-108795-1178236029_thumb.jpg

Endret av Nets
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må bruke slike metallhaker som originalkjøleren bruker om du skal feste noe på northbridge. Om du har kjøpt en skikkelig kjøler f.eks. northbridge kjøleren fra swiftech så medfølger dette. Om ikke, så kan det være du kan mekke deg til en løsning selv ved å bruke den eksisterende metallhaken og evt. bøye den litt i form til å passe din kjøler så den holder den godt fast.

Southbridge er vanskelig på dette hovedkortet. jeg endte opp med å lage meg min egen hjemmelagde kobberblokk for å få den til å passe. Vet ikke om noe standard kjøler passer. southbridge blir uhorvelig varm på disse hovedkortene, men det skal visstnok ha lite å si for generell stabilitet eller overklokkingspotensiale, så det er nok sikkert bra nok å bruke default passiv kjøleren, eller evt. planslipe den + påføre skikkelig goop om du vil være litt nøye :)

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Det med SB prøvde jeg jo som sagt å sette på vannblokka, men uten hell. Men nå koser den seg med litt Artic Silver pasta, så det skulle nok gå fint.

Selve NB må jeg finne en smart løsning på ja.. Kjøpte nemlig et waterchill sett, og siden det er rellativt gammelt så tviler jeg sterkt på at det er noen festeløsning for den type fester.

Lenke til kommentar
Det med SB prøvde jeg jo som sagt å sette på vannblokka, men uten hell. Men nå koser den seg med litt Artic Silver pasta, så det skulle nok gå fint.

Selve NB må jeg finne en smart løsning på ja.. Kjøpte nemlig et waterchill sett, og siden det er rellativt gammelt så tviler jeg sterkt på at det er noen festeløsning for den type fester.

8533291[/snapback]

Da er løsningen enten som sagt å lage en hjemmemekk løsning, eller evt. articsilver termisk lim. Det går ann å få dem løs igjen etter det, men det krever litt tolmodighet (og et skarpt barberblad hehe).

Sansynligvis kan du bruke festeanordningen som var for originalen, og så bøye den til å lage mer spenn om du trenger det, eller evt. feste den med litt lim på toppen av kjøleren om det er ingenting som kan holde den naturlig fast der. Skulle klart å feste nesten hva som helst på de krokene så lenge jeg hadde originalholderen å jobbe utifra..

kanskje poste et bildet av kjøleren så er det enklere å gi konkrete forslag?

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...