Gå til innhold

4chan bilete- og diskusjonstråd


Zeph

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjønner ikke at folk reagerer på at /b/ lager meme'er om han egentlig. Det skjer jo hver gang en katastrofe inrammer, Norge er ikke noe forskjellig fra de andre.

 

For meg handler det om to ting:

 

Fyren fortjener faen ikke mer oppmerksomhet enn knapt nødvendig. Å støtte opp om memer og lignende med ham er helt feil i mine øyne, da det gir ham den publisiteten han ønsker men absolutt ikke burde få.

 

Det er rett og slett for tidlig. Jeg har også ledd av enkelte stygge vitser siden fredag, og kanskje fortalt noen selv - men jeg holder det innen for den lille kretsen jeg er der og da, og jeg syns det er en forskjell på å holde humøret oppe og latterliggjøre situasjonen og de drepte, sårede og de pårørende i full offentlighet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det er ikke mot retningslinjene, og som jeg har postet tidligere ønsker jeg ikke at det skal sensureres, men litt sosiale antenner er det faktisk lov å ha, selv i humorkategorien.

 

Ikke var de morsomme heller. Har sett et par på /b/ som fikk meg til å trekke på smilebåndet, men disse var bare dårlig laget.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ikke mot retningslinjene, og som jeg har postet tidligere ønsker jeg ikke at det skal sensureres, men litt sosiale antenner er det faktisk lov å ha, selv i humorkategorien.

Inntil en føring er på plass sier vi nei til slike bilder. Ett innlegg har blitt skjult som påvente av en avgjørelse fra forumets ledere.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres. Har du reaksjoner på moderering tar du kontakt med meg via en privat melding.

Lenke til kommentar

Det har ikke blitt reagert når man har spøkt med andre katastrofer, som faktisk også har vært verre enn det som skjedde i Oslo.

Det er ikke riktig. Vi har hatt "karantene" på humor om de fleste katastrofer/tragedier i umiddelbar ettertid. Og det kommer vi nok fortsatt til å ha.

 

Det er en tid og et sted for alt. Om dette er tiden kan vi diskutere, jeg mener nei, dere må gjerne være uenige. Men at dette (for tiden) ikke er stedet er det vi som bestemmer. Vi vil ikke ha humor om massakren i tiden som kommer.

 

Geir :)

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Hepp!

 

Et par presiseringer før vi går videre i denne tråden ang. hendelser i Oslo og Utøya:

 

Moderatorene kan reagere mot tråder og brukere av grunner som ikke står nevnt i retningslinjene. I slike tilfeller gis en begrunnelse for moderering av moderatoren som foretar denne.

 

I tillegg til retningslinjer er vi underlagt VVP som også har mye å si her i huset.

 

Så, retningslinjene kan bli overkjørt/underlagt av VVP, vennligst merk dere dette.

 

Mvh

Admin

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det har ikke blitt reagert når man har spøkt med andre katastrofer, som faktisk også har vært verre enn det som skjedde i Oslo.

Det er ikke riktig. Vi har hatt "karantene" på humor om de fleste katastrofer/tragedier i umiddelbar ettertid. Og det kommer vi nok fortsatt til å ha.

 

Det er en tid og et sted for alt. Om dette er tiden kan vi diskutere, jeg mener nei, dere må gjerne være uenige. Men at dette (for tiden) ikke er stedet er det vi som bestemmer. Vi vil ikke ha humor om massakren i tiden som kommer.

 

Geir :)

Du har jo tidligere ytret at du er i for ytringsfrihet, og jeg kan ikke se hvordan dette ikke går under den.

 

Greit, humor basert på denne hendelsen er nok svært respektløst i manges øyne. Jeg syns det er greit om dere oppfordrer til å la det ligge inntill videre, men om dere faktisk forbyr det så syns jeg det er i mot denne ytringsfriheten som vi i norge er så glad i.

 

Stoltenberg snakket jo om at vi skal være mer åpne og ha enda mer demokrati og leve livet som før, dette er jo det stikk motsatte.

 

Jeg vet Diskusjon.no er en privat aktør som i prinsippet kan sensurere alt, men jeg trodde dette forumet hadde en ganske klar linje på at man kan si og mene hva man vil så lenge det er innen norske lover.

 

 

political-pictures-rudy-giuliani-forgot-911.jpg

 

 

Ellers må jeg si jeg blir direkte flau når jeg til stadighet ser nordmenn på /b/ som klager over denne humoren.

Jeg har aldri sett folk fra andre nasjoner klager over at vi lager humor på dems bekostning.

Endret av Dj_Evelen
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hva er det du har vanskeligheter med å forstå? Geir er selvfølgelig for ytringsfriheten, sammens med mesteparten av forumet, men i respekt av nylige hendelser, er vitsing på bekostning av terrorhandlingen forbudt. Det er helt naturlig. Hva tror du hadde skjedd om du hadde vitsen om WTC to dager etterpå i USA?

 

Av respekt for de etterlatte, og de døde, så lar man heller galgenhumor og lignende ligge til etterpå. Det er tross alt ikke morsomt å si at ferien min ble avsluttet med et smell.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Ytringsfridommen kan du bruke heime hos deg sjølv eller på eigne nettsider. Diskusjon.no er privateigd og det er på ingen måte full ytringsfridom her. Me prøver i det lengste å tillate det, men enkelte retningslinjer må me ha, deriblant VVP.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ellers må jeg si jeg blir direkte flau når jeg til stadighet ser nordmenn på /b/ som klager over denne humoren.

Jeg har aldri sett folk fra andre nasjoner klager over at vi lager humor på dems bekostning.

Diskusjon.no har hatt "karantene" etter store tragedier, som Fritzl-saken. Så ikke kom og si at diskusjon.no er dobbeltmoralsk i det minste.

 

Har du et stort behov for å poste humor over tragedien nå, kan du gjøre det over på /b/, men ikke her.

Endret av A-Jay
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Personlig skulle jeg ønske at vi ikke trengte å ha egne regler som tilsier at det ikke er lov til å vitse med tragedien, og at folk heller har nok vett i skallen til å ikke vitse om det i utgangspunktet.

 

Når de ikke har det, er jeg forsåvidt enig at det er på plass med et lite forbud. Jeg bare mener at folk burde ha nok vett til å holde den humoren på 4chan, eller holde seg for god for den nå i første omgang.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

ok, ser ikke ut som de fleste egentlig skjønner hva jeg mener, så jeg tar det i korte trekk.

 

Å poste slike bilder fra hendelsen, eller å spøke om hendelsen er for tidlig etter de flestes sosiale antenner, u følge enkeltes sosiale antenner skal man aldri spøke med tragedier uansett.

Det er greit, jeg skjønner det, men poenget mit er at slikt fremdeles ikke bør stoppes med regler.

 

For å dra en paralell, min mening er at muhammedbildene er helt unødvendige, dem er ikke morsomme, dem er teknisk sett ikke serlig bra, og alt publisering av disse fører med seg er at religiøse føler seg tråkket på å krenket. Derfor ser ikke jeg noen vits i å poste disse bildene, dog vil jeg ikke forby det med regler.

 

If-a-Muslim-walks-through-a-forest-and-no-one-is-around-to-see-him-is-he-still-a-terrorist.jpg

Endret av Dj_Evelen
Lenke til kommentar

Problemet her er at du og noen andre mener dere har en slags "rett" til å poste all slags drit fra 4chan her på forumet, bare fordi det heter "4chan bilde og diskusjonstråd". Men vi følger forumets regler, ikke Norske Lover eller 4chan sine regler. Dere er ikke /b/-tards her, bare retards.

Endret av Bytex
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...