Gå til innhold

Kortet er på 65 grader - bør jeg clocke?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har lyst til å clocke mitt GTS nå, men det er på 65 grader. Bør jeg overclocke da?

8532606[/snapback]

Ingen problem! 8800GTS ligger vel til vanlig rundt 60 grader på idle. Mitt gjør også det. Jeg har klokket det til 620MHz på Core og 920MHz på minne med standard kjøling å nå ligger det på 62 grader idle, mens ved load kommer jeg opp i rett under 80 grader. Klokk i vei du :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Har lyst til å clocke mitt GTS nå, men det er på 65 grader. Bør jeg overclocke da?

8532606[/snapback]

Ingen problem! 8800GTS ligger vel til vanlig rundt 60 grader på idle. Mitt gjør også det. Jeg har klokket det til 620MHz på Core og 920MHz på minne med standard kjøling å nå ligger det på 62 grader idle, mens ved load kommer jeg opp i rett under 80 grader. Klokk i vei du :thumbup:

8543532[/snapback]

Skjønner ikke hvorfor folk har så høye temperaturer. Mitt 8800GTS ligger på 44 grader(maks) idle og topper ut i 56grader på maks load ved hardcore gaming i noen timer. Har prøvd å klokke det litt også. 660/950 og hadde da temperaturer på 46grader idle og 57grader load.

Lenke til kommentar
så tempen går ikkje opp meir enn 10 grader under load??

8699365[/snapback]

Pleier ikke det nei, da er det ihvertfall veldig varmt i rommet.

8699404[/snapback]

Gjør ikke det her heller. 8800GTX klokka til 621 på core og 1998 på mem fordi det er noe rart med klokking på disse kortene. Uansett så ligger jeg ca 55-58 i idle og ca 63-68 load. Det kommer an på spill og romtemperatur.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...