Gå til innhold

17 År gammel jente, steinet til døde. I 2007?!

Anbefalte innlegg

men hvordan skal dette kulturelle problemet løses? skal vi bare la dem steine hverandre til døde helt til hele gjengen er utslettet?

Nå er da engang dette problemet ikke så stort at dèt vil bli aktuelt.

personlig synes jeg ikke det er akseptabelt at resten av verden aksepterer disse handlingene, men så har jeg ingen idéer om hvordan man kan løse det heller.

Jeg tror det ville blitt akuratt like ille om alle andre skulle gripe inn i slikt, det er slik det foregår der nede, og det er svært lite vi kan gjøre med det, uten å påtvinge dem våre syn og verdier.

det eneste jeg kommer på er å la historien deres gå sin gang. idéer anyone?

Jeg tror også det er lurt å la historien gå sin gang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Yazidi har ingen politisk støtte, svært likte vekst, og ekstremt mye frafall i medlemmer, ettersom det ikke er kulturelt (eller moralsk) akseptert noe sted i midtøsten. Tviler på at de vil vare mer enn et tiår (eller to) fremover før denne sekten bare vil være et minne. Tror ikke noen trenger å gjøre noe som helst for å utrydde de, det klarer de fint selv ved å gjøre drit som dette.

E; Erstattet "kult" med den noe mer korrekte betegnelsen "sekt".

Endret av Boheme Netter
Lenke til kommentar

Så noen steines til døde i midt østen? big deal.. forsøk heller å gjør noe med situasjonen til alle ikke vestlige jenter som daglig mishandles gjennom omskjæring, vold og trussler, med familiens velsignelse fordi de ikke føyer seg etter familiens patriark.

Lenke til kommentar
Så noen steines til døde i midt østen? big deal.. forsøk heller å gjør noe med situasjonen til alle ikke vestlige jenter som daglig mishandles gjennom omskjæring, vold og trussler, med familiens velsignelse fordi de ikke føyer seg etter familiens patriark.

Er jo nettop det dette er... :roll:

Lenke til kommentar

8552976[/snapback]

det er jo noe av samme greia :hmm:

edit: Lakus var før meg :tease:

Endret av teletubbiekid
Lenke til kommentar
Jeg tror det ville blitt akuratt like ille om alle andre skulle gripe inn i slikt, det er slik det foregår der nede, og det er svært lite vi kan gjøre med det, uten å påtvinge dem våre syn og verdier.

Det er nettopp det vi må gjøre, deres verdier er jo rett og slett dritt.

Verdiene deres kan ikke en gang klassifiseres som verdier i den vestlige verden.

Spørsmålet er, skal vi vente og la tiden gå sin gang slik som med vesten.

Eller skal vi fremskynne historien, pakke på de rett-og-galt i 2007.

Det syns jeg er bedre, enn å la de idiotene kverke hverandre i et par hundre år til før tanken slår noen:

-"Hmm er ikke dette litt dumt?!"

Er det rart jeg stiller meg kritisk til blandt annet dette landet, etikk og moral er fremmedord.

Grrrr.

Lenke til kommentar
Og i USA griller de 18-åringer og holder mindreårige holdt i isolat i flere år uten rett til advokat.

Ikke kom med det der vanlige "oss og dem" tullet. Det er ikke et kulturellt problem

8553829[/snapback]

Hva kaller du det da når en folkemengde/landsby går til angrep og steiner en jente fordi hun vil konvertere til Islam?

Edit: Dette er som sagt flere hundre menneskers indirekte og direkte handling.

Endret av iMono
Lenke til kommentar
Og i USA griller de 18-åringer og holder mindreårige holdt i isolat i flere år uten rett til advokat.

Ikke kom med det der vanlige "oss og dem" tullet. Det er ikke et kulturellt problem

8553829[/snapback]

Hva kaller du det da når en folkemengde/landsby går til angrep og steiner en jente fordi hun vil konvertere til Islam?

8553874[/snapback]

Beviser det at det er et kulturellt problem? På hvilken måte?

Lenke til kommentar

8553829[/snapback]

8553874[/snapback]

8553899[/snapback]

Hva er det da? Er iallefall et problem som holder til i land i midt-østen. Jeg vet ikke med deg, men i min lansby så har jeg aldrig vært med på noe steining eller lignene.
Lenke til kommentar

8553829[/snapback]

8553874[/snapback]

8553899[/snapback]

Det at det har aksept innenfor en kultur beviser at det er et kulturelt problem.

Lenke til kommentar

I USA går de i tog for henrettelser, under andre verdenskrig kunne vi se lignende saker i Europa.

Poenget er at dette ikke er noe som skjer fordi at disse irakerne har en kollektiv oppfatning som resten av verdens befolkning ikke har.

Lenke til kommentar
I USA går de i tog for henrettelser, under andre verdenskrig kunne vi se lignende saker i Europa.

Poenget er at dette ikke er noe som skjer fordi at disse irakerne har en kollektiv oppfatning som resten av verdens befolkning ikke har.

8559792[/snapback]

Håpløst utsagn. Ingen går i tog i USA for at de skal få lov til å være medbødler mot jenter som finner seg en kjæreste etter eget valg. Det å kreve at en dobbeltdrapsmann skal få sin "fortjente straff" stiller ikke i samme kategori som steningen i Irak. Hvilken verden lever du i?! :dontgetit:

Denne påstanden din er rett og slett for drøy. PK-rør fra ende til annen! :thumbdown:

Edit: Leif

Endret av HilRam
Lenke til kommentar

8559792[/snapback]

Håpløst utsagn. Ingen går i tog i USA for at de skal få lov til å være medbødler mot jenter som finner seg en kjæreste etter eget valg. Det å kreve at en dobbeltdrapsmann skal få sin "fortjente straff" stiller ikke i samme kategori som steningen i Irak. Hvilken verden lever du i?! :dontgetit:

Denne påstanden din er rett og slett for drøy. PK-rør fra ende til annen! :thumbdown:

Edit: Leif

8559832[/snapback]

PK-rør? :ermm:

Skal jeg svare på dette, skjønte du i det hele tatt innlegget mitt?

Lenke til kommentar
dette ikke er noe som skjer fordi at disse irakerne har en kollektiv oppfatning som resten av verdens befolkning ikke har

Har ikke disse irakerne en kollektiv oppfatning som er ganske spesiell? Mener du seriøst at dette er gangbart også i resten av verden? :ermm: Hvor mange måter kan utsagnet ditt tolkes på? Hvor/hvordan tar jeg feil?

Lenke til kommentar
dette ikke er noe som skjer fordi at disse irakerne har en kollektiv oppfatning som resten av verdens befolkning ikke har

Har ikke disse irakerne en kollektiv oppfatning som er ganske spesiell? Mener du seriøst at dette er gangbart også i resten av verden? :ermm: Hvor mange måter kan utsagnet ditt tolkes på? Hvor/hvordan tar jeg feil?

8559903[/snapback]

Joda, selvfølgelig ikke vanlig. Men oppfatningen kommer ikke av at "de er irakere".

Lenke til kommentar

8559792[/snapback]

De går i tog for å henrette folk som har drept X antal personer! Morderen fortjener å dø!

Kan ikke fatte hvordan du kan sammeligne dette med å STEINE en 17 år gammel jente, et BARN på en slik umenneskelig måte! Hu hadde ikke gjort noe galt! Er kun de irakerene som har et SYKT syn på dette!

Lenke til kommentar

For å sette det på spissen; de som står i fare for å bli steinet har i det minste en sjanse for å bruke beina å løpe i sikkerhet. De vi vil kritisere kan jo hevde at vi heller burde rette pekefingeren mot USA som har vedtatt i lov's form at det er tillatt å bruke tortur på mistenkte/ikke dømte personer, som sitter på ei 2x3 meter celle uten mulighet til å løpe noe sted.. ;)

Lenke til kommentar
For å sette det på spissen; de som står i fare for å bli steinet har i det minste en sjanse for å bruke beina å løpe i sikkerhet. De vi vil kritisere kan jo hevde at vi heller burde rette pekefingeren mot USA som har vedtatt i lov's form at det er tillatt å bruke tortur på mistenkte/ikke dømte personer, som sitter på ei 2x3 meter celle uten mulighet til å løpe noe sted..  ;)

8560236[/snapback]

for å si det sånn, tviler på at denne jenta hadde noen steder å løpe når hele byen/sekten var ute etter å drepe henne.

når det gjelder USA's "torturpolitikk" kan jeg ikke si at dette er bra heller, men i mine øyne er det en viss forskjell på å torturere krigsfanger og eks-terrorister og å drepe en 17 år gammal jente "medieval-style" :thumbdown: men ingen av delene burde være tillat, det er jeg enig i.

Endret av teletubbiekid
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...