Gå til innhold

17 År gammel jente, steinet til døde. I 2007?!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Vel jeg kom over denne artikkelen på bt.no.

For å være helt ærlig er jeg ikke overrasket, ikke uventet at noe slikt skjer.

Det må vel være lov å stille spørsmål ved hvordan dette er mulig, og hvilket århundre dette landet sitter fast i.

17 år gammel, bare 17 år gammel.

Merker at jeg blir litt sint jeg, virkelig oppgitt på vegne av dette landet.

Hva er din reaksjon?

 

Link til BT

 

Edit:

 

Jeg er ute etter følelsen dette gir deg, ikke en halv side om politikk.

Bare fortell meg hva dette gjør med deg...

Endret av rat911
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg blir faktisk sint selv når eg leser sånt. Vi lever i 2007 ikkje i steinalderen og det er nok dreping allerede fra før av. Tenk å drepe ein 17 åring som har livet foran seg og har så mangen muligheter til å gjere masse bra.

 

Eg synst synd på folk som dreper folk med steining for dei kan ikkje vere helt klare i hovudet sitt når dei dreper folk med steining.

 

Edit: La litt til meir.

Endret av Sayid
Lenke til kommentar

Jeg synes også dette er noe som ikke burde skje i vår tid. At noen skal drepes på en så makaber måte kun pga kjærlighet og religion er helt meningsløst.

 

Hva det gjør med meg? Vel,det gjør meg sjokkert rett og slett, og samtidig veldig glad for at jeg bor langt unna dette.

Lenke til kommentar

Det er desverre ikkje alle land her i verda som er kome like langt med likestilling som Norge. Me er heldige som bur i eit land der me kan ta våre egne valg, gifte oss med den me vil, utan å risikere å bli steina til døde.

Lurer på kor lang tid det vil ta før dei ser kva eit menneske er verdt og respekterer kvar enkelt.

Lenke til kommentar

Ikke alle er komt like langt her i verden. Ikke så altfor lenge siden vi steinet damer i Norge heller, for "utuktlig omgang". Ikke at jeg prøver å forsvare dette, for all del, men hva kan vi gjøre? "Å banke det inn", vil i hvert fall ikke funke..

 

Man kan ikke heller skyve under teppet, at en rekke muslime land blir stadig mer liberale. Steining er ett fenomen vi ikke kommer til å bli kvitt med det første, men i det lange løp, vil det forsvinne.

Lenke til kommentar
Hva er din reaksjon?

 

Link til BT

 

Jeg er ute etter følelsen dette gir deg

Bare fortell meg hva dette gjør med deg...

8532875[/snapback]

 

Siden jeg blir så sykt forbanna, reagerer jeg egentlig mest med tanker jeg innerst inne vet er idiotiske:

 

 

- Ønsker alt mulig ondt til de som gjorde dette.

- Kutt ALL kommunikasjon og handel med disse syke svina, la dem bare holde på med faenskapen sin der nede, men spar oss for å måtte se det.

- NAKKESKUDD!

- Gjør om landet til en stor jævlig parkeringsplass. De kommer aldri til å oppføre seg likevel.

 

 

Så, etter hvert, glemmer jeg av hele greia. Lykkelig uvitende om at fremmedfrykten min har vokst seg litt større.

Lenke til kommentar
Helt sykt.

 

Desverre vil ikke slikt ta noen ende, ikke så lenge barn blir hjernevasket i religionens navn fra de er små.

8540029[/snapback]

 

Jada, vi gir faen i verden, leker smarte og beviste -> Legger skylden på religion.

 

Sex er ett emne så tabu i de fleste muslimske navn, at det å hinte til det, blir en sosial flause på linje med; "Hvor mye penger har du på kontoen?". Dette ligger bunn og grunn i kulturen, ikke i religionen. Om du hadde drept alle prestene, brent alle bøkene så ville de fortsatt klikka i vinkel om en jente hadde sex, eller gjorde noe annet tabulagt, uten å være gift. Løsningen på dette er ikke krig, løsningen er modernisering.

Lenke til kommentar

Har vi nordmenn rett til å kritisere andre kulturer? Er vi noe bedre enn dem? Det er tross alt ikke så lenge siden våre kjære forfedre brente hekser på bålet.

 

For min del så kan de få gjøre som dem vil. Alternativet blir å påtvinge dem vestlige kulturelle verdier noe som er fyfy.

 

Før eller siden tar de nok til vettet, gitt at man slutter med å bombe dem tilbake til steinalderen.

Lenke til kommentar
Har vi nordmenn rett til å kritisere andre kulturer? Er vi noe bedre enn dem? Det er tross alt ikke så lenge siden våre kjære forfedre brente hekser på bålet.

 

For min del så kan de få gjøre som dem vil. Alternativet blir å påtvinge dem vestlige kulturelle verdier noe som er fyfy.

 

Før eller siden tar de nok til vettet, gitt at man slutter med å bombe dem tilbake til steinalderen.

8542668[/snapback]

 

Noe ala disse baner jeg også hadde tenkt til å svare i. Jeg mener, de har helt andre syn ting enn vi har. Kulturen deres tilsier at dette er hva som er riktig, de er alle overbevist om at dette er det riktige. Familiens ære avhenger av det, og vi vet alle at hvis en familie plutselig sluttet å følge sin kultur, i hjemmlandet sitt ville den familien fått det tøft.

 

Og nei, jeg er på ingen måte for steining.

Lenke til kommentar

Hun ble ikke drept av muslimer, men av kurdere som bekjenner seg til religionen Yazidi. Disse har ikke noe med muslimer å gjøre, tvertimot, bl.a.; "In the past Yazidis avoided military service which would have led them to live among Muslims, and were forbidden to share such items as cups or razors with outsiders." http://www.bt.no/utenriks/article359348.ece ****http://en.wikipedia.org/wiki/Yazidi

 

Dette ligger bunn og grunn i kulturen, ikke i religionen. Om du hadde drept alle prestene, brent alle bøkene så ville de fortsatt klikka i vinkel om en jente hadde sex, eller gjorde noe annet tabulagt

8540226[/snapback]

Tror også at det ligger mest i kulturen. Bør ikke gå lenger tilbake enn rundt 1960 årene USA's sør-stater hvor par (hvit/svart) ble lynsjet. Selv her på berget pr. idag så opplever par, feks. norsk/pakistansk, norsk/thailandsk, etc. mye baksnakking og skitt. Sånn sett virker det mer som rasistiske undertoner, enn religion. :whistle:

Endret av Hotbox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...