Keane_16 Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Hei. Jeg sliter med det trådløse nettet hjemme. Klarer å koble på, men så detter jeg ut igjen etter 5 sekunder, eller kanskje 30...de sekundene jeg er inne, ser absolutt alt ut til å funke, og jeg klarer å åpne nettsider osv, men i det neste øyeblikket er nettet borte. Av og til må jeg til og med søke etter nettet igjen. Dette er tilfelle med den bærbare dataen til min bror også, så det er nok ikke dataen min det er noe galt med. Den stasjonære er koblet direkte på via modem, så den funker. Forresten så funket nettet i flere timer i går kveld, men eller har det vært slikt lenge, både med den gamle Belkin-routeren og den nye linksys... Høres dette kjent ut, noen som har peiling på hva som kan være problemet? På forhånd takk. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Ring til leverandøren din og klag, vis du har telenor så må du klage myeeee!(Hadde problemer med de før) Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Det er (ganske) sjelden at leverandøren av internett er problemet.. Siden den stasjonære virker med kabel så regner jeg med at den trådløse trenger å oppdatere firmwaren.. Lenke til kommentar
Ridefort Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 (endret) ellers kan det være så enkelt som å bytte kanal på det trådløse. I hvertfall om du finner andre trådløse nett i nærheten Endret 4. mai 2007 av Ridefort Lenke til kommentar
Keane_16 Skrevet 6. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2007 Okei, øhmm..kall meg gjerne dum, men hvordan skifter jeg kanal på det trådløse nettet? Jeg finner naboen sitt nett også...? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Logg inn på routeren og endre kanal. Lenke til kommentar
Xzii Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 (endret) Ring til leverandøren din og klag, vis du har telenor så må du klage myeeee!(Hadde problemer med de før) Man ringer vel ikke everket når lyspæra går? Endret 7. mai 2007 av Xzii Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Om det blir brukt egen programvare til nettverkskortet (produsenten sin som f.eks belkin, 3com osv) så bør "wireless zero configuration" i windows slå av, dette pga 2 programmer som gjør samme jobb vil krasje.. Lenke til kommentar
Zonda Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Om det blir brukt egen programvare til nettverkskortet (produsenten sin som f.eks belkin, 3com osv) så bør "wireless zero configuration" i windows slå av, dette pga 2 programmer som gjør samme jobb vil krasje.. 8554240[/snapback] Hvor finnes denne "wireless zero configuration"? Har også problemer med at nettet faller ut etter en stund. Riktignok ikke så kort tid som trådstarter opplever. Lenke til kommentar
lommerusk Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 start->kjør->services.msc Ligger nesten nederst Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå