Gå til innhold

Testing Crucial Ballistix PC6400CL4


Nassuz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe :D Jeg føler emg ikke så vldig uheldig. Og minnet er jo veldig bra, selv om det ikke er helt 100% stabilt på 1200 Mhz. Men i natt haj eg stresstestet PCen på default settings. Jeg hadde tre Orthos som gikk. to Orthos Blend og en Orthos CPU Stress. Jeg fikk feil etter 35 minutter på den ene Orthos Blend, men den andre Orthos Blend og den Orthos CPU holder på enda, etter snart 9 timer. Det er med CPU på 1.475 (1.45 reelt) og 3.4 Ghz (378x9). Minet har kjørt på 404 Mhz, 4-4-4-12 2.2 Volt. Har jo brent det litt inn nå da, og jeg vet at PCen er stabil på disse voltinstillingene/frekvensene, så nå vet jeg at det er minnet når jeg tester videre senere.

 

Og jeg har ikke vært så uheldig med CPU da :p Syntes det er ganske bra med å klare over 490 Mhz FSB uten noe særlig stress på et 680i kort, over 4 Ghz på en Uke 29 E6600, og så fikk jeg jo for eksempel 2 8800 GTS kort som klokker ganske bra, så lenge de ikke blir alt for varme (Er stabil på 670-680 core så lenge jeg holder tempen under 60 grader).

 

Men smo sagt, nå har jeg eliminert at PCen er ustabil på default settings, og kan teste videre med overklokking av minnet.

 

Har jo forresten brent minnet inn nå og. Orthos i 9 timer bør vel holde?

Lenke til kommentar

Inni et kabinett med sidedøren av (for det meste). Den stod på i natt, bare for å sjekke at den klarte det ;)

 

Men driver å tester brikkene nå 1000 Mhz 2.1 volt. Får se hvor lenge de kalrer det.

 

EDIT: 45 minutter dobbel orthos stabil+ på 1000 Mhz 5-5-5-15 2.1 volt. Ingen feil enda, men jeg skrur den av selv. Nå skal jeg teste 1100, 5-5-5-15, 2.2 volt.

 

EDIT2: Kan det være en feil på ene minnebrikken? I Memtest fra CDen får jeg alltid feil på noe med 2010 Mb elns. I så fall sender jeg de tilbake og får meg nye.

Jeg får jo aldri feil på Memtest i Windows før jeg kjører to stk, og det er den jeg starter sist som får feil, den andre kommer det aldri feil på.

Endret av christopher909
Lenke til kommentar

Bruk du memtest 3.3?

 

Bruk memtest86+

http://www.memtest.org/#downiso

 

1200 kan være vansklig.

Har heller ikke så mye for seg.

 

Test en og en brikke så du er sikker at det ikke er feil på en av dem.

 

Finner at 1066mzh [email protected] er et godt opsett.

Da setter jeg 2.075 i bios gir 2.1v.

Dette er lett for brikkene,mine blir ikke varme i det hele tatt

på 2.1v.

Kjørte 15 timer memtest86+ i varmt rom.

Også cas4 var greit 1066mzh [email protected]

 

Du kan jo prøve dette er stabil opsett for meg.

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar

Men jeg har funnet ut av det ;)

 

Det er feil på ene minnebrikken. Det må være det. Har testet de en og en på helt samme frekvens, volt, timings etc. og første passerte flere runder uten feil (1120Mhz, 5-5-5-10 2.2 volt) mens den ander brikken jeg testet feilet i flere tester, og den feilet på akkurat samme Failing Address og like mye feil i verdien eller hva man skal kalle det.

Testet i samme minneslot på HKet også.

Legger med bilde så dere kan vurdere.

 

 

Men det spørs hva jeg skal gjøre nå. De er ikke mer enn to dager gamle, så tror jeg returnerer de på angrefrist for å så bestille make igjen når ejg har fått pengene. Det går mye fortere enn å sende de inn på reparasjon, for at de skal ligge og samle støv i en måned før jeg får beskjed om at jeg får pengene tilbake.

 

EDIT: Den "friske" minnebrikken klarte uansett ikke 1200 Mhz stabilt så :p kom seg feilfritt til 99% på Test 5, men da kom det plutselig haugevis med helt random feil.

 

EDIT2: Dagens gladnyhet er uansett at jeg fant meg en gammel 7200 RPM 20 Gb Seagate hdd :D skal gjøre den om til en benchedisk.

Endret av christopher909
Lenke til kommentar

Om det er noe feil på brikkene kan vel diskuteres.

 

Den går nok greit på default speed og volt.

Noe som butikken tester brikkene etter.

 

Når du oc en og en brikke så vil dem nok ikke slå ut på feil helt likt.

 

Kan være litt dårlig selektert.

 

Men angrefristen kan du vel bruke.

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar
Om det er noe feil på brikkene kan vel diskuteres.

 

Den går nok greit på default speed og volt.

Noe som butikken tester brikkene etter.

 

Når du oc en og en brikke så vil dem nok ikke slå ut på feil helt likt.

 

Kan være litt dårlig selektert.

 

Men angrefristen kan du vel bruke.

8549178[/snapback]

 

Nei, det er det den ikke gjør. Fikk feil på en annen adresse når jeg testet med alt på default settings og brikkene stillt inn på det de er sertifisert for (800 Mhz 4-4-4-12, Auto på alle subtimings) men det var alltid på samme minneadresse og samme feil, som på det bildet jeg har tatt. Eneste forskjellen var jo som sagt at det var en annen "addresse" siden jeg hadde to minnebrikker, og den som var feil stod i minneslot nummer 2.

 

Men bruker nok angrefristen uansett

Lenke til kommentar
nassuz tror du at du kan gjøre dette?

1. teste superPi 1M og 32M

2. wprime 32 og 1024

3. hva som er maks FSB med stock volt

4. hva som er max FSB med mere volt stabilt

 

takk hvis du gidder! :yes:

8550842[/snapback]

 

Det kommer, har du lest her ser du at jeg mangler hk til max mhz test. Og på spml nr 3 og 4 mener du vel max minneklokk i mhz? .

Mener du fsb så har jeg lagd et par tester av begge disse Abitkorta her før på forumet.

 

Er på luft om dagen, da er det begrenset hvor mye jeg kan tyne disse hovedkorta forsvarlig.

Lenke til kommentar

Tror han mente høyeste stabile Mhz på minnet ja ;)

 

Men Nassuz, hva skjedde emd Abit kortet ditt? Det ble jo ødelagt på TG. Fikk du fikset det igjen? Ser jo at du tester BallistiX brikkene på det HKet.

 

EDIT: Nassuz, passer en gammel Seagate 20 Gb 7200 RPM disk til benchedisk? Føler at det ikke er så veldig bra å kjøre SuperPI etc. på en 5 måneder gammel windows installasjon med 50 prosesser kjørende i bakgrunnen :tease:

Endret av christopher909
Lenke til kommentar

Jeg har fortsatt et gammelt vmch modda Abit AB9 Pro og jeg har et nytt Abit QuadGT som er fullmodda,vcore,vmch,vdimm,ichio,og vdroop

 

Problemet med det kortet nå er at jeg har modda det for tørris og LN2, og jeg får ikke koblet på vannkjølinga mi, har lånt bort den store radiatoren min til neste helg. Ingen vits så lenge jeg ikke har kjøling som duger nå, vil ikke ta sjangsen på og ødelegge det før jeg får no hardcore kjøling her.

 

AB9 Pro kjører 1066 strap og det er begrenset hva jeg får ut av det på bare luft, ca 470fsb og xeon ca 3700mhz på en liten Thermalright Ultra90. Blir bare lett tulleklokking av sånnt :)

 

Riktige tester kommer snart.....

 

EDIT:

En gammel idedisk er gull og kjøre ex 3dmarker på, bare og skru opp pci bussen no inn i hampen, henter noen poeng på det, Jeg har en egen disk til kun superpi1M, en egen til superpi32M (win2003 server) og nå har jeg jaggu lagd meg en disk jeg skal kjøre 3dmark på også, tullete?....helt sikkert, men det er noen små poeng,tid å hente på sånnt.

Endret av Nassuz
Lenke til kommentar

Har allerede tenkt litt i samme baner som skylinepower.

 

Hva med en liste over beste overklokk, bare Ballistix DDR2 altså, 5300/6400/8000/8500?

 

Høyeste stabile memtest+orthos.

Høyeste Super-Pi 1M.

Høyeste CPU-Z.

 

Hovedkort, FSB, spenning og annen relevant informasjon.

 

Jeg er blandt annet interressert i om det er større sjanse for gode brikker med PC6400 enn med PC5300.

Ikke det at mine PC5300 er dårlige altså. (1284MHz SuperPi 1M, på de dårligste)

Men vurderer handle enda et sett.

Lenke til kommentar

@Loke_h

Smart det, kunne karnsje brukt post 1 til å samle litt resultater hvis ingen andre vil lage ny post med resultater ol, jeg vet det er mange som handler disse brikkene nå (PC6400CL4) og for å gjøre det litt mer oversiktlig er dette en glimrende ide.

 

Takk skylinepower, jaggu sa du ikke noe nyttig nå...lol.... :!:

 

Lage en ny post : "Resultater Crucial Ballistix D9GMH"

Omfatter PC5300CL3, PC6400CL4 og PC8000CL5 PC8500

 

ha med dette:

 

Høyeste stabile memtest+orthos.

Høyeste Super-Pi 1M.

Høyeste CPU-Z.

 

Hovedkort, FSB, spenning og annen relevant informasjon.

 

EDIT2:

Jeg har ikke tid til flere poster å holde styr på, jeg har masse annet på privaten om dagen som opptar det meste av min tid, noen som er oppegående og melder seg til tjeneste :)

Endret av Nassuz
Lenke til kommentar
@Loke_h

Smart det, kunne karnsje brukt post 1 til å samle litt resultater hvis ingen andre vil lage ny post med resultater ol, jeg vet det er mange som handler disse brikkene nå (PC6400CL4) og for å gjøre det litt mer oversiktlig er dette en glimrende ide.

 

Takk skylinepower, jaggu sa du ikke noe nyttig nå...lol.... :!:

 

Lage en ny post : "Resultater Crucial Ballistix D9GMH"

Omfatter PC5300CL3, PC6400CL4 og PC8000CL5 PC8500

 

ha med dette:

 

Høyeste stabile memtest+orthos.

Høyeste Super-Pi 1M.

Høyeste CPU-Z.

 

Hovedkort, FSB, spenning og annen relevant informasjon.

 

EDIT2:

Jeg har ikke tid til flere poster å holde styr på, jeg har masse annet på privaten om dagen som opptar det meste av min tid, noen som er oppegående og melder seg til tjeneste :)

8551890[/snapback]

 

Vel får komme tilbake i den tråden når jeg får nye brikker :D

 

Kan jo evt. teste maks bootable på ene brikken eller bare overvolte den og ta suicide screen på veldig slakke timings. Kanskje jeg klarer 1300 Mhz på den gode brikken ;)

 

MEN: Hva tror dere? Er den ene brikken min ødelagt? Feil pleier jo å komme med overklokking, og de er helt tilfeldige. Ikke samme feil på samme minneadresse, uansett timings, Mhz eller volt. Slik er det jo på ene brikken min. Og er det min feil? Jeg har hatt brikken i snart to døgn, aldri kjørt den over 2.4 Volt, og 2.4 volt var i 5 min når jeg testet 1300 Mhz, som ikke gikk. Ellers 2.1-2.3 volt. Den andre brikken er jo også OK.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...