Gå til innhold

4chan bilete- og diskusjonstråd


Zeph

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

A definitivt.

 

Kniv er det viktigste og mest anvendelig du kan ha i en overlevelsesituasjon imo.

 

Medkitet vil hjelpe deg om det skulle skje noen fuckups. F.eks. om du skulle få en dårlig reaksjon på vannet i starten (bakteriekultur du ikke er vant med) kan du bruke antibiotika til å få deg gjennom det til du har tilpasset deg. Tilpasse deg til bakteriekulturen må du uansett, vannrengjøringspiller eller ikke, da du vil få mye uvante bakterier gjennom maten.

 

Rifla vil gjøre jakt ekstremt mye lettere. Du kan jakte det dinosaurene spiser av andre dyr + de mindre dinosaurene. Det å kunne felle dyr på størrelse med kveg er ekstremt viktig da det vil i tillegg til å gi deg masse mat og gi deg skinn for å lage klær og telt, samt bein og sener for å lage verktøy. Drøvtyggere er ekstra viktig å felle da du også kan spise det de har i magesekkene (dette kan du fordøye siden enzymene til drøvtyggerne allerede har bryt det ned en del, dette var en viktig del av kostholdet til mange jeger-samlere) for å sikre at du ikke blir feilernært, da det kan være veldig vanskelig å vite hvilke planter du kan ete i en dinosaurjungel. Varselskudd kan og brukes til å skremme vekk større rovdyr. I krise burde og et skudd i benet på en større bipedal-rovdinsaur gjøre mye for å ødelegge balansens dens. Selv om du kan jakte ved å bruke snarer, feller, spyd, pil og bue (om du er god nok til å lage det) vil rifla gjøre det mye lettere og sikrere. Rifla er også veldig fin å ha for å avlive en sint dinosaur som er fanga i fallfella di f.eks.

 

Brannlagingsverktøy (friksjon eller flint) og tau (lianer eller bark evt. sener) lager du deg (bruk kniven og jakt dyr med rifla).

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sjukaste spaden eg har sett. :D

 

Ferskvatn må det finnast ein stad. Tau kan du laga sjølv. A eller C, men det hadde nok blitt A. Med kniv og våpen kan du beskytta deg sjølv og jakta. Medisinen er kanskje grei å ha, men ikkje livsnaudsynt.

 

@Occi sin: B, B, B all the way. Kvinnfolk, Half-Life og musikk!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Medisinen er kanskje grei å ha, men ikkje livsnaudsynt.

Tja, spørs litt. F. eks kan det være bakterier i vannet der som gjør at du får diare og vips dør du av dehydrering.

 

@Occi sin: B, B, B all the way. Kvinnfolk, Half-Life og musikk!

Du kan leke Gordon Freeman i noen uker før du dør, samtidig som du har et kvinnfolk, kan ikke være feil det :D

 

 

Får forresten lyst til å kjøpe en badass kniv nå som f. eks denne selv om jeg ikke har bruk for den :\

Endret av Occi
Lenke til kommentar

Tro om du kunne ridd på geparden når den ble stor nok? Tenk på det! Ridende på en jungelkatt med en AK47 i hver hånd!

Ville heller hatt jenta på meg, enn meg på en katt.

Et hull er et hull...

 

Ja men blir litt verre når katten setter seg til motverge enn jenta...

Lenke til kommentar

Det spørs vel kanskje litt på hvordan kniv/øks/machete det er snakk om. Finnes multitool-versjoner av alle sammen, hvor f. eks enkelte macheter er helt syke. Uansett så lurer jeg på hvordan det hadde vært om noen hadde blitt byttet ut med f. eks en slik:

 

Slike spader har jeg :D

 

De kan gjøre det, bare ikke hogge ved med tho, funker jo hvis du tar noe og slår i andre enden, kjøpt på militæraksjon ^^

Ikke sage heller.

Bare håp at ikke katten tenker det samme om deg.

I allefall det jeg hadde håpet på!

 

At katten tenker slik.

Endret av Bundy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...