monzilla Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Jeg begynner å bli lei av å gjenta meg her. Hva har USA med å gjøre at en gjeng med barbarer steiner en 17 år gammel jente fordi hun ønsket å konvertere til Islam? Ingen av de som driver å drar inn USA som kan gi meg et svar? Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Hehe Virker som en del fanatisk prøver å forsvare alt som skjer i midtøsten, og dersom det ikke er noen gode argumenter for å forsvare det, så prøver de å trekke helt syke sammenligninger, som oftest med USA. Edit; leif 8581407[/snapback] Har du glemt at også USA praktiserer dødsstraff? 8582433[/snapback] Som tidligere nevnt i tråden så blir ingen dømt til døden i USA fordi de har fått seg kjæreste eller konvertert religion. Er det så utrolig vanskelig å se forskjellen i dette? Lenke til kommentar
trøls Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Hehe Virker som en del fanatisk prøver å forsvare alt som skjer i midtøsten, og dersom det ikke er noen gode argumenter for å forsvare det, så prøver de å trekke helt syke sammenligninger, som oftest med USA. Edit; leif 8581407[/snapback] Har du glemt at også USA praktiserer dødsstraff? 8582433[/snapback] Som tidligere nevnt i tråden så blir ingen dømt til døden i USA fordi de har fått seg kjæreste eller konvertert religion. Er det så utrolig vanskelig å se forskjellen i dette? 8582554[/snapback] Det er selvfølgelig en forskjell, og jeg forsvarer ingen av delene. Allikevel faller USA som det vestlige landet det er mest naturlig å sammenligne med. Dødsstraff er dødsstraff - eneste forskjellen er de respektive lands/kulturers strafferammer (selv om denne i dette tilfellet er ganske stor). Lenke til kommentar
RoaldA Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Hehe Virker som en del fanatisk prøver å forsvare alt som skjer i midtøsten, og dersom det ikke er noen gode argumenter for å forsvare det, så prøver de å trekke helt syke sammenligninger, som oftest med USA. Edit; leif 8581407[/snapback] Har du glemt at også USA praktiserer dødsstraff? 8582433[/snapback] Som tidligere nevnt i tråden så blir ingen dømt til døden i USA fordi de har fått seg kjæreste eller konvertert religion. Er det så utrolig vanskelig å se forskjellen i dette? 8582554[/snapback] Det er selvfølgelig en forskjell, og jeg forsvarer ingen av delene. Allikevel faller USA som det vestlige landet det er mest naturlig å sammenligne med. Dødsstraff er dødsstraff - eneste forskjellen er de respektive lands/kulturers strafferammer (selv om denne i dette tilfellet er ganske stor). 8584680[/snapback] Gosj, har ikke noe imot at USA/Texas utfører dødsstraff.Tenk deg at en person dreper dine nærmeste mens han prøvde å rane en bank elns. Ville du ikke mene at han fortjente det da? Når man dreper et annet menneske så mener jeg at man mister store deler av sin verdi som menneske.Altså at i utgangspunktet eller når noen fødes så er alle verd like mye, men man kan gjøre forferdelige ting som gjør at man mister sin verdi. Det mener jeg, men det hører ikke til her. Saken er at en 17 år gammel jente, et BARN ble BRUTALT myrdet av ALLE landsby folka, bare fordi hu valgte kjæreste selv elns. Rett meg hvis jeg tar feil, men ligger det ikke i menneskets natur å bringe slekta videre? Det inebærer jo at man får kjæreste, puler får barn osv. Kan ikke se at det er kriminellt, men kan selfølgelig diskuteres hvorvidt noen gjør det riktig eller ei. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Verden er full av (u)skikker vi ikke liker, men vi kan neppe gjøre så mye med det. Enten det er steining, smertefulle manndomsprøver for smågutter, eller bizarre kropps inngrep, etc. Forandringen/forståelsen må komme innenfra, fra kulturene selv. Lenke til kommentar
iMono Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Verden er full av (u)skikker vi ikke liker, men vi kan neppe gjøre så mye med det. 8585674[/snapback] Selvfølgelig kan man det. Det å tro at man ikke kan påvirke andre personer/kulturer er bare naivt. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Verden er full av (u)skikker vi ikke liker, men vi kan neppe gjøre så mye med det. 8585674[/snapback] Selvfølgelig kan man det. Det å tro at man ikke kan påvirke andre personer/kulturer er bare naivt. 8585799[/snapback] Selvsagt kan vi til en viss grad påvirke, men selve forståelsen må "komme innenfra" hos de det gjelder. Og denslags kan ta tid. Tiltross for påvirkning fra omverdenen, innførte ikke USA stemmerett for fargede før så sent som rundt 1965, såvidt jeg vet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Selvsagt kan vi til en viss grad påvirke, men selve forståelsen må "komme innenfra" hos de det gjelder. 8585886[/snapback] Neh. Gi dem MTV og Coca-Cola. Lenke til kommentar
xMATRiXx Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Selvsagt kan vi til en viss grad påvirke, men selve forståelsen må "komme innenfra" hos de det gjelder Jepp, helt enig, men det viser seg stadig at i stedet for å bruke hodet, så brukes det muskler, som fører til at motstanden blir flere ganger større og sterkere. Analfabetisme er det største og hoved problemet. Forstårelsen kommer ikke før de har fått seg utdanning, når de har utdannet seg til en viss grad, trenger dere/vi ikke å prøve å påvirke da vet de selv at mye hører til UKULTUR! Lenke til kommentar
iMono Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Sett videoen nå. Kjenner jeg blir kvalm. Lenke til kommentar
notalive Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Det at andre religioner har et annet syn på ting i forhold til oss er jo for så vidt greit, uansett om det er muslimer eller ... Hva enn alt heter. Utfordringen ligger vel i å få de som driver med slike tragiske ting til å se hvor tragisk det faktisk er. At hun "ødelegger" familiens "ære" fordi hun liker en annen mann enn det foreldrene vil at hun skal gjøre blir et tynt grunnlag for å ta liv av sin egen datter. Eller, slik vil i hvert fall de fleste av oss som er her se saken. Å prøve å ta fra "midt-østen" troen vil i hvert fall ikke fungere, ikke med vold, i hvert fall. Jeg skjønner ikke hvorfor/hvordan de ikke kan se hva de driver med, men jeg aksepterer deres meninger. Opplever jo selv stadig vekk å ha meninger som for andre ikke henger på greip, om dere skjønner. Jeg mener i hvert fall at familien mister ____all____ æren og mere til når man gjør slikt - men det er min mening. Lenke til kommentar
iMono Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Jævla dyr. 8648113[/snapback] Som vil si? Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 At de som gjorde dette er menneskelig søppel, avskum som ikke burde vært noe mer enn aborter. TO THE OVENS Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Jævla dyr. 8648113[/snapback] Som vil si? 8648146[/snapback] Noen gang hørt alle ulydene som kommer fra apeburet? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Selvsagt kan vi til en viss grad påvirke, men selve forståelsen må "komme innenfra" hos de det gjelder. Og denslags kan ta tid. Tiltross for påvirkning fra omverdenen, innførte ikke USA stemmerett for fargede før så sent som rundt 1965, såvidt jeg vet. 8585886[/snapback] Off topic: Stemmerett for svarte, eller snarere forbud mot å utelukke fargede på bakgrunn av rase kom faktisk allerede i 1870. Men hvite valgstyerer fant på en rekke nye oppfinnsomme lover for å holde de fargede ute, ved å sette krav som mange fargede ikke oppfylte. Så som lesetester (mange fargede hadde ikke skolegang), "stemmeskatt" som forbeholdt retten til å stemme til de som hadde penger, og så videre. I 1965 ble slike lokale lover forbudt ved den såkalte National Voting Rights Act, og ikke minst ble det et føderalt ansvar å oppdatere mantallene der disse var mangelfulle. (Mange fargede var ikke registrert i mantallene og fikk dermed heller ikke stemme.) Det var ifølge Wikipedia like mange motstandere og tilhengere av denne loven (i prosent) blant demokrater og republikanere. Geir Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Jeg så nettopp på TV-2 nyhetene at to personer som hadde vært med på dette nå var arrestert. Det gjelder tydeligvis å vise utad at "de tar dette alvorlig". Likevel, de som hadde posisjoner i samfunnet, og politimennene, slapp tiltale. I den forbindelse ble en talskvinne for kurderne i Norge intervjuet, og hun kunne fortelle at over 33.000 kurdiske kvinner har blitt drept i æresdrap siden 1991. Kurderne har altså drept like mange av sine egne kvinner som Saddam! Det som var mest foruroligene var at hun sa at de som begår æresdrap er beskyttet av den nye irakiske grunnloven! Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 På tide å styrte (u)kulturen -- når den tar livet av like mange som diktatoren? Heh... Jeg har blitt kulturist. Jeg har fordommer mot enkelte lover og kulturer. Lenke til kommentar
TormodK Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Jeg personlig skulle ønske at alle som mener og tror at det å steine folk til døde er riktig råtner i helvette! dessuten er det vanskelig å tro at dette bare er "noen" av de få som er islamer som gjør noe galt, hvor mange vaktmennesker og generelt hvor mange mennesker er det som står å ser på at denne jenta blir rett og slett misshandlet til døde? er det rart man blir rasistisk! hvor mange islamer er det som prøver å si i fra at dette er galt, og hvorfor høre vi ikke noe om det i media! jeg blir så forbanna at det ikke ligner noe! tenk deg om din venninne på 17år i norge skulle blitt steinet til døde? da hadde det vekket oppsikt i hele europa, mens steining der nede er omtrent dagligdags! resten av verden burde si ifra på en skikkelig måte! ikke er de bare en trussel for seg selv, men de er en trussel for oss andre siviliserte også! jeg tar f.eks ikke urananrikingen til Iran for å være god fisk! landene i østen har nok våpen til å tillintetgjøre verden flere ganger! det er naivt av oss å tro at dette ikke kommer til å skje! når man ser hvor kaotisk tilstandene der nede er så er det ikke noe som overasker! Noe må gjøres, og alle landene i vesten burde stå fram samlet og vise med makt at dette ikke er noe vi finner oss i, i stedet for å stryke lederene i østen med hårene! Lenke til kommentar
notalive Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Ettersom det er dette de har drevet med i så mange år så blir det vanskelig å vende på det sånn over natten. Det vil for de føles som et angrep ... som resulterer i et motangrep ... og krig er det alt for mye av. Selv om det - i hvert fall for oss - er direkte tragisk at slik skjer så har de tydeligvis ikke samme mening i og med at de fortsatt driver på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå