Gå til innhold

4chan bilete- og diskusjonstråd

Zeph

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel... Jeg ser den... Dustete å ha en "4chanwannabetråd" når man ikke får poste fra 4chan /b/...

Det som er, ihvertfall for interessedelen av 4chan, for eksempel /v/ er at meme-ene ikke gir mening utenfor. Banjo, Fatburger, bestesthillarious og slike sier ingenting for de som ikke ser trådene og bruken av de. Så det å poste et bilde av MLG (e-sport LAN) gir lite mening for de som ikke er der relativt ofte. Så det å ta tiing ut av kontekst fordi jeg synes de er morsomme er litt teit.

Det er mye du kan poste fra /b/, men forskjellen ligger blandt annet i at diskusjon er styrt av norsk lov og er for alle aldersgrupper mens /b/ er for 18+ og har derfor større aksept av grovt innhold. Som nevnt over, så er det ikke om å gjøre å poste ting just for the heck of it, men at det er faktisk lesere som ikke nødvendigvis leser på /b/ som kan finne det morsomt/være såpass utbredt over 4chan at det går greit.

Ingen som er tvinga til å henge ut i denne tråden. Om målet er å ha ein kopi av 4chan, kan ein vel like gjerne gå der i staden for?

Litt også det at en liker å bli irritert, og det hender det er noe morsomt her, men nå i det siste, etter Reddit tok seg kraftig opp, har kvaliteten på tråden gått ned like mye. Rart det der.

Det som også skiller Diskusjon og 4chan kraftig er anonymiteten. Her vil alle bilder og slikt jeg legger ut bli linket til min profil og henge med min profil 5 år frem i tiden, på 4chan, etter jeg har posta (såfremt jeg ikke er en kjip trip-jævel) så kan jeg trekke meg unna når som helst og forsvinne i mengden.

Bare se på artige.no og Reddit. Om å gjøre å få felst +/liker/upvotes, og ikke ønsket om å skape en liten morsom kjerne. Jo flere du når, jo mer e-fame får du, og mer e-populær blir du.

Litt av det vi så når Youtube var nytt, før det ble en inntekt for flere brukere.

Endret av chokke
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PJ3x8Q2w

Ingen som vil kjøre major dump? Pretty pleaaase? :ph34r:

Så du er for lat til å bla tilbake noen sider? Blir samme stoffet uansett.

Lenke til kommentar

Jeg liker bare avogtil noen artige bilder, men ellers hater jeg artige.no

Må da få lov og bli litt oppgitt når jeg ser slike bilder som det der..

Du skal få lov til å være oppgitt, men kan vi ikke heller prøve å få tilbake litt kvalitet på denne tråden?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...