iMono Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 For å sette det på spissen; de som står i fare for å bli steinet har i det minste en sjanse for å bruke beina å løpe i sikkerhet.8560236[/snapback] Tror du virkelig på ditt utrolig idiotiske utsagn? Stakkars deg. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 For å sette det på spissen; de som står i fare for å bli steinet har i det minste en sjanse for å bruke beina å løpe i sikkerhet. Må være dagens latterkule ! :!: Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 ser ikke relevansen i å bringe USA inn i denne diskusjonen i det heletatt. Lenke til kommentar
Slikape Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 (endret) Det er litt synd at mange tror dette er lovlig der nede. Det venter fengselsstraff for de som gjorde dette (hvis de greier å få dem dømt), så helt håpløst er det ikke (selv om loven gjør forskjell på æresdrap og andre drap - noe som selvsagt er forkastelig, men som henger igjen fra tidligere). Det er kulturen hos visse grupper der nede det er noe galt med, men å tro at alle der nede støtter en slik handling blir feil (loven gjenspeiler vel generelt de flestes syn på hvordan det bør være, så lenge det ikke er et diktatur). Endret 9. mai 2007 av Darx Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Sett filmen, og merket at jeg ble fly forbanna. Dette bør ikke forekomme i 2007 Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 (endret) Filmen? Ikke si at de filma dette a? EDIT: Glem det, så det selv nå. Er det ikke EN eneste person i den gjengen der som har noen form for IQ eller hjerne i det hele tatt? Det man skulel gjort var og slippe en svær bombe over akkurat et stedet hvor alle var samla, for så og renske opp i resten av disse folka! Merker jeg blir rett og slett fly forbanna! Endret 9. mai 2007 av Lakus Lenke til kommentar
Tharos. Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Jeg misliker å si "vi og dem", men jeg må nesten spørre. Har vi samme definisjon av "ære" som disse folka? Hvor kommer æren inn i bildet ved slike handlinger? Steiner unger, brenner kjerringa, dreper hele familien, bomber naboen, skjærer hue av avisbudet. Hvor kommer æren inn? Jeg spør rett og slett fordi jeg er uvitende. Lenke til kommentar
xMATRiXx Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Er selv av utenlandsk bakgrunn ( bare det er sagt) Selv fordømmer jeg det på det sterkeste, hun hadde jo en hel liv foran seg, og tviler sterkt på at foreldrene hennes hadde ifølge Islam "rett" til å steine henne! Men en ting skuffer meg stadig, og det er, at når en Amerikansk B-52 kommer og jevner en hel landsby med jorda, dreper alt fra dyr, til barn, kvinner, menn, gamle, så er det jo ingeting, det var jo "fred og demokratis" bomber. Ingen forsidet på VG eller DB med følgende skrift: En HEL landsby ble utryddet av Amerikanske "krigs elskere", ( etter hva jeg ser og leser, så er det sånn at en eller flere landsby blir jo utryddet hverdag, så derfor begynner det å bli kjedlig å skrive om det, kan det stemme?, ) men når en jente blir steinet, så skjønner jeg også at det er veldig interessant stuff både for vg, db og folk her på diskusjon.no vet ikke helt hva jeg skal si mer...... Mvh matrix Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 9. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2007 Dette er en helt annen diskusjon. Dreper du 100.000 er det statistikk, voldtar du og dreper et barn er det en tragedie... Go figure. Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Selv fordømmer jeg det på det sterkeste, hun hadde jo en hel liv foran seg, og tviler sterkt på at foreldrene hennes hadde ifølge Islam "rett" til å steine henne! 8572546[/snapback] For tredje gang i denne tråden - det var ikke muslimer/islamister som steinet henne. Å trekke inn Islam i denne debatten er altså å regne som en avsporing. Ikke at det var det du forsøkte på. Lenke til kommentar
xMATRiXx Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Dreper du 100.000 er det statistikk, voldtar du og dreper et barn er det en tragedie Så du mener at det å drepe er lovlig, men på sin måte? For tredje gang i denne tråden - det var ikke muslimer/islamister som steinet henne. Å trekke inn Islam i denne debatten er altså å regne som en avsporing. Ikke at det var det du forsøkte på ok, det var jo feil av meg, det beklager jeg. Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 9. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2007 Det er oppfatning det går på, og de sosialpsykologiske følgende som definerer lovligheten fra et etisk ståsted iallefall. Lenke til kommentar
