Po[wP]ow Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Er det bare jeg som enda ikke har fått mitt Lotro av Play.com enda? Jeg har prøvd å sende dem mail, men jeg får ikke noe svar fra dem. Det ble sendt 20 april, og jeg skulle hatt det rundt release 24 april. Nå er det 3 mai og jeg har enda ikke fått det. Dette er ganske frustrerende når jeg har veldig lyst til å spille det, siden det er et såpass genialt MMO. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Svaret ditt er enkelt: Norsk toll. Når du bestiller noe fra utlandet, som koster mer enn 200kr, havner det i tollen. Da kan det lett ta to ekstra uker før du får det, da med en heftig tilleggspris fra vår gode venn Hr. T®oll. Koster spillet akkurat 200kr, bør du regne med å betale omstrent 150kr ekstra (70kr fortollingsgebyr + 25% av varens verdi). Prisen øker naturligvis etter hvor mye varen din kostet. Lenke til kommentar
Litraphy Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Skal ikke se bort i fra at spillet ditt ligger i hendene til de griske tollmennene nei, desverre. Derfor kunne du egentlig likegjerne bare kjøpt spillet til 350-400 i butikken. Sparer nesten ikke noe pga tollen. Er så latterlig at grensa skal være så lav som 200 kroner. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Om det ble sendt 20. april og det er stoppet i tollen, burde du ha fått et brev fra tollvesenet. Har aldri opplevd at det har tatt så langt tid. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Fra varen er sendt til man mottar varsel om at den ligger i tollen må man kunne regne med 3 uker. Selvfølgelig kan det ta kortere tid, men i værste fall rundt 3 uker. Lenke til kommentar
Po[wP]ow Skrevet 4. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2007 (endret) Aha, takk for svar. Men hvis jeg da kjøper det i Norge, vil den keyen passe med Pre-order keyen eller vil det ikke ha noe å si? Og betalingen til play.com ble trekt 23.4. Men hvorfor skulle det ha blitt stoppet i tollen, når andre som har forhåndsbestilt har fått det? Endret 4. mai 2007 av Po[wP]ow Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Hvis verdien på spillet er over 200 kr, kan det bli stoppet i tollen. Tollvesenet har ikke kapasitet til å stoppe alle pakkene. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Hvis verdien på spillet er over 200 kr, kan det bli stoppet i tollen. Tollvesenet har ikke kapasitet til å stoppe alle pakkene. 8533528[/snapback] Dette skal ikke ha noe med kapasitet å gjøre, de er pliktige til å "stoppe" alle forsendelser av denne natur. Med stoppe mener jeg å flytte forsendelsen til den avdelingen som tar seg av fortollinger - som igjen fordeler til de som fortoller privat, og de som lar f.eks Posten fortolle for seg. Om pakker over 200kr unnslipper tollen (og avsender ikke har bedrevet dokumentforfalsk), så er det sannsynligvis maskinelt eller menneskelig svikt. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Hvis verdien på spillet er over 200 kr, kan det bli stoppet i tollen. Tollvesenet har ikke kapasitet til å stoppe alle pakkene. 8533528[/snapback] Dette skal ikke ha noe med kapasitet å gjøre, de er pliktige til å "stoppe" alle forsendelser av denne natur. Med stoppe mener jeg å flytte forsendelsen til den avdelingen som tar seg av fortollinger - som igjen fordeler til de som fortoller privat, og de som lar f.eks Posten fortolle for seg. Om pakker over 200kr unnslipper tollen (og avsender ikke har bedrevet dokumentforfalsk), så er det sannsynligvis maskinelt eller menneskelig svikt. 8533604[/snapback] Ikke alle pakker er merket med verdi og/eller rett verdi. Tror du de åpner og sjekker alle paker/brev som kommer fra utlandet? Nei, det finnes det 100% sikkert ikke nok kapasitet til. Jeg har fått mange brev/"pakker" fra utlandet som ikke har blitt åpnet. Uten å åpne har de ikke sjangs til å fastslå verdien på forsendelsen, så nei, dette er ikke menneskelig eller maskinell svikt. Lenke til kommentar
JimL Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Ikke alle pakker er merket med verdi og/eller rett verdi. Tror du de åpner og sjekker alle paker/brev som kommer fra utlandet? Nei, det finnes det 100% sikkert ikke nok kapasitet til. Jeg har fått mange brev/"pakker" fra utlandet som ikke har blitt åpnet. Uten å åpne har de ikke sjangs til å fastslå verdien på forsendelsen, så nei, dette er ikke menneskelig eller maskinell svikt. 8534388[/snapback] Man er pliktig til å oppgi verdi på varene på utsiden også Derfor har alle utenlands-pakkelapper klargjort felt for tolldeklarering. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 (endret) Ikke alle pakker er merket med verdi og/eller rett verdi. Tror du de åpner og sjekker alle paker/brev som kommer fra utlandet? Nei, det finnes det 100% sikkert ikke nok kapasitet til. Jeg har fått mange brev/"pakker" fra utlandet som ikke har blitt åpnet. Uten å åpne har de ikke sjangs til å fastslå verdien på forsendelsen, så nei, dette er ikke menneskelig eller maskinell svikt. 8534388[/snapback] Man er pliktig til å oppgi verdi på varene på utsiden også Derfor har alle utenlands-pakkelapper klargjort felt for tolldeklarering. 8534416[/snapback] Ja? Men hva om man skriver gift eller en lavere verdi enn det innholdet er? Edit: En kompis av meg bestilte et spill for over 200 spenn fra Play. Det blei ikke stoppa. Og det er ikke den eneste historien jeg har hørt ang. ting over 200 som er merket rett men ikke blitt stoppa. Både her på forum og bekjente. Endret 4. mai 2007 av DJ ZooL Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Ja? Men hva om man skriver gift eller en lavere verdi enn det innholdet er? Edit: En kompis av meg bestilte et spill for over 200 spenn fra Play. Det blei ikke stoppa. Og det er ikke den eneste historien jeg har hørt ang. ting over 200 som er merket rett men ikke blitt stoppa. Både her på forum og bekjente. 8534514[/snapback] Systemet er selvsagt ikke perfekt, jeg nevner både maskinelt og menneskelig svikt. Poenget mitt er at man bør anta å betale mva og avgift, og heller bli glad om man "slipper". Det har blitt slått ned på når selskap sender til privatpersoner som gaver - men dette er en helt annen vurdering som tollvesenet av naturlige grunner ikke har anledning til å kontrollsjekke samtlige. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Ja, men da er vi enige Mitt poeng var at 100% aldri vil bli stoppet. Men ja, man er heldig om det ikke blir stoppet da det neppe er en stor prosentandel av all posten som hver dag kommer inn i landet. Lenke til kommentar
Po[wP]ow Skrevet 4. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2007 (endret) Jeg bestilte to utgaver av LOTRO, dvs. 78,00€ ≈ 633,98kr. Men jeg fikk pakken nå i dag, så det går bra Takk for alle svar! Endret 4. mai 2007 av Po[wP]ow Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Jeg bestilte to utgaver av LOTRO, dvs. 78,00€ ≈ 633,98kr. Men jeg fikk pakken nå i dag, så det går bra Takk for alle svar! 8535213[/snapback] For trådens del bes du informere om du får krav om mva. beregning av forsendelsen. Lenke til kommentar
Po[wP]ow Skrevet 7. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2007 (endret) I tillegg til 38,99 € x2 ble tollbehandlingen på: MVA - 79,00kr Forenklet Tollbehandling - 90,00kr. Men det jeg synes var ille, var at de sendte spillene separat, så jeg måtte betale tollbehandling på begge pakkene. Endret 8. mai 2007 av Po[wP]ow Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Hvis verdien på spillet er over 200 kr, kan det bli stoppet i tollen. Tollvesenet har ikke kapasitet til å stoppe alle pakkene. 8533528[/snapback] Dette skal ikke ha noe med kapasitet å gjøre, de er pliktige til å "stoppe" alle forsendelser av denne natur. Med stoppe mener jeg å flytte forsendelsen til den avdelingen som tar seg av fortollinger - som igjen fordeler til de som fortoller privat, og de som lar f.eks Posten fortolle for seg. Om pakker over 200kr unnslipper tollen (og avsender ikke har bedrevet dokumentforfalsk), så er det sannsynligvis maskinelt eller menneskelig svikt. 8533604[/snapback] Teori og praksis er to forskjellige ting. Er endel "svikt" i maskinene eller menneskene da. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 I tillegg til 38,99 € x2 ble tollbehandlingen på:MVA - 79,00kr Forenklet Tollbehandling - 90,00kr. Men det jeg synes var ille, var at de sendte spillene separat, så jeg måtte betale borto og tollbehandling på begge pakkene. 8560630[/snapback] Play sender alle sine forsendelser separat. Dette gjør de for å være greie i henhold til toll osv. Selv om det slår negativt ut om man bestiller ting som koster over 200 kr. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 I tillegg til 38,99 € x2 ble tollbehandlingen på:MVA - 79,00kr Forenklet Tollbehandling - 90,00kr. Men det jeg synes var ille, var at de sendte spillene separat, så jeg måtte betale borto og tollbehandling på begge pakkene. 8560630[/snapback] Har Play begynt å ta betalt for porto uten å la kunden velge samlet forsendelse? Lenke til kommentar
Sinsen Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 ow,07/05-2007 : 22:28]I tillegg til 38,99 € x2 ble tollbehandlingen på:MVA - 79,00kr Forenklet Tollbehandling - 90,00kr. Men det jeg synes var ille, var at de sendte spillene separat, så jeg måtte betale borto og tollbehandling på begge pakkene. 8560630[/snapback] Har Play begynt å ta betalt for porto uten å la kunden velge samlet forsendelse? 8562253[/snapback] Nei, men man kan jo regne med at kostnaden for porto er bakt inn i totalprisen til Play. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå