Gå til innhold

4chan bilete- og diskusjonstråd

Zeph

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilke bilder her er det som ikke kan virke støtende for enkelte grupper?

Absolutt. Men når du syntes det er kult å poste bilder av nylig handlinger som har kostet flere mennesker livet, så ville jeg tatt en titt i speilet.

Endret av DMN
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvilke bilder her er det som ikke kan virke støtende for enkelte grupper?

Absolutt. Men når du syntes det er kult å poste bilder av nylig handlinger som har kostet flere mennesker livet, så ville jeg tatt en titt i speilet.

Teknisk sett var de handlingene som kostet flere liv faktisk drap.

Det er på tide at man slutter å behandle enkelte grupper med silkehansker, og viser klart og tydelig at det å ytre seg, uansett hvor barnslig den ytringen er, er tillatt!

Koranen er en bok, og jeg er ingen fan av bokbål - selv om det fins langt verre bøker som kan brennes, f.eks. Artenes Opprinnelse - men jeg går da vitterlig ikke rundt å dreper folk for det!

Radikal Islam og vestlige verdier går ikke sammen, og slik ting foregår nå så bøyer vi oss stort sett over kjøkkenbenken og inviterer ekstremister til å gjøre hva de vil!

Og ville de handlingene skjedd hvis boken ikke hadde blitt brent? Nei. Så hva er poenget med videre provosering? Nettopp. Tenk før du poster.

(Kommer ikke til å gå inn i en islamdiskusjon i 4chan tråden, det skjer bare ikke.)

Edit, OT pic;

>> MFW du prøvde å påpeke at drap ikke var en handling.

post-145651-0-14393700-1301997693_thumb.jpg

Endret av DMN
Lenke til kommentar

Og ville de handlingene skjedd hvis boken ikke hadde blitt brent? Nei.

Så en relativt mild demonstativ handling rettferdiggjør drap? Interessant.

Dersom en gruppe mener at relativt uskyldige ytringer rettferdiggjør drap, bør fokuset ligge på å hjelpe denne gruppen til å få bakkekontant, ikke å passe seg ved hver minste anledning for å ikke irritere dem. Klart, det var barnslig å brenne boken dems, men siviliserte folk trekker på skuldrene og sier "det var barnslig" - man brenner da for svartsidige ikke ned ambassader, FN-bygg og dreper sivilt og militært personale?!

>> MFW du prøvde å påpeke at drap ikke var en handling.

Den handlingen som må fordømmes er drapene! Fokuset legges på koranbrenningen, og det virker som om mantraet er at man ikke kan forvente seg noe mer av disse 'usiviliserte menneskene i midtøsten' - 'vi burde jo visst bedre enn å terge dem'.

Og det, min kjære venn, er rasisme!

• Liker 5
Lenke til kommentar

Feilen ligger i vestens tankegang om å "reparere" det de selv mener er galt, og det kan man se et godt eksempel på i innlegget ditt.

Folk må forstå at kulturforskjellene er så store at selv vestlige demokratiske perspektiver ikke vil gi noe logikk. Hellige skrifter (uavhengig om de er hellige for DEG) skal ikke bli brent, da krysser du grenser du ikke kan forestille deg hvis du ikke er religiøs.

Nei, jeg anser ikke muslimer som usiviliserte. Jeg anser de som personer som faktisk brenner og står for kulturen sin, og er villig til å dø for en høyere tro. Dette ligger det ufattelig mye respekt bak og igjen, i vestens sine øyne vil dette aldri bli logisk.

Edit; Ser man det, du greide visst å dra meg inn i en diskusjon allikevel ;)

Endret av DMN
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Grensen mellom ildsjeler og extremister er faktisk ganske tynn. Og jeg synes reaksjonen fra den muslimske verden var idiotisk. Handlignene de begikk som en reaksjon av dette var ekstreme, selv om det bare ble sett på som rett og rimelig fra deres side. De kan ikke forvente at deres lover skal gjelde for oss. Men det er ingen grunn til å legge bildet i denne tråden, bare for å gjøre folk sinte. Dette må vell være trolling i sin reneste form...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Litt feil fora, men om vi ikke er villige for å stå for det vi mener, så kommer ingen til å gjøre det.

For århundrer siden var den islamske verden ledene på vitenskap, nyvinninger, kultur, mm., men siden den gangen har det i beste fall stått på stedet hvil.

Skal vi ha så stor respekt ovenfor en kultur som undertrykker ytringsfrihet og kvinner at vi ikke tør å legge skylden på dem som faktisk utførte drapene i og med at vi 'provoserte' dem til det?

Etter den logikken kan ikke folk med anger management issues holdes ansvarlig for konemishandling. Hun provoserte han tross alt ved å ikke sette boken på plass i bokhyllen, etc.

En annen ting; er blind tro på noe uten beviser verdt å beundre?

Den største forskjellen mellom en kult og en religion er antallet medlemmer ...

For å ikke falle 100% of topic:

post-61812-0-42296800-1302000010_thumb.gif

EDIT: Hadde glemt et 'ikke' :p

Endret av ze5400
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...