Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke skjermbilde etter skjermkortbytte.

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har kjøpt meg et Sapphire Radeon X1950 Pro AGP skjermkort. Da jeg starta opp maskinen fikk jeg ikke noe bilde. Jeg har kobla til begge strømkontaktene og jeg har teste begge DVI utgangene på kortet, men ingen bilde. Da jeg kobla ut den ene hardisken og begge DVD rom/brenner så fikk jeg bilde, så skulle nesten tro at strømforsyninga er for svak.

Men en strømforsyning på 360W bør da holde til å starte maskinen med følgende utstyr:

2 hardisker

2 DVD rom/brenner

P4 Northwood [email protected] Ghz

2 vifter

1 X-Fi XtremeMusic

Bør den ikke det?

Endret av Howard B
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om strømforsyninga di er av lav kvalitet(Sånne som følger med i billige kab.) så er det ikke sikkert den klarer å kjøre det der.

Men en strømforsyning med god kvalitet på 360W, så bør den klare det veldig fint :) Hvilken type merke er det?

Men ta`så verifiser at du får bilde hver gang du kobler fra den ene hardisken og begge dvd rom`ene for å finne ut om det er for svak/dårlig strømforsyning som er problemet.

Lenke til kommentar

Maskinen starter hver gang når jeg har kobla fra de aktuelle enhetene.

Strømforsyninga er en orginal Chieftec psu som fulgte med Chieftec Dragon kabinettet mitt. Syns det er litt rart at systemet fusker når jeg leser at folk driver likedans utstyr på svakere strømforsyninger. Hvor mange W drar det skjermkortet?

Lenke til kommentar

Jeg gjorde litt om på en harddisk som stod litt i klem mot skjermkortet. Skjermkortet er i lengste laget. Og da fikk jeg liv med å koble til begge hardiskene og det ene dvd drevet. Men det fungerer ikke hver gang :(

Nå kobla faktisk Biosen seg inn og klokka ned prosessoren. Det er vel for lite strøm til systemet da ?

Endret av Howard B
Lenke til kommentar

Som sagt, jeg tror strømforsyninga di er litt svak. Prøv å bytte til en litt sterkere. Dumt spørmål men forresten har du sjekket om skjermkortet sitter ordentlig i AGP kontakten eller kanskje er det litt for trangt at den ikke gjør det?? :)

Lenke til kommentar

Ja, etter at jeg flytta på den ene hardisken så ble det bedre plass rundt skjermkortet. Ikke et dumt spørsmål.. greit å være på den sikre siden.

Da får jeg ta meg en tur i nettbutikken og kjøpe meg ny strømforsyning. Kjipt nok.

Takker for all hjelp! :) Håper det ordner seg nå.

Lenke til kommentar
Ja, etter at jeg flytta på den ene hardisken så ble det bedre plass rundt skjermkortet. Ikke et dumt spørsmål.. greit å være på den sikre siden.

Da får jeg ta meg en tur i nettbutikken og kjøpe meg ny strømforsyning. Kjipt nok.

8535035[/snapback]

Prøv å koble ut diverse ting, som cdbrennere, vifter OSV, så kan du se om systemet starter da..

Lenke til kommentar
Jeg kan forøvrig annbefale denne: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=30209

8536175[/snapback]

Jepp, det var den jeg kjøpte, men med avtagbare kabler :) Kjøpte den på Digital Impuls i Oslo sentrum. Får bare håpe at 500W holder i lengden.

8535035[/snapback]

Prøv å koble ut diverse ting, som cdbrennere, vifter OSV, så kan du se om systemet starter da..

8536996[/snapback]

Ja, det har blitt gjort :)

Har nå satt inn ny strømforsynig, og der ser ut til at det fungerer ypperlig. Men har ikke fått stresstesta systemer enda, men regner med at det går greit.

Igjen; takker for alle innspill. Setter virkelig pris på det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...