Gå til innhold

4chan bilete- og diskusjonstråd


Zeph

Anbefalte innlegg

Djevelen: Hvis alle hadde brukt huet så hadde vi ikke trengt regler eller moderatorer. Min fornuft tilsier at man rett og slett ikke spøker åpenlyst med 22/7 av den årsak at det ligger så nært i tid og viktigst av alt; det har skjedd i Norge. Hadde massakren skjedd andre steder = greit. Jeg kan dra en drøy Utøya-vits internt i en kameratgjeng som jeg er trygg på, men offentlig blir det rett og slett feil, uansett hvor ufarlig forumet måtte virke.

 

Debatten fortjener en stripe.

 

c1b5193b-5dc0-4159-8e2d-6ffb020fbc4f.jpg

Endret av tjalla
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ok, ser ikke ut som de fleste egentlig skjønner hva jeg mener, så jeg tar det i korte trekk.

Jeg skjønner egentlig hva du mener. Og om du leser reglene våre (retningslinjene og reglene for denne kategorien) så ser du at vi faktisk ikke har noen regler mot det, annet enn at det skal i spoiler. Når vi allikevel sier nei er det bestefaren i oss som trår til. Han vet at det enn så lenge ikke er forbudt å gå på rødt lys her i landet, men siden han ikke ønsker noen stygge trafikkulykker så sier han stopp inntil ting roer seg litt.

 

Hva er alternativet? Jo å overlate den vurderingen til den enkelte. Det kunne fungert i trafikken, siden enkel "darwinisme" etterhvert hadde luket ut idiotene blant oss, men på internett får det ingen slike konsekvenser. Her vil de som synes det er greit i praksis diktere moralen, med mindre vi leker trafikkpoliti av og til.

 

Og selv i trafikken hadde jeg nok ikke overlatt avgjørelsen til skjebnen. Til det er jeg for glad i dere alle sammen. :love:

 

Geir :)

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Det er krangel på /b/ om fyren er konge eller taper, uansett synes eg ikke man bør begrense ytringsfriheten uansett grunn. Personer bør få ytre seg så mye de vil, men ikke handle utenfor loven.

Og dere kan for min skyld gjøre det, men vi kommer ikke til å betale for talerstolen og mikrofonen. Den får dere tigge til dere et annet sted. Eventuelt betale for å kjøpe deres egen.

 

Og nei, innholdet i spoileren er ikke sterkt. Anonymous kan lite gjøre i denne situasjon. Annet enn nettopp å trolle. Det er bare de kanskje en million menneskene som inntok gatene i går med fakler og roser som kan gjøre noen forskjell. Der kan selvsagt de anonyme også delta, men nå er litt av poenget med å ta demokratiet tilbake at man tør vise ansikt da...

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er krangel på /b/ om fyren er konge eller taper, uansett synes eg ikke man bør begrense ytringsfriheten uansett grunn. Personer bør få ytre seg så mye de vil, men ikke handle utenfor loven.

Og dere kan for min skyld gjøre det, men vi kommer ikke til å betale for talerstolen og mikrofonen. Den får dere tigge til dere et annet sted. Eventuelt betale for å kjøpe deres egen.

 

Og det gjør man altså da ved å registrere bruker på forumet og poste her? Det er den eneste måten eg kan tolke det på siden du mener man bør få lov til å ytre alle meninger i politikk og samfunn delen av forumet, altså man kan bruke dette forumet uansett sin mening?

Lenke til kommentar

Mitt motto har alltid vært dette: "Man kan si hva man vil, men ikke hvordan man vil." Det fremgår av våre retningslinjer at vi har få regler for hva man kan uttrykke (utover det lovverket og VVP pålegger), men at vi har en del for hvordan man kan uttrykke dem.

 

Ideelt sett burde man kunne bruke dette forumet "uansett sin mening", i praksis er det noen grenser. Men skal man si det på dette forumet må man si det på den måten vi har bestemt.

 

Det er ingen meninger som er forbudt her på forumet, men vi har trafikkregler og regler for takt og tone. Det er de fleste av våre brukere glad for. Det er nok av steder som ikke har det, dersom man har behov for å være potetgulltøff. Debatten blir gjerne deretter.

 

Husk også at dette ikke er mitt forum. Selv om jeg skulle ønske det var det. Det er andre som er juridisk og økonomisk ansvarlig og som har det siste ordet.

 

Når du registrerer deg på forumet så gis du rett til å poste på våre premisser. At premissene er så liberale som de er skyldes oss som har brukt av vår tid (frivillig såvel som betalt) gjennom mange år for å gjøre det mulig. De var mye strengere før. Så hvis dere vil kontrollere premissene så får dere også betale regningen, helt konkret.

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...