salah Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Blir så glad i muslimsk religion når jeg leser sånt.. 8543426[/snapback] Og jeg blir så glad i tomhuer som verken leser topic eller artikler som det vises til. Som tidligere sagt ørten hundre og ni ganger tidligere, jenta og hennes familie var IKKE muslimer. Jenta ble drept da hun konverterte til Islam. Og dette er ikke en del av den kurdiske kulturen som også flere påpeker. Og det vet jeg bedre enn dere fordi: 1. jeg er kurder selv 2. jeg har sett reaksjoner på kurdere etter å ha sett videoen. Og forresten, den ene RAM-brikka på PCen min ser ut til å ha tatt kvelden. Men det er vel Islams feil det også, i følge rakettforskerne på hw.no... Lenke til kommentar
Slikape Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Ingen forsidet på VG eller DB med følgende skrift: En HEL landsby ble utryddet av Amerikanske "krigs elskere", ( etter hva jeg ser og leser, så er det sånn at en eller flere landsby blir jo utryddet hverdag, så derfor begynner det å bli kjedlig å skrive om det, kan det stemme?, ) men når en jente blir steinet, så skjønner jeg også at det er veldig interessant stuff både for vg, db og folk her på diskusjon.noMvh matrix 8572546[/snapback] Samtidig så ser du STORE oppslag dersom 1 eller flere har blitt mishandlet av amerikanske soldater i et fengsel i Irak eller liknende. Forskjellen er altså intensjonene bak. Når en B52 bomber en landsby så går de etter militære mål. Det foregår tross alt en krig. De prøver selvsagt å unngå å drepe sivile, da dette verken tjener dem eller noen andre, men sivile tap hører dessverre med i en krig. Derimot, hvis en amerikansk soldat hadde likvidert en familie i Irak, ville han blitt dømt i USA, og store oppslag ville vært gjort (det har vi sett eksempler på). Det jeg prøver å si er at sivile tap i et bombetokt i en krig ikke kan sammenliknes med når en stor gruppe mennesker går sammen om å steine en jente med full viten, vilje og intensjon. Begge er allikevel selvsagt tragiske hendelser. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Som sagt, hva faen har USA med dette her å gjøre? Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 (endret) Som sagt, hva faen har USA med dette her å gjøre? 8580711[/snapback] monzilla, nå glemmer du jo at det egentlig er USA og Israel som faktisk har skylden. Dersom det ikke hadde vært for George Bush og Jesus, så hadde ingen visst hva det var å kaste den første sten in the first place. Dette er bare en del av den judeo-kristne-USA-facistiske konspirasjon! Endret 10. mai 2007 av HilRam Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 (endret) Hehe Virker som en del fanatisk prøver å forsvare alt som skjer i midtøsten, og dersom det ikke er noen gode argumenter for å forsvare det, så prøver de å trekke helt syke sammenligninger, som oftest med USA. Edit; leif Endret 10. mai 2007 av monzilla Lenke til kommentar
xMATRiXx Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Samtidig så ser du STORE oppslag dersom 1 eller flere har blitt mishandlet av amerikanske soldater i et fengsel i Irak eller liknende. Forskjellen er altså intensjonene bak. Jøss, hvor mange har blitt dømt? vel for å si det sånn, hvor mange prosent? 0,0000001 prosent, spør du meg, Når en B52 bomber en landsby så går de etter militære mål. Det foregår tross alt en krig. De prøver selvsagt å unngå å drepe sivile, da dette verken tjener dem eller noen andre, men sivile tap hører dessverre med i en krig. seff, alt er lov i krig og kjærlighet, blir det sagt, men selve krigen var/er jo basert på løgn Lenke til kommentar
trøls Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Hehe Virker som en del fanatisk prøver å forsvare alt som skjer i midtøsten, og dersom det ikke er noen gode argumenter for å forsvare det, så prøver de å trekke helt syke sammenligninger, som oftest med USA. Edit; leif 8581407[/snapback] Har du glemt at også USA praktiserer dødsstraff? Lenke til kommentar
iMono Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Har du glemt at også USA praktiserer dødsstraff? 8582433[/snapback] USA som nasjon eller Texas som stat? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå