Gå til innhold

Modding av PSTwo + HDCombo

Anbefalte innlegg

Jeg har stort sett drevet med modding av Xboxer, men har en kompis med PSTwo (altså Slim) som har bedt meg sjekke litt rundt vedrørende muligheter for å modde konsollet hans også.

Det som er greia er at han har sett min Xbox, og fordelene man får ved å kunne legge ting på harddisken, så selv om han er ganske grønn angående hvilke muligheter som finnes så har jeg forstått at han også gjerne skulle gjort noe tilsvarende med sitt konsoll.

Så er jo problemet det da at PSTwo ikke støtter interne harddisker, og etter det jeg har skjønt er ikke USB Extreme (altså ekstern USB harddisk) noe særlig å anbefale det heller pga høye loadetider og kompatibilitetsproblemer, men når jeg søkte litt rundt kom jeg over noe som kalles HDCombo, som ganske kjapt forklart innbefatter litt lodding og ombygging av konsollet, med nytt case og greier, med den hensikt å gjøre PSTwo kompatibel med helt vanlige IDE harddisker.

Er det noen her som har noen erfaringer med HDCombo, eller vet om det er noen i Norge som tilbyr seg å modifisere PSTwo slik at den (på samme måte som de gamle feite PS2 konsollene) støtter bruk av IDE Harddisker, enten ved hjelp av HDCombo eller på evt andre måter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er som Jolly sier... Men HDcombo fungerer fint, blir som den store modellen da omtrent... Men det er jo ikke ALLE spill som virker, men de aller fleste... For å få det til å virke optimalt, så bør en matrix chip monteres, slik at du kan spille av alle typer media (divx/xvid, mp3, dvdr, cdr osv) du kan da også starte HD fra minnekortet... ;)

JollyRoger kan sikkert hjelpe deg med alt dette, han er en meget dyktig mann ;)

Har foresten en ps2 av store typen jeg, som kan moddes og klargjøres for HD, for så å selges, med helt NY laser

Endret av cossiemk1
Lenke til kommentar

harddisk + PS2 = søppel.

Er ikke verdt det.

Fryktelig mange spill som ikke virker, elendig overføringshastighet via ftp (10 k/sec) . Du må brenne ut spillet for å legge det inn, alikevel tar det ca 30 min å legge det.

Artig å ekspremintere med, men ikke noe mer enn det.

Har hatt HDD i en gammel ps2, men kasta den ut siden var så mange spill som fryste eller ikke funka.

Lenke til kommentar
harddisk + PS2 = søppel.

Er ikke verdt det.

Fryktelig mange spill som ikke virker, elendig overføringshastighet via ftp (10 k/sec) . Du må brenne ut spillet for å legge det inn, alikevel tar det ca 30 min å legge det.

Artig å ekspremintere med, men ikke noe mer enn det.

Har hatt HDD i en gammel ps2, men kasta den ut siden var så mange spill som fryste eller ikke funka.

8538914[/snapback]

Det problemet har ikke jeg hatt, de aller fleste spill fungerer med rett "mode" satt opp.... Jeg monterte også min ps2 disk i et eksternt kabinett, koblet det til pc`n, og overførte spill med programet winhiip, og da går det fort å overføre spill, så er det bare å montere den inn i ps2 igjen... men ja, det er mye mere tungvint en med feks xbox

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...