Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Hva bør jeg få med ved huskjøp?

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har kjøpt leilighet og lurer på om jeg kan kreve å få med oppvaskmaskinen. I loven står det sirlig beskrevet:

"Med seksjonen følger gjenstander som er på seksjonen og som etter lov, forskrift, offentlig vedtak eller avtale skal tilhøre den:

Innredning som er fastmontert eller spesielt tilpasset, så som anlegg og installasjoner for oppvarming, faste elektriske installasjoner, faste antenner, gulvbelegg uansett type og festemåte, doble vinduer, persienner, innebygde kjøkkenapparater og -maskiner og lignende."

I leiligheten står oppvaskmaskinen under kjøkkenbenken(midt på), men er ellers ikke innbygd med paneler.

Selgeren vil ha meg til å kjøpe oppvaskmaskinen, som han ikke trenger, og dette syns jeg rett og slett er litt simpelt.

Syns dere at jeg bør kunne kreve å få den med?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Syns dere at jeg bør kunne kreve å få den med?

8532736[/snapback]

I følge meglere jeg har snakket med så er det slik at hvis den kan dras fram *uten* å måtte løfte den over en list så følger den ikke med huset. Må man fjerne lista / løfte vaskemaskinen over, så er den en del av huset.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Javel. Får vel krype til korset og betale for den da  :(

8534558[/snapback]

jeg hadde aldri betalt for den! En oppvaskmaskin er å anse som fastmontert utsyr! Om den sto der under visningen har du faktisk alrede betalt for den:-)

Dette må du ikke gi deg på...ettersom megleren bør vite såpass.

Lenke til kommentar

Få den ihvertfall til god pris da..

du kan jo si at du ikke vil betale for den, og se om selgeren tar bryet med å ta den ut av leiligheten, eller lar den stå..

Du får nok tak i nyere og finere oppvaskemaskiner til en billig penge, om han skulle kreve mye for den..

Lenke til kommentar
Javel. Får vel krype til korset og betale for den da  :(

8534558[/snapback]

jeg hadde aldri betalt for den! En oppvaskmaskin er å anse som fastmontert utsyr! Om den sto der under visningen har du faktisk alrede betalt for den:-)

Dette må du ikke gi deg på...ettersom megleren bør vite såpass.

8624202[/snapback]

Ta en kikk på lista som er utarbeidet av Norges Eiendomsmeglerforbund på bakgrunn av avhendingsloven. Der står det tydelig at hvitevarer følger med dersom det er integrert. En vanlig vaskemaskin står ikke noe mer fastmontert enn en sofa. Er bare å trekke den ut fra hullet i kjøkkenbenken den står i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...