Elefantmesteren Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 noen som har en ide om hvordan komme fordi nettside-sperren på skolenettet? så jeg kan være på 4chan isteden for artige.no når jeg har lite å gjøre Lenke til kommentar
TMB Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Hvis det er snakk om Østfold Fylkeskommune kan du bare gi opp. Prøvde bokstavlig talt alt. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Tja, hvis de ikke har sperret hidemyass.com, så er det en mulighet. Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 er sør-trøndelag Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Mulighet for å gå rundt nettverket gjennom andre servere på skolen? mstsc.exe i run feks ble brukt til å logge på bibliotek serveren der jeg gikk på VGS slik at alt var åpent. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Da jeg gikk på VGS key-logga vi PCen til sysadmin, fikk tak i brukeren hans og åpnet portene så vi fikke spilt Quake 2 sammen. 1 Lenke til kommentar
Balli Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 noen som har en ide om hvordan komme fordi nettside-sperren på skolenettet? så jeg kan være på 4chan isteden for artige.no når jeg har lite å gjøre vpn is your friend Lenke til kommentar
magiQ Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Da jeg gikk på VGS key-logga vi PCen til sysadmin, fikk tak i brukeren hans og åpnet portene så vi fikke spilt Quake 2 sammen. Er ikke det styrt fra kommunen? Lenke til kommentar
Nebuchadnezzar Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 (endret) Då eg gjekk på skule, hadde med ikkje magiske boksar som kobla oss til verdsveven Og me skrev stilanene aore med fjørpinnar som var laga av vårt eiga blod! Og var me ikkje kjernegutar måtte me danse jenka, spele trekkspill, mens vi ble dasket på baken av læreren vår med eit jernbelte. Endret 10. oktober 2011 av Nebuchadnezzar 8 Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Datasystemene for 8 år siden er vel ikke like som i dag. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Da jeg gikk på VGS key-logga vi PCen til sysadmin, fikk tak i brukeren hans og åpnet portene så vi fikke spilt Quake 2 sammen. Er ikke det styrt fra kommunen? Ikke om det er snakk om VGS. Lenke til kommentar
Nebuchadnezzar Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 (endret) Endret 10. oktober 2011 av Nebuchadnezzar 5 Lenke til kommentar
TMB Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Tja, hvis de ikke har sperret hidemyass.com, så er det en mulighet. Det er liksom det første man prøver Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Det du trenger er en åpen port å koble ut. Last ned en bootbar Linux-distro, installer nmap* og la den scanne etter en port du kan koble et VPN ut gjennom. apadministrator@main:~$ aptitude show nmap Package: nmap Description: The Network Mapper Nmap is a utility for network exploration or security auditing. It supports ping scanning (determine which hosts are up), many port scanning techniques, version detection (determine service protocols and application versions listening behind ports), and TCP/IP fingerprinting (remote host OS or device identification). Nmap also offers flexible target and port specification, decoy/stealth scanning, sunRPC scanning, and more. Most Unix and Windows platforms are supported in both GUI and commandline modes. Several popular handheld devices are also supported, including the Sharp Zaurus and the iPAQ. Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 betyr "distro" distribusjon eller versjon? bare få installert en linux-versjon jeg kan få startet opp på pcen? Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Begge deler, egentlig. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 (endret) Endret 10. oktober 2011 av Occi Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 betyr "distro" distribusjon eller versjon? bare få installert en linux-versjon jeg kan få startet opp på pcen? Det betyr distribusjon. Man velger ofte å betegne to forskjellige versjoner av samme distribusjon som to forskjellige distroer (f.ex: "Ubuntu 9.10 var en fantastisk distro i motsetning til 10.04), men rent generelt er det ikke slik. Lenke til kommentar
Nebuchadnezzar Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Mindre fantepreik, meir dåse! Og her er den opprinnelege fila, Lag noko morsomant ut av dinna Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå