Populært innlegg The_Tom Skrevet 24. juli 2011 Populært innlegg Rapporter Del Skrevet 24. juli 2011 Er man med på leken, får man tåle steken. Hvem mener du er «med på leken» her? Jeg tolket det slik at dersom vi skal vitse om andre forferdelige handlinger må vi tåle at folk vitser med tragedier i norge også. Ja, det er jeg helt enig. Men å ta opp dette i en humortråd eller vri det humoristisk allerede før det hat fått en uke på å avkjøle seg, er alt for drøyt. Min mening er at du da mangler respekt av medborgere som er rammet av katastrofen. Poster litt EFG moments. 13 Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 24. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2011 Skjønner ikke at folk reagerer på at /b/ lager meme'er om han egentlig. Det skjer jo hver gang en katastrofe inrammer, Norge er ikke noe forskjellig fra de andre. Man kan lage vitser om kreft og le av det, men man lager ikke vitser om kreftpasienter. 5 Lenke til kommentar
AltF4 Skrevet 24. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2011 Skjønner ikke at folk reagerer på at /b/ lager meme'er om han egentlig. Det skjer jo hver gang en katastrofe inrammer, Norge er ikke noe forskjellig fra de andre. For meg handler det om to ting: Fyren fortjener faen ikke mer oppmerksomhet enn knapt nødvendig. Å støtte opp om memer og lignende med ham er helt feil i mine øyne, da det gir ham den publisiteten han ønsker men absolutt ikke burde få. Det er rett og slett for tidlig. Jeg har også ledd av enkelte stygge vitser siden fredag, og kanskje fortalt noen selv - men jeg holder det innen for den lille kretsen jeg er der og da, og jeg syns det er en forskjell på å holde humøret oppe og latterliggjøre situasjonen og de drepte, sårede og de pårørende i full offentlighet. 5 Lenke til kommentar
TEE Skrevet 24. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2011 Det er ikke mot retningslinjene, og som jeg har postet tidligere ønsker jeg ikke at det skal sensureres, men litt sosiale antenner er det faktisk lov å ha, selv i humorkategorien. Ikke var de morsomme heller. Har sett et par på /b/ som fikk meg til å trekke på smilebåndet, men disse var bare dårlig laget. 2 Lenke til kommentar
Runar Skrevet 24. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2011 Det er ikke mot retningslinjene, og som jeg har postet tidligere ønsker jeg ikke at det skal sensureres, men litt sosiale antenner er det faktisk lov å ha, selv i humorkategorien. Inntil en føring er på plass sier vi nei til slike bilder. Ett innlegg har blitt skjult som påvente av en avgjørelse fra forumets ledere. Dette innlegget skal ikke kommenteres. Har du reaksjoner på moderering tar du kontakt med meg via en privat melding. Lenke til kommentar
Populært innlegg Tord93 Skrevet 24. juli 2011 Populært innlegg Rapporter Del Skrevet 24. juli 2011 10 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 25. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 25. juli 2011 Det har ikke blitt reagert når man har spøkt med andre katastrofer, som faktisk også har vært verre enn det som skjedde i Oslo. Det er ikke riktig. Vi har hatt "karantene" på humor om de fleste katastrofer/tragedier i umiddelbar ettertid. Og det kommer vi nok fortsatt til å ha. Det er en tid og et sted for alt. Om dette er tiden kan vi diskutere, jeg mener nei, dere må gjerne være uenige. Men at dette (for tiden) ikke er stedet er det vi som bestemmer. Vi vil ikke ha humor om massakren i tiden som kommer. Geir 7 Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 25. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 25. juli 2011 (endret) […] Fuck this shit! Kan noen si metatrolling? Endret 25. juli 2011 av ze5400 4 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 25. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 25. juli 2011 Hepp! Et par presiseringer før vi går videre i denne tråden ang. hendelser i Oslo og Utøya: Moderatorene kan reagere mot tråder og brukere av grunner som ikke står nevnt i retningslinjene. I slike tilfeller gis en begrunnelse for moderering av moderatoren som foretar denne. I tillegg til retningslinjer er vi underlagt VVP som også har mye å si her i huset. Så, retningslinjene kan bli overkjørt/underlagt av VVP, vennligst merk dere dette. Mvh Admin 2 Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 26. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2011 Husk at vi hadde en liten pause før vi sa at fritzl-humor var ok.... Vi har en liten pause før vi er klare til å le av ABB... 1 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 26. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2011 (endret) Det har ikke blitt reagert når man har spøkt med andre katastrofer, som faktisk også har vært verre enn det som skjedde i Oslo. Det er ikke riktig. Vi har hatt "karantene" på humor om de fleste katastrofer/tragedier i umiddelbar ettertid. Og det kommer vi nok fortsatt til å ha. Det er en tid og et sted for alt. Om dette er tiden kan vi diskutere, jeg mener nei, dere må gjerne være uenige. Men at dette (for tiden) ikke er stedet er det vi som bestemmer. Vi vil ikke ha humor om massakren i tiden som kommer. Geir Du har jo tidligere ytret at du er i for ytringsfrihet, og jeg kan ikke se hvordan dette ikke går under den. Greit, humor basert på denne hendelsen er nok svært respektløst i manges øyne. Jeg syns det er greit om dere oppfordrer til å la det ligge inntill videre, men om dere faktisk forbyr det så syns jeg det er i mot denne ytringsfriheten som vi i norge er så glad i. Stoltenberg snakket jo om at vi skal være mer åpne og ha enda mer demokrati og leve livet som før, dette er jo det stikk motsatte. Jeg vet Diskusjon.no er en privat aktør som i prinsippet kan sensurere alt, men jeg trodde dette forumet hadde en ganske klar linje på at man kan si og mene hva man vil så lenge det er innen norske lover. Ellers må jeg si jeg blir direkte flau når jeg til stadighet ser nordmenn på /b/ som klager over denne humoren. Jeg har aldri sett folk fra andre nasjoner klager over at vi lager humor på dems bekostning. Endret 26. juli 2011 av Dj_Evelen 3 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 26. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2011 Hva er det du har vanskeligheter med å forstå? Geir er selvfølgelig for ytringsfriheten, sammens med mesteparten av forumet, men i respekt av nylige hendelser, er vitsing på bekostning av terrorhandlingen forbudt. Det er helt naturlig. Hva tror du hadde skjedd om du hadde vitsen om WTC to dager etterpå i USA? Av respekt for de etterlatte, og de døde, så lar man heller galgenhumor og lignende ligge til etterpå. Det er tross alt ikke så morsomt å si at ferien min ble avsluttet med et smell. 8 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 26. juli 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. juli 2011 Ytringsfridommen kan du bruke heime hos deg sjølv eller på eigne nettsider. Diskusjon.no er privateigd og det er på ingen måte full ytringsfridom her. Me prøver i det lengste å tillate det, men enkelte retningslinjer må me ha, deriblant VVP. 2 Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 26. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2011 (endret) Ellers må jeg si jeg blir direkte flau når jeg til stadighet ser nordmenn på /b/ som klager over denne humoren. Jeg har aldri sett folk fra andre nasjoner klager over at vi lager humor på dems bekostning. Diskusjon.no har hatt "karantene" etter store tragedier, som Fritzl-saken. Så ikke kom og si at diskusjon.no er dobbeltmoralsk i det minste. Har du et stort behov for å poste humor over tragedien nå, kan du gjøre det over på /b/, men ikke her. Endret 26. juli 2011 av A-Jay 1 Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 26. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2011 Personlig skulle jeg ønske at vi ikke trengte å ha egne regler som tilsier at det ikke er lov til å vitse med tragedien, og at folk heller har nok vett i skallen til å ikke vitse om det i utgangspunktet. Når de ikke har det, er jeg forsåvidt enig at det er på plass med et lite forbud. Jeg bare mener at folk burde ha nok vett til å holde den humoren på 4chan, eller holde seg for god for den nå i første omgang. 