Gå til innhold

Kjøpe dollar før tur til New York?

khvm

Anbefalte innlegg

Heisann folkens!

Jeg reiser til New York i nov/des, og lurer derfor på om det er smart å kjøpe dollar nå, som den er så utrolig lav? Hvor bør jeg i så fall gjøre dette (billigst)?

Er det ikke en viss sum penger du kan ta med deg på flyreiser?

På forhånd takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ingen som vet hva dollarkursen er om et halvt år, så der må du eventuellt gamble. Hvor man kjøper valuta billigst vet jeg ikke, for jeg tar stort sett ut penger i minibanker i landet jeg er i. Til det er Skandiabanken bra siden de ikke tar så mye som de andre bankene i gebyrer.

Jeg ville heller ha beholdt pengene i banken, og kjøpt $$ i en ATM (tror det er hva de kaller minibanker der) når jeg kom til N Y.

Lenke til kommentar

Støtter forslaget over, det er vel også sannsynlig at det kommer til å bli lav i en periode nå.

Skal du veksle MYE penger, er det jo litt å tjene om den skulle stige litt.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Enig der. Vent og heller ta ut penger når du er der.

1) Du kan få pes når du går gjennom "imigration" om du har mye $$$ på deg

2) Det er mye tryggere å ta ut litt og litt penger ettersom behoved melder seg enn å gå rundt med en haug $$$ på seg. Ikke minst må du jo oppbevare de et sted i et halvt år, om du opplever innbrudd så tror jeg ikke forsikring vanligvis dekker kontanter.

3) Et par Visa/Mastercard er både sikrere og mer praktisk enn $$$

4) Du gambler på at dollarkursen ikke faller ytterligere, samt at du gamler på at du faktisk gjennomfører turen. Mye kan skje på et halvt år. Du kan bli syk, skadet eller av en eller annen annen grunn ikke kunne reise. Og da har du jo tapt siden du må betale gebyr både for å veksle til $$$ også tilbake til NOK.

Lenke til kommentar

Jeg kjoper en relativt stor sum dollar mandag neste uke. Sjansene er imidlertid store for at dollarkursen holder seg paa samme nivaa for en stund fremover. For en fritidsreisendes bruk? Jeg tviler paa at det er noe saerlig aa tjene... Dessuten kommer du vel til aa bruke kort paa det meste i statene uansett - og ikke cash...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...