Gå til innhold

Testing Crucial Ballistix PC6400CL4

Nassuz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, da var mine brikker også ankommet ;)

1200 Mhz ved 2.3 volt her. Tror jeg skal ha 1100 Mhz 2.2 volt som standard. Syntes 2.3 volt er litt skremmende over tid på Nforce 680i etter det jeg har hørt

EDIT: Screenshot selvfølgelig ;)

Endret av christopher909
Lenke til kommentar
Er brikkene memtest-stabile på 1200MHz v 2,3V?

Mine Ballistix (5300 CL3) trenger 2,4V for å klare 1200 stabilt.

Men det er på Asus P5B-E Plus.

8542010[/snapback]

Nei, har nettop bootet på 2.35 volt. Skal teste igjen. Tester forresten med Orthos Blend.

EDIT: De var heller ikke helt stabile på 1000 Mhz 4-4-4-10 2.3 volt. Tror jeg må litt opp på volten der og, men kan jo for siokkerhets skyld teste 4-4-4-12, selv om jeg tror det har lite å si.

EDIT2: 1200 Mhz var ikke stabilt på 2.35 volt heller :D Holdt ikke et minutt med Orthosd blend engang.

Endret av christopher909
Lenke til kommentar
Er brikkene memtest-stabile på 1200MHz v 2,3V?

Mine Ballistix (5300 CL3) trenger 2,4V for å klare 1200 stabilt.

Men det er på Asus P5B-E Plus.

8542010[/snapback]

Nei, har nettop bootet på 2.35 volt. Skal teste igjen. Tester forresten med Orthos Blend.

EDIT: De var heller ikke helt stabile på 1000 Mhz 4-4-4-10 2.3 volt. Tror jeg må litt opp på volten der og, men kan jo for siokkerhets skyld teste 4-4-4-12, selv om jeg tror det har lite å si.

EDIT2: 1200 Mhz var ikke stabilt på 2.35 volt heller :D Holdt ikke et minutt med Orthosd blend engang.

8542210[/snapback]

Husk god kjøling på minnebrikker ved høy spenning.

Mine klarer ihvertfall

1000+ 2,3V 4-4-4-10

1160 2,3V 5-5-5-15

Nå har jeg bare testa dem sammen med en E4300, med maks FSB 400.

Har en E6300 som kan gi meg litt høyere FSB og dermed 1333-strap.

Så får vi se om det har noen særlig betydning.

Lenke til kommentar

Vel, jeg har ikke aktiv kjølig og dårlig luftflyt, så de blir ganske varme. Kan det være problemet?

Driver og tester nå på 1100Mhz på 2.3 volt. Har kjørt 2x Memtest i et par min nå, så langt uten error. Testet litt mer Orthos blend og, og det gikk også bra, men avsluttet den, gadd ikke kjøre Orthos Blend OG to memtester samtidig ;)

Kan sikkert få den høyere på 2.3 volt, og fortsatt være stabil, men syntes det er litt rart at den ikke er stabil i det hele tatt på 1200 Mhz, selv med 2.4 volt, mens den virker 100% stabil på 1100Mhz 2.3 volt.

Skal teste litt mer med maks klokk med CL4 og 2.3 volt. Når finner den, så skal nok jeg kjøre den 24/7. Kjørte litt SuperPI på 1200Mhz forresten (1M) beste tid på sub 3.6 Ghz var 14.08 sekunder. Men så har ikke jeg akkurat noen god Benchedisk da ;) 3 interne HDDer, en USB hdd, et USB lydkort, 5 måneder gammel Windows installasjon etc. Får skaffe meg en benchedisk snart ;)

EDIT: Senere i dag skal jeg rydde i kabinettet og sette en 12CM vifte blåsende direkte mot minnebrikkene. Skulle tro jeg klarer 1200 Mhz stabilt da.

Endret av christopher909
Lenke til kommentar

Nå har jeg fått mine brikker. Har ikke hatt tid til å sette dem i maskinen ennå, men stusser litt over at heatspreaderne ser anderledes ut enn på bildet. De er gule, men kantene er i børstet aluminium.

Har jeg fått en annen type, eller?

Lenke til kommentar
Nå har jeg fått mine brikker. Har ikke hatt tid til å sette dem i maskinen ennå, men stusser litt over at heatspreaderne ser anderledes ut enn på bildet. De er gule, men kantene er i børstet aluminium.

Har jeg fått en annen type, eller?

8542420[/snapback]

Nop, de er nok bare litt forandret. FIkk nok make som deg, ikke helt lik de på bildet, BallistiX står på et annet sted osv.

EDIT: Ja, aktiv kjøling må komme snarest :p Kjente på heatspreaderen nå mens jeg stresstester på 1100Mhz på 2.3 volt. Glovarmt

Endret av christopher909
Lenke til kommentar

Japp, sånn ser mine ut også.

Hadde tenkt å kjøre mine sammen med et par OCZ 1024MB Platinum XTC PC2-8000 (5.5.5.15) på 2,1. Klarer Ballistix'ene 1000MHz 5-5-5-15 på 2.1v tror dere?

EDIT: Retorisk spørsmål, egentlig. Halve moroa er jo å prøve selv. :)

Endret av Aetius
Lenke til kommentar

Prøvde 1200 Mhz, 2.2 volt og 5-5-5-15 nå. Feilet etter ca. et minutt

EDIT: Tester 1120 Mhz på 2.2 volt nå. 5-5-5-15. Tror det har en del med dividere å gjøre, for den ville ikke boote på 1200 Mhz når jeg satt på en divider (husker ikke hvilken), men den som er nå, og som var på 1200 Mhz, der klarte den å boote. Tviler på minnet klarer å boote på 1300 Mhz, men jeg kan nok få den opp på det fra windows. Den ville nesten boote på 1280 Mhz, men så fikk jeg feil under BIOS.

Hvor lenge skal jeg kjøre MemTest?

Endret av christopher909
Lenke til kommentar

At den passer test 5 er vel greit.

Den er den klart tøffeste for minnet.

Ja noen dividere er bedere en andre.

Kunak prater om det i denne posten.

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=132364

Jeg kjører unlink.

Da velger kortet dividere selv.

Prøve og test mange kombinasjoner er vel et tips.

Jeg har quad så jeg kan ikke kjøre høy fbs.

Denne er solid men da må du greie 500fbs

500 FSB - 1200 mhz ram = solid works great.

For et 24/7 opsett så vil jeg ikke kjøre noe under 4 timer.

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar

EDIT: Tester 1120 Mhz på 2.2 volt nå. 5-5-5-15. Tror det har en del med dividere å gjøre, for den ville ikke boote på 1200 Mhz når jeg satt på en divider (husker ikke hvilken), men den som er nå, og som var på 1200 Mhz, der klarte den å boote. Tviler på minnet klarer å boote på 1300 Mhz, men jeg kan nok få den opp på det fra windows. Den ville nesten boote på 1280 Mhz, men så fikk jeg feil under BIOS.

8543792[/snapback]

Hvis det er windows memtest du bruker,har du lukket alt av program,anti virus etc?

Lenke til kommentar

8543792[/snapback]

Hvis det er windows memtest du bruker,har du lukket alt av program,anti virus etc?

8544142[/snapback]

Har egentlig ikek Anti Virus her. Men har ca. 40-45 prosesser som kjører.

Men ser ut til at jeg har funnet en ganske god klokk hittil. 1100 Mhz, 5-5-5-10 på 2.2 volt.

Men to ting til: Elsker disse brikkene! Har aldri hatt det så gøy med tweaking av minnebrikker. Og aktiv kjøling er et must! Jeg har selv satt på en 92 mm vifte over RAMbrikkene som blåser på ca. 1000RPM. RAMbrikkene falt sikkert over 30-40 grader! Nå under full load er de ikke mer enn lunkne, mens omtrent rett etter boot var de glovarm! (Brant meg når jeg holdt på de mer enn 1 sek)

EDIT: Bilde av min RAMkjøling (Kunne vel laget en bedre festemekanisme, men det kommer)

Endret av christopher909
Lenke til kommentar
noen bilder avtesting?

husk pm en je sendte, kan jeg få se det bilde :p chrisoffer909

8544486[/snapback]

Ligger på forrige side nå ;)

Som dere kan se, så er det fortsatt rotete til høyre for HKet, men det er ganske åpent over HKet, så varmen kan slippe unna. Så har jeg jo 4 12cm vifter i front, og 1 stk 12cm, 2 stk 9.2cm vifter pluss 2x8800GTS som trekker luften ut bak/i toppen, så kommer allikevel en del luft gjennom "ledningsbarrikaden" :p

EDIT: Jeg tror rett og slett at ikke mine brikker klarer 1200 Mhz 5-5-5-15 jeg. Har prøvd med volt fra 2.2-2.4, uten noe forskjell, jeg har prøvd 4-5 forskjellige dividers, og kommer alltid tilbake med samme resultat. Men de klarer jo 1100 Mhz på 2.2 volt 5-5-5-10 da ;) Er fornøyd med det :p

EDIT: Likte ikke å kjøre Memtest i windows. Hvis jeg setter to stk på s¨å de bruker all RAMen får jeg error på en av dem når jeg gjør noe annet på PCen. Er ikke ustabilt, men vet ikke hvorfor. Skjer bare når jeg gjør noe annet, ikke ellers. Må finne min memtest CD og teste

Endret av christopher909
Lenke til kommentar

Vel, hva skjer nå?

Jeg har brent ut Memtest 3.3 på CD, men jeg får alltid feil. Har prøvd med [email protected], [email protected], [email protected], alt på default (CPU og, tok reset BIOS)

Jeg tror det er HKet som tuller seg. I morgen må jeg vel sette inn det andre EVGA kortet. Ubrukt og stabilt, håper jeg... Er vel ikke minnet som er fucka? Har hatt det i en dag og ikke hatt det over 2.4 volt, og det var i 20 min. Ellers kjørt 2.2-2.3 volt.

EDIT: Feiler i Test 4 og test 5

Endret av christopher909
Lenke til kommentar

Kan være hk, kan være minnet, ikke godt og si. Men jeg testet minnet mitt i dag på et lånt P5B, 1200mhz på 2,4v gikk greit. Bare et lanekort for å se før jeg skaffer nytt.

Test nr5 i memtest er the "one". Passerer den nr5 er det 90% sjangse for at minnet ditt er ok, prøv en annen memtest også, kan være programmet som er i konflikt med et eller annet, sånnt skjer.

Lenke til kommentar

Ja... Men i morgen skal jeg putte inn det andre EVGA hovedkortet og teste igjen.

Hvis det er det samme, like ustabilt, men stabilt med de gamle OCZ brikkene mine, så sender jeg disse tilbake til komplett ass :p og bestiller et nytt par. Vil ikke ha de eneste D9GMH brikkene som "suger"

EDIT: Teste en og en brikke i morgen...

Endret av christopher909
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...