Gå til innhold

4chan bilete- og diskusjonstråd


Zeph

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er vel ond jeg da, som sitter på 4chan og ler meg halvt ihjel... Men jeg for min del ser ikke store forskjellen på memes om noe som har skjedd her, og som har skjedd i andre land....

Bortsett fra latter så er vi enige.

Det er bare dobbelmoral som gjør at vi kan ha det morsomt med ofrene i andre saker, og ikke denne.

Når det er sagt så ser jeg egentlig ikke hensikten med å ha det morsomt med noen offer, uansett hvilken sak det gjelder.

Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn

Er vel ond jeg da, som sitter på 4chan og ler meg halvt ihjel... Men jeg for min del ser ikke store forskjellen på memes om noe som har skjedd her, og som har skjedd i andre land....

Bortsett fra latter så er vi enige.

Det er bare dobbelmoral som gjør at vi kan ha det morsomt med ofrene i andre saker, og ikke denne.

Når det er sagt så ser jeg egentlig ikke hensikten med å ha det morsomt med noen offer, uansett hvilken sak det gjelder.

 

Jeg ser heller egentlig ikke grunnen til å reagere på memes angående han. Blander de inne offrene er det noen andre, men fyren som gjorde det ser jeg ikke hvorfor er så ille...

 

Man lager jo antifantpage på FB til han, må si det er verre med alle som utrykker seg om han og ønsker han død (hvorfor det, da slipper han billig unna) enn meg som ler av memes av han....

Lenke til kommentar

Skjønner ikke at folk reagerer på at /b/ lager meme'er om han egentlig. Det skjer jo hver gang en katastrofe inrammer, Norge er ikke noe forskjellig fra de andre.

Klart folk reagerer annerledes når det plutselig skjedde med vårt eget land. Hva folk tar med seg videre ut i fra det får være opp til den enkelte.

Lenke til kommentar

Vil minne om at evt humor angående gårdagens tragedie ikke strider mot retningslinjene for humor-forumet, men slike bilder skal puttes i spoiler og bør helst ha en advarsel over.

 

Følgende typer humor skal allikevel settes i skjul-tags:

* Spøk om personlige tragedier

* Spøk om pedofili

* Spøk om grusomhet mot mennesker eller dyr

* Blasfemi (men ikke annen spøk om religion)

 

 

Bortsett fra det får folk more seg på sin måte. Vi har ikke noe ønske om et selvoppnevnt humorpoliti på dette forumet.

 

https://www.diskusjon.no/index.php?app=forums&module=forums&section=rules&f=73

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er den del aktivitet på 4chan atm, men bør kanskje drøye det noen dager før vi drar det inn her.

Eg trur du kan droppe å i det heile tatt vurdere det.

Hvorfor?

 

Det har ikke blitt reagert når man har spøkt med andre katastrofer, som faktisk også har vært verre enn det som skjedde i Oslo. Dersom man skal ha en tråd for 4chan-humor så må man nesten tåle om det blir postet humor om det som skjedde i Oslo og på Utøya også. Med mindre retningslinjene endres, så er det ikke noe galt i det. Og om retningslinjene endres for å hindre at spesifikke situasjoner spøkes med, så vil det være et merkelig sensurinngrep som går stikk i strid med de holdningene som har blitt uttalt at man ønsker å ha på forumet.

 

Når du som moderator går ut så bombastisk som du gjør her, så gir du faktisk et inntrykk av at du kommer til å straffe folk som poster i hht. til retningslinjene, og det er ikke heldig.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...