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg ErlendRU Skrevet 26. juli 2011 Populært innlegg Rapporter Del Skrevet 26. juli 2011 (endret) Skulle likt å se hva du hadde sagt Dj_Evelen dersom du hadde mistet en bror eller søster på Utøya (er vel fair og anta at du ikke har det), så hadde noen kommet opp i trynet ditt og ledd og lagd vitser av omstendighetene dagen etterpå. Her skal det godt gjøres å ikke kjenne noen som er berørt av denne tragedien, det er mange her inne på d.no også som er direkte berørt eller som faktisk er borte, og da burde man ha såpass respekt at man lar det ligge noen uker. De har ikke en gang funnet alle de savnede enda. Selv venter min beste venninne på beskjed når de finner søstra hennes. Endret 26. juli 2011 av ErlendRU 14 Lenke til kommentar
Populært innlegg tom waits for alice Skrevet 26. juli 2011 Populært innlegg Rapporter Del Skrevet 26. juli 2011 Forumbestefar er en gammel og vis mann. (Den type visdom som kommer av livserfaring, ikke nødvendigvis av IQ.) Jeg kan ikke fortelle dere hvor jeg var når Kennedy ble skutt (antagelig på vei i seng, jeg var bare 6), men jeg har opplevd mange nok katastrofer og terrorhandlinger siden den gang. Og altfor mye død og elendighet. Den første av mine kamerater var bare 16 når han døde, min beste kamerat i mange år var 22 når han gikk vekk, det var bassisten i bandet mitt også når han døde. Jeg har selv væt politisk aktiv i min ungdom, og jeg har selv ligget i telt på Tromøya og andre leirøyer. Sunget sanger (opptrådt med egne sanger også) og sittet i sommersolen med andre idealistiske ungdommer og diskutert Vietnamkrig, EEC og annet. Livet har lært meg noen ting. En av dem er et liberalistisk grunnsyn, koblet med sosiale antenner og medfølelse. (Jeg kaller meg selv sosialliberalist.) Blant de tingene jeg holder hellig er ytringsfriheten. Men jeg holder andre ting hellig også, privatlivets fred, for eksempel. Noen ganger er disse hensynene på kollisjonskurs. Og da må man velge. Det er som når jeg er ute og går med mine barnebarn, eller med mine egne barn når de fortsatt var små. Jeg vil at de skal få utforske og lære av erfaring, jeg nekter dem ikke å klatre i trærne. Det gjorde jeg selv, og lærte av å dette ned noen ganger. Men når jeg kommer til et gatekryss og det kommer biler fra alle kanter så stopper jeg dem og sier "Nå er det rødt lys. Da venter vi litt til det blir grønt". Nå er det rødt lys, og de av dere som har lyst til å gå over gaten allikevel får unnskylde meg at jeg sier nei. Geir 40 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 26. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2011 (endret) ok, ser ikke ut som de fleste egentlig skjønner hva jeg mener, så jeg tar det i korte trekk. Å poste slike bilder fra hendelsen, eller å spøke om hendelsen er for tidlig etter de flestes sosiale antenner, u følge enkeltes sosiale antenner skal man aldri spøke med tragedier uansett. Det er greit, jeg skjønner det, men poenget mit er at slikt fremdeles ikke bør stoppes med regler. For å dra en paralell, min mening er at muhammedbildene er helt unødvendige, dem er ikke morsomme, dem er teknisk sett ikke serlig bra, og alt publisering av disse fører med seg er at religiøse føler seg tråkket på å krenket. Derfor ser ikke jeg noen vits i å poste disse bildene, dog vil jeg ikke forby det med regler. Endret 26. juli 2011 av Dj_Evelen Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 26. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2011 (endret) Problemet her er at du og noen andre mener dere har en slags "rett" til å poste all slags drit fra 4chan her på forumet, bare fordi det heter "4chan bilde og diskusjonstråd". Men vi følger forumets regler, ikke Norske Lover eller 4chan sine regler. Dere er ikke /b/-tards her, bare retards. Endret 26. juli 2011 av Bytex 5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå