evilbanana Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Hei! Jeg har en Cnet CWR-854 Router, som jeg prøver å komme på nett med. Den forrige routeren min ( en linksys, som bare går via kabel) trengte vi bare putte i ledningene så var den fit to go. Er det så enkelt at noen kan fortelle meg hva innstillingene bør være på routeren for at jeg skal få nettet (og trådløsnettet) oppe å gå? Nettleverandøren er Kvamnet, som driver med noe luftbasert antenne-internett. www.kvamnet.no Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 WAN = Hente ipadresse automatisk (DHCP) WLAN = Aktiver om nødvendig. Legg inn SSID (navn på trådløsnett). Da burde alt fungere normalt. Deretter krypterer du forbindelsen på WLAN ved å legge inn kryptering (helst WPA). Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Hvis du ser i bruksanvisningen til ruteren så finner du en IP du kan bruke til å logge deg på ruteren gjennom nettleseren som gjør at du får tilgang til alle innstillingene. Først kan du gå inn på kontrollpanel\nettverkstilkoblinger og så høyreklikke nettverkskortet\egenskaper\TCP\IP og sørg for at det mottar IP automatsik. Så disabler og enabler du nettverkskortet for at PCn skal motta IP fra den nye ruteren i tilfelle den gamle IPn din henger i ennå. Får du ikke kontakt med ruteren kan du også prøve med en kabel eller gå inn på start\kjør så skrive CMD deretter ipconfig /flushdns deretter ipconfig /release og tilslutt ipconfig /renew. Lenke til kommentar
evilbanana Skrevet 3. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2007 Har gjort dette, men det var veldig mange innstillingsmuligheter jeg stussa på. Virker som om uansett hva jeg velger, så vil den ikke koble seg opp mot modemet. (det er forresten en boks fra NERA) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå